16-12-2007, 23:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-02-2014, 02:29 AM ja muutjaks oli Mister X.)
Viimasel ajal tudengina on Pärnu-Tartu-Pärnu vahet bussidega voorimine üsna harjumuspäraseks saanud. Siit viib mõte edasi, kuidas toimisid kunagised ekspress- ja kiirliinid nõukogude perioodil.
Minu mälestused ulatuvad 90ndate algusesse, kus kiirbussi sümboliks oli Kuressaare-Tartu vahel kurseeriv Saaremaa autobaasi Ikarus 256 - ilusad, väärikad mälestused. Mäletamist mööda oli sõiduaeg üsna sarnane tänapäevasega (mis tähendas seda, et Ikarus 250 pidi ikka sirgel teel 90 km/h välja jooksma). Sõit toimus kahe juhiga: kusagil Pärnu kandis vahetas uus juht eelmise välja.
Usun, et leidub teadjamaid inimesi, kes mäletavad aegu, kui kaugliinidel sõitsid Ikarus Luxid (80ndatel enam neid vist polnud?) ja veelgi varem Zisid, vahel harva ka Lazid. Näiteks 1956. aastal olevat Tartu-Tallinna ots lühenenud kuuelt tunnilt neljale tunnile, mille tingis kiiremate Ikaruste kasutuselevõtt.
Minu mälestused ulatuvad 90ndate algusesse, kus kiirbussi sümboliks oli Kuressaare-Tartu vahel kurseeriv Saaremaa autobaasi Ikarus 256 - ilusad, väärikad mälestused. Mäletamist mööda oli sõiduaeg üsna sarnane tänapäevasega (mis tähendas seda, et Ikarus 250 pidi ikka sirgel teel 90 km/h välja jooksma). Sõit toimus kahe juhiga: kusagil Pärnu kandis vahetas uus juht eelmise välja.
Usun, et leidub teadjamaid inimesi, kes mäletavad aegu, kui kaugliinidel sõitsid Ikarus Luxid (80ndatel enam neid vist polnud?) ja veelgi varem Zisid, vahel harva ka Lazid. Näiteks 1956. aastal olevat Tartu-Tallinna ots lühenenud kuuelt tunnilt neljale tunnile, mille tingis kiiremate Ikaruste kasutuselevõtt.