Postitused: 2,642
Teemad: 263
Liitus: Mar 2004
Maine:
29
Olen kusagilt lugenud, et keegi Ameerikas leiutas väikese reaktori, mis muundab vee hapnikuks ja vesinikuks ja see reaktor oli paigaldatud sõiduautole. Valmistatud oli mingi täiesti teistsugune jõuallikas. See leiutis pidi tähendama nafta-ajastu lõppu. Kahjuks olevat leiutaja kummalistel asjaoludel hukkunud. Kas keegi teab sellest asjast midagi või on tegu järjekordse linnalegendiga?
Postitused: 2,327
Teemad: 46
Liitus: Dec 2003
Maine:
16
Ameerikast pole kuulnud, kuid 2000. aastal kirjutas saksakeelne Auto Bild mitmel korral Filipiinide leidur Daniel Dingelist, kes oli oma Toyotale aretanud kapoti alla ühe salapärase lisakasti, mis väidetavalt muundas vee sisepõlemismootorile kõlblikuks kütuseks. Oma leiutise sisu keeldus Dingel toona aga avaldamast, kommenteerides vaid, et "inimesed hakkaksid naerma kui kuuleksid, kui lihtne see on". Ja rohkem (pärast 2000. aastat) pole tema tegemistest kuskil mujal ka kuulda olnud.
Postitused: 686
Teemad: 87
Liitus: Mar 2006
Maine:
6
General Motorsil oli eraldi programm vesinik-autode peale. Ehk Aspelund pajatab sellest. Olen mingit dokk-filmigi sellest näinud
Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Postitused: 772
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
mrali Kirjutas:Ameerikast pole kuulnud, kuid 2000. aastal kirjutas saksakeelne Auto Bild mitmel korral Filipiinide leidur Daniel Dingelist, kes oli oma Toyotale aretanud kapoti alla ühe salapärase lisakasti, mis väidetavalt muundas vee sisepõlemismootorile kõlblikuks kütuseks.
Siin sellest veidi kirjutatud.
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 27
Teemad: 1
Liitus: Dec 2005
Maine:
0
Kuskilt isegi lugenud ühendriikides elanud mehest, kes leidis töötava tehnoloogia vee nn lammutamiseks vibratsiooni valguse või jummal teab mille abil. nimelt ta leidis vee resonantssageduse ning vastavas reaktoris suutis ta vesiniku ja hapniku eraldada ning edasi on nendest komponentidest elektri tootmine käkitegu.
Sõitva katseeksemplariga oli ta ühe ookeani äärest teise äärde sõitnud mingi 50 $.
Mingitel saladuslikel asjaoludel mees mürgitati. Parent on vist nüüdsest tema venna oma, kes pole sellega suutnud midagi rohkemat teha. Loomulikult süüdistavad rohelised kõiges selle projekti seismises vabamüürlasi, juute, nafta ärikaid ja pahasid riigijuhte.
Postitused: 27
Teemad: 1
Liitus: Dec 2005
Maine:
0
Eks see ole lähiaja küsimus, millal praeguseks tehnilises mõttes ajast ja arust sisepõelmismootor, millegi kaasaegsemaga asendatakse. Patente on võetud igasugu ime vigutite peale, aga mis osutub elujõuliseks, näitab aeg. Esialgu sõimati Rudolf Diesel´it samuti Jaan Tatikaks, et selles suhtes ei me ette tea.
Postitused: 3,106
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
59
17-12-2007, 15:50 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-12-2007, 15:59 PM ja muutjaks oli
Jesper.)
Sisepõlemismootor pole midagi ajast ja arust, küsimus on selles, mida põletada. Hetkel perspektiivikaimad variandid on bioetanool, biodiisel, metanool, juhul kui lihtsat ja odavat elektrienergiat (praktikas ainult tuumaenergia) on laialt käes, siis ka vesinik, kuigi viimase läbimurret ennustaks pigem sellesse aega, kui termotuumareaktsioon tööle saadakse. Kütuseelemendid on rohkem selline "perspektiivikas, aga nõuab täiendavat arendust"-tüüpi suund.
Kes Dieselit sõimas? Mees oli 40 aastaselt miljonär, sisuliselt viie aastaga liikus esimesest prototüübist tehnoloogia laialdase kasutuselevõtuni. Igiliikuri leiutajate Dieseliga võrdlemine on liiga suur au esimestele.
Postitused: 3,106
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
59
Jah, õige märkus, mõtlesin loomulikult etanooli ja biometanooli, kuigi tegelikult on mittebio-etanool ka olemas, kivisöest kunagi vanasti vähemalt tehti, aga tänapäeval pole see tehnoloogia vist kuigi populaarne.
Ma nüüd kohe ei leidnud ühtki head viidet Dieseli eluloo kohta, Wikipedias on mingid riismed, aga olen mälu järgi võrdlemisi kindel et pärast prototüübi valmimist töötas ta mootori kallal täiskohaga ning kuskil 5 aasta pärast olid mootorid juba tootmises ning litsentsitasud jooksid. Neid näiteid, kus uuenduslikud ideed kohest vastuvõttu ei leia, on masinaehituses muidugi lademes, aga mind pani kulme kergitama just Dieseli mainimine, minu arust see oli üks libedamini massidesse läinud suuri uuendusi. Muidugi oli tema jaoks fossiilse kütuse kasutamine lihtsalt vaheetapp, et asi kähku käima saada, mootori tulevikku nägi ta eelkõige biokütust põletavana, see viimane asi võttis nüüd tõesti natukene aega.
Postitused: 1,209
Teemad: 22
Liitus: Dec 2003
Maine:
6
Elektrolüüsil jaguneb vesi vesinikuks ja hapnikuks. Vahest on asja "uba" kusagil seal? Üks elektrolüüsiv kastike kapoti alla ehitada ja ongi olemas. Loodetavasti ei hakka nüüd mind keegi mürgitama.
Puruks ja pool pööret tagasi!
Postitused: 1,025
Teemad: 15
Liitus: Jan 2007
Maine:
7
Chopperivend edu sulle ehitamisel! Aga millele see seadeldis külge, siis läheb Auto, Mootorattas, Buss, Veoauto jne.