? Bensiini asemel vesi
#1

Olen kusagilt lugenud, et keegi Ameerikas leiutas väikese reaktori, mis muundab vee hapnikuks ja vesinikuks ja see reaktor oli paigaldatud sõiduautole. Valmistatud oli mingi täiesti teistsugune jõuallikas. See leiutis pidi tähendama nafta-ajastu lõppu. Kahjuks olevat leiutaja kummalistel asjaoludel hukkunud. Kas keegi teab sellest asjast midagi või on tegu järjekordse linnalegendiga?
Vasta
#2

Ameerikast pole kuulnud, kuid 2000. aastal kirjutas saksakeelne Auto Bild mitmel korral Filipiinide leidur Daniel Dingelist, kes oli oma Toyotale aretanud kapoti alla ühe salapärase lisakasti, mis väidetavalt muundas vee sisepõlemismootorile kõlblikuks kütuseks. Oma leiutise sisu keeldus Dingel toona aga avaldamast, kommenteerides vaid, et "inimesed hakkaksid naerma kui kuuleksid, kui lihtne see on". Ja rohkem (pärast 2000. aastat) pole tema tegemistest kuskil mujal ka kuulda olnud.
Vasta
#3

General Motorsil oli eraldi programm vesinik-autode peale. Ehk Aspelund pajatab sellest. Olen mingit dokk-filmigi sellest näinud

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#4

mrali Kirjutas:Ameerikast pole kuulnud, kuid 2000. aastal kirjutas saksakeelne Auto Bild mitmel korral Filipiinide leidur Daniel Dingelist, kes oli oma Toyotale aretanud kapoti alla ühe salapärase lisakasti, mis väidetavalt muundas vee sisepõlemismootorile kõlblikuks kütuseks.

Siin sellest veidi kirjutatud.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#5

korvimees Kirjutas:
mrali Kirjutas:Ameerikast pole kuulnud, kuid 2000. aastal kirjutas saksakeelne Auto Bild mitmel korral Filipiinide leidur Daniel Dingelist, kes oli oma Toyotale aretanud kapoti alla ühe salapärase lisakasti, mis väidetavalt muundas vee sisepõlemismootorile kõlblikuks kütuseks.

Siin sellest veidi kirjutatud.
Selle karbi nimi võiks olla elektrolüüs, teeb veest hapniku ja vesinku.
Vasta
#6

Kuskilt isegi lugenud ühendriikides elanud mehest, kes leidis töötava tehnoloogia vee nn lammutamiseks vibratsiooni valguse või jummal teab mille abil. nimelt ta leidis vee resonantssageduse ning vastavas reaktoris suutis ta vesiniku ja hapniku eraldada ning edasi on nendest komponentidest elektri tootmine käkitegu.
Sõitva katseeksemplariga oli ta ühe ookeani äärest teise äärde sõitnud mingi 50 $.

Mingitel saladuslikel asjaoludel mees mürgitati. Parent on vist nüüdsest tema venna oma, kes pole sellega suutnud midagi rohkemat teha. Loomulikult süüdistavad rohelised kõiges selle projekti seismises vabamüürlasi, juute, nafta ärikaid ja pahasid riigijuhte.
Vasta
#7

Jajah, neid jaantatikaid ikka leidub, aga reaalselt vett ikka mitte mingi nipiga sedasi vesinikuks ei saa, et asjast ka mingit tolku oleks. Läheb umbes samasse seeriasse, kui elektrimootori ringi ajamine geneka jõul, mis on sama mootori väljundvõlli peal.

Reaalne lahendus: http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_methanol_fuel_cell ja http://en.wikipedia.org/wiki/Reformed_me..._fuel_cell
Vasta
#8

Eks see ole lähiaja küsimus, millal praeguseks tehnilises mõttes ajast ja arust sisepõelmismootor, millegi kaasaegsemaga asendatakse. Patente on võetud igasugu ime vigutite peale, aga mis osutub elujõuliseks, näitab aeg. Esialgu sõimati Rudolf Diesel´it samuti Jaan Tatikaks, et selles suhtes ei me ette tea.
Vasta
#9

Sisepõlemismootor pole midagi ajast ja arust, küsimus on selles, mida põletada. Hetkel perspektiivikaimad variandid on bioetanool, biodiisel, metanool, juhul kui lihtsat ja odavat elektrienergiat (praktikas ainult tuumaenergia) on laialt käes, siis ka vesinik, kuigi viimase läbimurret ennustaks pigem sellesse aega, kui termotuumareaktsioon tööle saadakse. Kütuseelemendid on rohkem selline "perspektiivikas, aga nõuab täiendavat arendust"-tüüpi suund.

Kes Dieselit sõimas? Mees oli 40 aastaselt miljonär, sisuliselt viie aastaga liikus esimesest prototüübist tehnoloogia laialdase kasutuselevõtuni. Igiliikuri leiutajate Dieseliga võrdlemine on liiga suur au esimestele.
Vasta
#10

Heh, taas bioetanool... Misuke see tavaline etanool on?

Väntmehhanismiga kolbmootor kütuse põletamiseks on üsna nigel vahend. Aga paremat ju kah pole. Tõsi, mikroturbiinid on kõvasti arenenud. Aga autole neid ikkagi veel ei pane...

