Ka mina panin paar aastat tagasi oma T16le \"sakslase\" rippsüsteemi. Enne sai uuritud ja pildistatud päris mitut ümberehitatud masinat.
Nüüd käivad mul taha 1hõlmaline T-25 ader \"PN-30R\", isetehtud S-pii kultivaator (mille taga on kerged äkked), buldooser (mis on hea abiline talvel
) ja hobukartulirootor.
Ette tuli piisavalt lisaraskust panna, sest nina tõstmisega painutab ülemised tõmmitsad kõveraks. Olen täheldanud seda viga ka \"sakslaste\" juures.
Kõhualla tegin ise kolmese (nii piide kui ka tööorganite arvu poolest) vaoajaja. Praegu ehitan sama tõstemehhanismi külge käivat pealsete ja teeservade niidukit. Selleks puhuks sai juba muretsetud saksa kartulikombaini nurkreduktor.
Kui \"sakslase\" juppidest veel rääkida, siis mina ei suutnud kuskilt tihendipoodidest leida rippsüsteemi hüdrosilindri tihendeid. Ei pühkijat ega ka kolvi mansette. Kolvile soovitati paigaldada mingid universaaltihendid mille tarvis tulnuks treiali teenust kasutada. Ja tihend maksis midagi 250.- Sai aga hoopis muretsetud mitu silindrit tagavaraks odava raha eest (ühe 150.- ja paar tk vanaraua kokkuostust poolmuidu).
Ning veel üks veidi naljakas juhtumine \"sakslasega\" eelmisel sügisel. Nimelt sai KB kaudu ühte võrri vaatama mindud, kui tuli välja, et samas kohas vedeleb RS, mis pidavat vanarauda minema. Masin täiesti komplektne ja töötava mootoriga (2sil) aga mingi viga olevat hüdrosüsteemis. Traktorit oldi nõus müüma 4K. Pakkusin siis mitmele tuttavale, sest omal polnud parasjagu sellist raha võtta. Helistasin heale tuttavale kes elab maal, et ostku ära! Nali tulebki nüüd! Ta kuulis telefonis et hind 1K! Ja kujutate ette, et ta polnud huvitatud isegi selle \"1k\" eest ostma
Lõpuks sai õnnelikuks omanikuks mu naabrimees kes tingis hinna 3,5K peale