12-11-2007, 02:27 AM
Kuna suve lõpus sai üks T-25 täielikult remonditud ja taastatud,siis mõtlesin oma tegemistest mingisuguse kokkuvõtte teha ja siia huvilistele üles panna.
Esialgu mõned pildid,milline nägi masin ennem välja.
http://www.album.ee/album/30020174/50083242
Sissejuhatuseks niipalju,et raktor pärineb aastast 1980.Päritolust oskan öelda seda,et algusaastatel töötas vanaisa sellega kolhoosis ja hiljem ostis talu omandisse.Masin seega uuest peast alates ühe omaniku käes olnud. Selle käigus on teostatud mõningad ümberehitused.
1. 2-sektsiooniline hüdrojagaja on asendatud 3-sega,sest vajadus tekkis buldooseri paigaldamisega seoses.
2. Buldooseri silindritena kasutatud T-16 kasti silindresd (2tk)
3. Tagumise rippsüsteemi tõstevõime suurendamiseks paigaldadtud 2 lisasilindrit.
4. Tagumised rehvid on asendatud SK-4 esirehvidega.
5. Rippsüsteemi hoovad asendatud tugevamatega.
Siinkohal veel seletaks milleks üks või teine ehitus teostatud on.
Tõstejõu suurendamist oli vaja esialgu postipuuri järelehaakimiseks.Teadagi,et tolleaegsed haakeriistad olid robustsed ja rasked. Eelneval põhjusel on ka masina veermik reguleeritud kõige madalamasse seisu,s.t. telgede pikivahe oleks maksimaalne(tagarataste toetuspunkt võimalikult kaugele viidud).Laiad rehvid üldise läbivuse suurendamiseks. Originaal rippsüsteemi hoovad asendatud,sest lihtsalt jäid nõrgaks.
Lõpuks sooviksin jõuda sinnamaale,mida tegelikult kirja panna tahtsin.Nimelt igapäevast kasutamisvajadust ja masina vanust arvestades tekkis mõte anda talle uus väärtus. Tegu ikkagi ühe esimese taolise T-25-ga.Väiketalusse sobib ta ka just oma ökonoomsuse poolest.
Kuna tegu oli minu esimese nn „suurema“ masina taastamisega (eelnevalt tegelenud hulgaliselt jawadega) ,siis alguses ei kujutanudki ette , et milliseks üritus võib kujuneda .Mingeid eelnevaid plaane ei koostanud ,vaid hakkasin lihtsalt kuskil otsast peale.
Kogu teema saigi alguse tegelikult pidurilintide vahetamise vajadusest. Sellega seoses eemaldasin kabiini ja tagumised rattad. Edasi vahetsasin parempoolse pooltelje tihendi-vana lasi juba kergelt õli läbi ja kui korra niikaugele oled masina lahti harutanud,siis miks mitte uus paigaldada. Sama lugu oli ka jõuvõtuvõlli tihenditega. Edasi võtsin lahti hüdroõli filtri ja puhastasin sealasuvad filterkettad. Kokkupanekul valmistasi ka uue kaasetihendi. Järgmiseks vahtasin jagajas mõned väiksemad tihendid. Lõpuks eemaldasin tõstesilindri ja pärast lahtiharutamist asendasin kõik tihendid uutega. Niiöeldud vana jooksis juba palju läbi ja töötades tuli pidevalt õli juurde valada. Silindri kokkupanek ei läinud aga nii lõbusalt,ikka tuli näpuvigu sisse,lõpuks sai siiski asjaga ühele poole.Järgnes masina puhastus.Kasutatud sai suruõhku, mootoripesuvedelikku , naftat ning survepesu ja nii üsna mitu tsüklit. Ega see aastakümnetepikkune sodi ikka niisama maha ei tule.Lõpuks oli traktori tagumine alusvankri osa valmis ja ootas värvimist.
Järgmisena võtsin ette kabiini.Tugevdatud said porilauad,keevitatud uks ja paigatud üks läbiroostetanud koht. Eemaldasin originaalistme koos raamiga,sest plaan seada sisse midagi mugavamat. Kabiin väljast ja seest puhas katsin aknad mõlemalt poolt ja võiski värvimine alata.
Pilte vahepealse tegevuse ja lõpptulemuse kohta
http://www.album.ee/album/30020174/50079416
Esialgu mõned pildid,milline nägi masin ennem välja.
http://www.album.ee/album/30020174/50083242
Sissejuhatuseks niipalju,et raktor pärineb aastast 1980.Päritolust oskan öelda seda,et algusaastatel töötas vanaisa sellega kolhoosis ja hiljem ostis talu omandisse.Masin seega uuest peast alates ühe omaniku käes olnud. Selle käigus on teostatud mõningad ümberehitused.
1. 2-sektsiooniline hüdrojagaja on asendatud 3-sega,sest vajadus tekkis buldooseri paigaldamisega seoses.
2. Buldooseri silindritena kasutatud T-16 kasti silindresd (2tk)
3. Tagumise rippsüsteemi tõstevõime suurendamiseks paigaldadtud 2 lisasilindrit.
4. Tagumised rehvid on asendatud SK-4 esirehvidega.
5. Rippsüsteemi hoovad asendatud tugevamatega.
Siinkohal veel seletaks milleks üks või teine ehitus teostatud on.
Tõstejõu suurendamist oli vaja esialgu postipuuri järelehaakimiseks.Teadagi,et tolleaegsed haakeriistad olid robustsed ja rasked. Eelneval põhjusel on ka masina veermik reguleeritud kõige madalamasse seisu,s.t. telgede pikivahe oleks maksimaalne(tagarataste toetuspunkt võimalikult kaugele viidud).Laiad rehvid üldise läbivuse suurendamiseks. Originaal rippsüsteemi hoovad asendatud,sest lihtsalt jäid nõrgaks.
Lõpuks sooviksin jõuda sinnamaale,mida tegelikult kirja panna tahtsin.Nimelt igapäevast kasutamisvajadust ja masina vanust arvestades tekkis mõte anda talle uus väärtus. Tegu ikkagi ühe esimese taolise T-25-ga.Väiketalusse sobib ta ka just oma ökonoomsuse poolest.
Kuna tegu oli minu esimese nn „suurema“ masina taastamisega (eelnevalt tegelenud hulgaliselt jawadega) ,siis alguses ei kujutanudki ette , et milliseks üritus võib kujuneda .Mingeid eelnevaid plaane ei koostanud ,vaid hakkasin lihtsalt kuskil otsast peale.
Kogu teema saigi alguse tegelikult pidurilintide vahetamise vajadusest. Sellega seoses eemaldasin kabiini ja tagumised rattad. Edasi vahetsasin parempoolse pooltelje tihendi-vana lasi juba kergelt õli läbi ja kui korra niikaugele oled masina lahti harutanud,siis miks mitte uus paigaldada. Sama lugu oli ka jõuvõtuvõlli tihenditega. Edasi võtsin lahti hüdroõli filtri ja puhastasin sealasuvad filterkettad. Kokkupanekul valmistasi ka uue kaasetihendi. Järgmiseks vahtasin jagajas mõned väiksemad tihendid. Lõpuks eemaldasin tõstesilindri ja pärast lahtiharutamist asendasin kõik tihendid uutega. Niiöeldud vana jooksis juba palju läbi ja töötades tuli pidevalt õli juurde valada. Silindri kokkupanek ei läinud aga nii lõbusalt,ikka tuli näpuvigu sisse,lõpuks sai siiski asjaga ühele poole.Järgnes masina puhastus.Kasutatud sai suruõhku, mootoripesuvedelikku , naftat ning survepesu ja nii üsna mitu tsüklit. Ega see aastakümnetepikkune sodi ikka niisama maha ei tule.Lõpuks oli traktori tagumine alusvankri osa valmis ja ootas värvimist.
Järgmisena võtsin ette kabiini.Tugevdatud said porilauad,keevitatud uks ja paigatud üks läbiroostetanud koht. Eemaldasin originaalistme koos raamiga,sest plaan seada sisse midagi mugavamat. Kabiin väljast ja seest puhas katsin aknad mõlemalt poolt ja võiski värvimine alata.
Pilte vahepealse tegevuse ja lõpptulemuse kohta
http://www.album.ee/album/30020174/50079416
Mootorrattad,talu-ja metsatehnika,masinaehitus