Diesel oli küll rikas, aga vist mitte mootori müügist... Samas, pole ajaloos just tugev. Ega viitsi hetkel ka otsida.

Esimesed aastakümned oli sisepõlemismootor kah selline "perspektiivne, aga nõuab täiendavat arendamist" lahendus...Wink
Vasta
#11

Jah, õige märkus, mõtlesin loomulikult etanooli ja biometanooli, kuigi tegelikult on mittebio-etanool ka olemas, kivisöest kunagi vanasti vähemalt tehti, aga tänapäeval pole see tehnoloogia vist kuigi populaarne.

Ma nüüd kohe ei leidnud ühtki head viidet Dieseli eluloo kohta, Wikipedias on mingid riismed, aga olen mälu järgi võrdlemisi kindel et pärast prototüübi valmimist töötas ta mootori kallal täiskohaga ning kuskil 5 aasta pärast olid mootorid juba tootmises ning litsentsitasud jooksid. Neid näiteid, kus uuenduslikud ideed kohest vastuvõttu ei leia, on masinaehituses muidugi lademes, aga mind pani kulme kergitama just Dieseli mainimine, minu arust see oli üks libedamini massidesse läinud suuri uuendusi. Muidugi oli tema jaoks fossiilse kütuse kasutamine lihtsalt vaheetapp, et asi kähku käima saada, mootori tulevikku nägi ta eelkõige biokütust põletavana, see viimane asi võttis nüüd tõesti natukene aega.
Vasta
#12

Jesper Kirjutas:Ma nüüd kohe ei leidnud ühtki head viidet Dieseli eluloo kohta, Wikipedias on mingid riismed, aga olen mälu järgi võrdlemisi kindel et pärast prototüübi valmimist töötas ta mootori kallal täiskohaga ning kuskil 5 aasta pärast olid mootorid juba tootmises ning litsentsitasud jooksid.

Oma surmahetkeks (oli see nüüd enesetapp või mõrv - selle kohta on erinevaid teooriaid) oli ta ikkagi majandusliku krahhi äärel - geniaalne leidur polnud suurem asi majandusmees.
Vasta
#13

Elektrolüüsil jaguneb vesi vesinikuks ja hapnikuks. Vahest on asja "uba" kusagil seal? Üks elektrolüüsiv kastike kapoti alla ehitada ja ongi olemas. Loodetavasti ei hakka nüüd mind keegi mürgitama.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#14

Jah, ja mida on elektrolüüsi toimumiseks veel vaja... Smile
Vasta
#15

Jesper Kirjutas:Jah, ja mida on elektrolüüsi toimumiseks veel vaja... Smile

Elektrolüüti e. hapet... samas peale vesiniku eraldub elektrolüüsil veel saaduseid, mis võivad olla keskkonnale veel kahjulikumad kui co.
Vasta
#16

Jesper Kirjutas:Jah, ja mida on elektrolüüsi toimumiseks veel vaja... Smile


Esialgu piisab ka näiteks elektrienergiast.
Vasta
#17

Andre Kirjutas:
Jesper Kirjutas:Jah, ja mida on elektrolüüsi toimumiseks veel vaja... Smile

Elektrolüüti e. hapet... samas peale vesiniku eraldub elektrolüüsil veel saaduseid, mis võivad olla keskkonnale veel kahjulikumad kui co.
Smile Super. Ei ole vaja hapet. Vesi kõlbab kah ja mitte midagi peale hapniku ja vesiniku ei eraldu.

Jään huviga ootama järgmisi pakkumisi. See teema on hea näide sellest, kuidas foorumis aetakse targa näoga tehniliselt täiesti absurdset juttu, ise asjast aru saamata Smile

Täiendus: Künnimees, täpselt. Ja energiat on vaja rohkem, kui elektrolüüsi produktide põletamisest tagasi saab.
Vasta
#18

Elektrienergiaga veest vesiniku eraldamine, seejärel ballooni toppimine ja fuel celliga vesinikust elektrienergia tegemine ning seejärel elektrimootoritega auto liigutamine on vist protoüüpmasinatel kasutusel asi. Umbes sama asi, mis akul, aga akud on kallid ja tooret piiratult saada, lisaks suur kaal ja suurus. Kui fuel cell odavamaks saada ja saada statsionaarne elektrienergia taastuvaks, on täitsa hea lahendus.

Fuel celli hea omadus on see, et ei ole liikuvaid osi ja on väga pika elueaga. Üks video samast süsteemist ka: http://fyysika.ee/opik/index.php?tase=asi&idex=525&idse=2500
Vasta
#19

Sai isegi Internetis antud seadet kohttud. Esialgu tundus asi võimatu olevat. Edasisel uurimisel aga selgus, et see ei olegi nii võimatu, nagu paistnud oli. Konstruktsioon on sellel seadmel üllatavalt lihtne. Hoolimata arvukatest kriitikute kommentaaridest otsustasin seadme omal käel valmis teha, kuna võita on palju enam kui kaotada. Niisiis detailid said tellitud ja nüüd jääb üle vaid tulemusi oodata. Olgu need siis millised tahesSmile
Vasta
#20

Chopperivend edu sulle ehitamisel! Aga millele see seadeldis külge, siis läheb Auto, Mootorattas, Buss, Veoauto jne.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne