bensiin
#1

Mina kasutan oma vanal 2T sõidukil nõukogude armee pärandit,margiga A76.Kvaliteet vaatamata vanusele OK,mingeid komplikatsioone pole esinenud.Võrreldes 95-ga töötab mootor tunduvalt ühtlasemalt ja pehmemalt,kuid ka 95 on igati norm.Iseenda rahustamiseks võib lisada bensule pliiasaendajat.Kõik soovijad saavad ,aga minult A-76 osta seni kuni kaupa jätkub.NB!Kogused on piiratud!
Vasta
#2

Ja liitri hind oleks?
Vasta
#3

Palun teema algatajal selgitada, milline on kütuse päritolu ning hind. Kuna bensiini oktaanarvu määramine koduses köögis lihtne ei ole, siis sooviks enne miskit tõendust et kaup see millena seda müüakse.
Seda tahaks siis selleks teada, et seda teemat üleüldse siin foorumis säilitada. Ma ei usu, et siin on inimesi, kes ostaksid miskit vana, tundmatu koostisega vedelikku ning joodaksid seda oma uunikumile.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#4

willem Kirjutas:Mina kasutan oma vanal 2T sõidukil nõukogude armee pärandit,margiga A76.Kvaliteet vaatamata vanusele OK,...
Kuulun põlvkonda, kel tuli omal ajal teenida Nõukogude armees. Sõjaväel olid (ilmselt on ka praegustes militaariates) nn. NZ(neprikosnovennõi zapaz - puutumatu tagavara) laod. Ladudes hoiti muuhulgas ka ridade kaupa autosid, mis seisid pukkidel, trossijupid küljes ja ette nähtud kasutamiseks ainult eriolukordades. Nende autode (jm.tehnika) teenindamisega tegeles igapäevaselt terve meeskond - laadis akusid, käivitas teatud ajaintervalli järel, tõrjus korrosiooni, parandas ilmastiku poolt kahjustatud värvi, vahetas perioodiliselt  antifriisi ja mis oluliselt seotud antud teemaga - vahetas iga aasta paakides bensiini (just A-76). Ma ei tea, mis liikur see on, milles Sa seda kütust kasutad. Fakt, et mootor käivitub ja isegi veab mingit liikurit, ei ole argument, mille alusel võiks kütust pidada kasutamiskõlblikuks (muuseas, mootor käivitub paljude vedelikega -  nitrolahusti, kalossa ...). Loodan, et Sa ei ole avantürist vaid lihtsalt teadmatusest pakud 10...15 aastat seisnud ja ammu kindlalt kasutamiskõlbmatuks muutunud bensiini.

Terv. Avo
50 50 598
Vasta
#5

Ütleme nii, et bensiin ikka nagu bensiin, aga seda ma küll öelda ei oska, kas see mootorile hea. Mu sõbra vanaisa andis sõbrale 30a seisnud mosse rallipilliks. Sõber möllas mitu päeva, enne kui käima sai. Kõige huvitavam, et bensiini ta ei vahetanud ning läks käima. Bensiin oli nii kaua seisnud, et oli selline roostepruunikas, kuid täitis oma kohustust.Toungue
Vasta
#6

Oli ka hiljuti juhus, kui sain mingi koguse paarkümmend aastat tünnis seisnud A76 bensiini. Haiseb, aga põleb. Olen teda vaikselt mootoris ära kütnud, segades 1:4 uue bensu sisse - selle kokteili üle mootor kuuldavalt-tuntavalt ei nurise. Masin ise ka muidugi paarkümmend aatat vana ja mitte väga kapriisne.
See nõuk-armee NZ tagavara kippus olema paras anekdoot - praktikas olid need masinad pigem mitteametlikeks jupidoonoriteks ja iga-aastane bensuvahetus oli ka pigem selleks, et asendada "ära auranud" bensiini. Mis ei välista, et mõnes väeosas võis ka kord majas olla.
Vasta
#7

Tegelikult ei ole eesmärgiks kellelegi mingit "vana põlevat vedelikku" pähe määrida(endale jääb rohkem),pigem üritasin avaldada enda arvamust millist mootorikütust oma vanasõidukis kasutada.Loomulikult otsustab seda igaüks ise,mida enda unicu paaki valab.
Vasta
#8

Marcello Kirjutas:See nõuk-armee NZ tagavara kippus olema paras anekdoot - praktikas olid need masinad pigem mitteametlikeks jupidoonoriteks ja iga-aastane bensuvahetus oli ka pigem selleks, et asendada "ära auranud" bensiini. Mis ei välista, et mõnes väeosas võis ka kord majas olla.

Olenes paigast. Kui kord oli sõjaväeosas majas (strateegilistemates ja tähtsamates paikades see siiski nii oli), võidi nn "jupidoonorlust" ja kütuseammutamist NZst vaadelda tahtliku kahjurlusena ja sabotaažina Nõukogude armee võitlusvõime vastu, mille eest nõukaajal nalja ei mõistetud. Ehk siis halvemal juhul sõjatribunal ja kuul kuklasse, mis kergendavatel juhtudel asendati aastatepikkuse vanglaga. Parematel juhtudel karts kindlasti.

Muidugi, 1980ndatel väga rangeid karistusi enam (erinevalt nt 1950ndatest) ülipalju ei rakendatud, aga olemas olid need endiselt ja aeg-ajalt neid ka kasutati...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

Kel Luhamaa lähedal sõpru-tuttavaid, laske vajadusel omale värsket kraami tuua. Venes ku A-76 veel müügis.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#10

Sõber, kes Baikanuris stroibatis oli rääkis, et seal käis asi nii, et roodukas andis enne ülevaatust käsu, et olgu olla, masinad olgu korras, jupid hankige kuidas oskate.
Nii siis käisid sõdurpoisid käsukorras "üle aia" nii varudest, ladudest, kui ka naaberväeosade masinatelt vajalike juppe hankimas...
Vasta
#11

willem Kirjutas:Tegelikult ei ole eesmärgiks kellelegi mingit "vana põlevat vedelikku" pähe määrida(endale jääb rohkem),


Jutt või asi. Sama sodi üritasid juba aasta eest maha kaubelda:

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17769

Ja mida kõike Sa selle enesele jääda võiva "rohkema" vedelikuga peale võid hakata..... Nuusutamiseks palju...

loll on loll olla.
Vasta
#12

willem Kirjutas:Mina kasutan oma vanal 2T sõidukil nõukogude armee pärandit,margiga A76.Kvaliteet vaatamata vanusele OK,mingeid komplikatsioone pole esinenud.Võrreldes 95-ga töötab mootor tunduvalt ühtlasemalt ja pehmemalt,kuid ka 95 on igati norm.Iseenda rahustamiseks võib lisada bensule pliiasaendajat.Kõik soovijad saavad ,aga minult A-76 osta seni kuni kaupa jätkub.NB!Kogused on piiratud!
Mul on kogemused ca 5 aastat vana A-76 ja Ai 93 segu kasutamisel:oli lihtsalt nõukogude korra lõpust jäänud varu bensiini, mida kuidagi ei saanud ära kulutatud, tõesti, masin käivitus ja töötas, kuid bensiinist välja settivad parafiinid ummistasid karburaatori sedavõrd, et see tuli välja vahetada. Kuna tegu oli vene toodanguga polnud kahju suur, aga siiski, mingit ökonoomiat siin ei teki. Tark on vana bensiini kasutada detailide pesuks, leeklambis jne.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne