Värvipüstolitest
#21

... ainuke tänapäeval kasutatav tee HVLP?

Mina Kasutan Optima 900 LVLP püstolit.

Katust ja kapotte on minuarust parem värvida ülaanumaga. Need ju suured ja vastutusrikkad alad. Seega mina selle "üla" pooltSmile
Vasta
#22

njaa...aga karpide alumisi ääri oli minu ülalolevaga maru nadi värvida...



Vasta
#23

Mul ise võrrelnud pole, aga LVLP püstolist soovitatakse ajakirjades harrastajatel eemale hoida, et pole nii lihtne head tulemust saada. On see vale jutt?
Vasta
#24

Ma mingi amatöör ja tean tegelt väga vähe. Tulemus jääb küll väga hea (peegel) kui viskoosus õige ja püstol regullitud. Värvi kulub võrreldes "tavalisega" ikka palju palju vähem.
http://www.spraygunworld.com/Information2/LVLP.htm
Vasta
#25

Jossu Kirjutas:njaa...aga karpide alumisi ääri oli minu ülalolevaga maru nadi värvida...

Mismoodi karpide alumisi ääri on halb värvida ?
Senimaani on kogu aeg ülakannuga püstolit kasutatud ja ei ütleks küll, et temaga kõnealuseid detaile halb värvida oleks.

Auto üleni värvimiseks soovitaks kasutada ülakannuga püstolit.
Värv või lakk voolab ühtlaselt peale ja sul omal ka asjast parem ülevaade, kaugel sa oma värvimisjärjega oled.
Vasta
#26

Pooldan samuti üla värvianumaga püstolit. Raiskad vähem värvi ja lihtsam puhastada...
Vasta
#27

Pooldan kah ülapaagiga püstoleid. Parimad hinna ja kvaliteedi suhtelt minuarust on Sumake värvipüstolid. Hinnad algavad 1200kr-st  ja HVLP püstolid 1800kr-st (keskmise automaalrita rvete poe hinnad!) See  1200kr maksev on oma hinda igati väärt ja ma ei arva et algaja peaks mingi pasaga õppima! Heal püstolil on võimalikult lai ja ühtlane lehvik ja selle reguleeritavus. Ja veel HVLP püstol kõlbab ainult lakialuste värvide värvimiseks(värvida väga hea ei tolmuta ja säästab värvi). Lakki ja pinnavärvi sellega nii siledaks ei saa kui tavalise püstoliga. Ise lakin kah selle 1200kr maksva püstoliga ja ei ütle midagi halba... Düüsidest rääkides kõlbab 1.4 kõige paremini kuna sobib nii lakkimiseks, kruntimiseks kui ka värvimiseks. Ja eelkõige peab ikka keegi seda püstolit liigutada kah oskama...Rolleyes
Vasta
#28

Lakk lihvitakse tagasi ja poleeritakse üle, anoh võib-olla see on ainult üks tee, ega ma ka eriti ei tea.

http://www.popularhotrodding.com/tech/07...index.html on muidu üsna hea ülevaade asjast, sealt on kergem üksikute asjade kohta edasi uurida.
Vasta
#29

Lakile omane "kananaha" struktuur jääb tegelt niikuinii ja kui tast lahti tahad saada siis vaid maha lihvimine hiljem, kuid kui suur see jääb seda annab määrata siis laki viskoosuse ja "pihustamis stiiliga".
Vasta
#30

Nojah kuidas keegi teeb ei tah vaielda Smile .... MIna isiklikult lakin nii siledaks kui võimalik. Omal lihtsam pärast lihtsalt ei ole vaja tervet autot vesilihvida hiljem. Ja hotrodidega teine teema seal aetkse tõesti igat väiksemat augukest taga. Täiesti peegliks ei ole tõesti võimalik lakkida aga ideaalilähedale on võimalik piisavate kogemuste korral jõuda. Minu pihutamise stiil lakkimisel "Täiega" töötan automaalrina iga päev....
Vasta
#31

Ok, no ma arvan et harrastaja-ajakirjades arvestatakse sellega, et kui harjutanud pole siis tuleb see kananahk nagunii, seega pole mõtet hakata seletamagi, nagunii on vaja üle lihvida. Tänud kommentaaride eest!
Vasta
#32

Tere!
Ehk on kellelgi sellise odavama püstoliga kokkupuudet olnud: http://www.avsk.ee/tdetail.php?cat=100&de=2700.
Sooviks just teada, kuivõrd on võimalik sellise püstoliga autot värvida.
Vasta
#33

Kui tal düüs on 1,2 mm., siis saab värvida vast küll kodustes tingimustes.
Ainult et "kellaga" rõhuregulaator tuleb sul siis veel püstoli külge osta, et värvimiseks endale sobiv õhusurve(madalsurvepüstolitel 1,8-2 atm.) saada.
Vasta
#34

kasutan püstolit sumake , madalasurve, kuigi lakkimisel peab ühtlaselt olema tagatud 2,5 at värvimisel pigem 2 siis tolmutab väem ja raiskab värvi vähem. pilt tulemusest : http://album.ee/node/18806977/50148415
tegu siis sügavmust ja lakialune. ideaal pole aga poleer kindel teema iga auto puhul mida omale teen.
Vasta
#35

Tegin selle AVSK püstoli kohta Toya kataloogist väikse screenshoti. Ma velgi ja igasugu pudi-padi olen sarnase isendiga värvinud, tulemus jäi väikse katsetamise järel suht OK, aga värvi kulus paljuvõitu.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#36

Sm. Volgahuviline Kirjutas:... "kellaga" rõhuregulaator tuleb sul siis veel püstoli külge osta, et värvimiseks endale sobiv õhusurve(madalsurvepüstolitel 1,8-2 atm.) saada.

Muide - kust võiks osta sellise kellaga regulaatori? Või ka sellise, mis liigse surve "pzzzzzzt" välja laseks vastavalt ettekeeratule?

Minul (kes värvimistööd kodus üsna harva teeb) on senini nn inimregulaator - saadan värvimise ajal kellegi kompressori juurde, kes vaatab manomeetri skaalat ja vastavalt vajadusele lülitab aparaati sisse või välja... Ja väikesed jalgrattaosad saab suure paagi korral ka nii ära värvida, et surve eriti ei langegi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#37

martin59 Kirjutas:Tere!
Ehk on kellelgi sellise odavama püstoliga kokkupuudet olnud: http://www.avsk.ee/tdetail.php?cat=100&de=2700.
Sooviks just teada, kuivõrd on võimalik sellise püstoliga autot värvida.

Olen kasutanud seda 1.5 düüsiga (madalsurvel, 2 at kandis) ja mulle meeldib ta rohkem kui ligi 3t hinnaga madalsurve oma, mille piisk jäme ja värv läheb kergesti voolama...
Vasta
#38

valdo Kirjutas:
Sm. Volgahuviline Kirjutas:... "kellaga" rõhuregulaator tuleb sul siis veel püstoli külge osta, et värvimiseks endale sobiv õhusurve(madalsurvepüstolitel 1,8-2 atm.) saada.

Muide - kust võiks osta sellise kellaga regulaatori? Või ka sellise, mis liigse surve "pzzzzzzt" välja laseks vastavalt ettekeeratule?

Minul (kes värvimistööd kodus üsna harva teeb) on senini nn inimregulaator - saadan värvimise ajal kellegi kompressori juurde, kes vaatab manomeetri skaalat ja vastavalt vajadusele lülitab aparaati sisse või välja... Ja väikesed jalgrattaosad saab suure paagi korral ka nii ära värvida, et surve eriti ei langegi.

Neid manomeetriga, pisikesi, töörista omi u 400 kr-d on suruõhupudinate poodides saada.
Vasta
#39

Mina olen ka mingi paar aastat kasutanud eelpool mainitud sumake värvipüstolit. Hind oli kuskil 2000.- ligi ja mina olen väga rahul sellega enda koduse amatöör taseme juures. Oleks ainult vaja korralikku ruumi, et saaks täitsa tolmuvabaks tulemuse. Düüsid on 1,4 värvi jaoks ja 1,7 krundile. Toungue

Estonian Chopper Forum www.estonianchopper.com
Vasta
#40

martin59 Kirjutas:Tere!
Ehk on kellelgi sellise odavama püstoliga kokkupuudet olnud: http://www.avsk.ee/tdetail.php?cat=100&de=2700.
Sooviks just teada, kuivõrd on võimalik sellise püstoliga autot värvida.

krt, mul sulas sellisel lahustiga puhastades see käepidemel olev värvikiht maha...
Ja lõpuks kustus ka midagi seest ära nii, et lihtsalt ei toiminud enam ja tuli minema visata...


Kuigi, tuleb tunnistada, et ma tean profimaalri tööst samapalju, kui mu taksikoer telekapuldist...Big Grin (noh, et saab närida, kui keegi ei näe, sest on mõnusalt mummuline...)

Sestap tahakski teada, mida tegijamad arvavad sihukesest värvipüstolist...?
Regulaatoriga ja puha...

Autosid kunagi värvima ei hakka, aga mõne õõtshoova või geneka kronsa laseks tagatoas krundi ja veokavärviga vahest ajaviiteks üle...
Mingit paari kuni kümnetonnist selleks, nägu ässadel on, väga ostma ei kipu või siiski peab?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne