(Seda postitust muudeti viimati: 07-12-2007, 18:06 PM ja muutjaks oli Edel.)
Uurides oma Ikaruste pilte,avastasin et Värska õuepeal seisva 1973a. vl. Ikaruse vrakil asetseb summutaja vasakul pool. Kas esimeste väljalasete turistiseeriatel ongi summutaja vasakul? Seevastu tollel teisel Värska omal(mis nüüd varjupaigas on) on summutaja juba paremal pool.
Piltidelt ei selgu,kummal pool asetses summutaja Tarbja ja tolle Tartus seisnud pruunikassinine 1974a. vl. 255.
Mis aasta oma on too Tartu bussipargi nr 977 Ikarus-250,mille vrakk seisab Jõgevamaal? See on ka mingi vanem varjant,eeldatavalt enne 1977a. toodetud.
Kirjeldatud viimast 2-te bussi uuritud kasutaja AIV piltidelt.
Paar pilti Värska vasakpoolse summutaja asetsusega Ikaruse vrakist.
Sellest 006MAH-st on vahetevahel siit foorumist ikka jutt läbi käinud aga mina näen esimest korda siis selle bussist enam vähem korralikke pilte. Mul endal läks jube napilt mooda võimalus võtta see buss pilti Ahtri tänaval umbes samal ajal,kui on tehtud siinsed pildid!
Mulle on info sellest bussist miskipärast väga segaseks jäänud. Mis tast praegu saanud on?
PETSS Kirjutas:Weel üks asi ,mis mulle IKARUS maaliinide bussides meeldis ja senini meelde jäänud.Need sinised põrmandutuled.Noil bussidel asus istmeread teatawasti kõrgemal tava põrmandast.Ja nood tuled valgustasidki altpoolt wahekäiku.Mõnedel 260 mis Õismäel liikusid oli ka edeukse astmete juurde säärased tuled paigutatud.Paraku ei mäleta nende gr numbreid,tegu oli kindlasti 26 liini bussidega ,milllega ma kooli sõitsin.
VIHURI Ikarusel olid ka sellised sinised tuled vahekäigu ääres põranda lähedal. Mäletan et krutisin need sealt ära enne kui buss vanarauaks viidi, samamoodi tegin tagumiste tuleklaasidega mis praegugi alles ja kuumalt on kirjutatud peale VIHUR.
Nüüd siis lõpuks jäid kuuri koristamisel ette ja tegin pildid ka ära. Vihuri Ikarusele kuuluvad ainult suunatule klaasid, punase klaasi võtsin ühelt teiselt vanarauaks minevalt Ikaruselt.
Kewadel Türil üht ehituspoodi otsides sai tolle eest ZIL kastist leitud 3-4 Ikaruse tagatuld koos korpustega.Leid üle antud kindlasse kohta(iseasi palju sellest tolku aga vähemalt alles).80 lõpul müüdi tollases Leningradis Ikaruse esimesi suunatulesid .Need olid kasutusel ka siinmail ,peamiselt Ladadel ,nn päewasõidu tuledana.
Muide, see V.Alve KAVZ oli kunagi Vastse-kuuste kooli koolibuss. Vedas hommikuti ja õhtuti õpilasi. Olen isegi sõitnud. Reg nr oli vist 9?? ALA.(vabandust kui pole teema kohane).
Ma ei näe sellist aretust just esimest korda,ka Eestis on nii tehtud. Lihtsalt esikannelkoos tuledega on võetud Ikarus-255-lt. Ka Harjumaa Liinide pargist tuleb üks linnalähi-tüüpi Ikarus-260 meelde. See oli parginumbriga 3224 ja esikannel Ikarus-255.
Mister X Kirjutas:Tore küll, aga ega see Ikarus 250/255 maks kiirus ka 120 küündi. Tavaliselt ehk 90-100 km/h tunnis, ei enam.
Egas midagi tuleb Ikarusile, Turbo peale aretada, siis ehk 130 km/h saab kätte.
Minuni jõudis kunagi jutt,et uued turistikad olid võimelised küll 130km/h kätte saama.
100km/h on muidu tehase lubatud suurim kiirus vanadel Ikarus 250 ja 255.
Ikarile oli vaja panna komforti reduktor, siis keerata kõrgsurve pumpa maksimumile, siis panna kuue käigulise käigukasti sisse 5 käiku asemele MAZi madalam hammasrattas. Käigud vahetasid kohta, 2+3+4+6+MAZi oma. Ja siis se ikar lendas, TAKis oli selline näiteks 2801.
Üks Harjumaa liinide mees jutustas et teda võeti rajalt maha 154 km/h kiiruse pärast, ja traffi kviitung pidi tal alles olema mälestuseks...
EdR Kirjutas:100km/h on muidu tehase lubatud suurim kiirus vanadel Ikarus 250 ja 255.
120 km/h polnud Ik250-le mingi probleem. 3418 näiteks kimas Leedus 120-ga pikalt, samal ajal tuli juhtidele mõte ka kohad vahetada. Tädidel palju kiljumist, kui kihutava bussi juht rooli tagant lahkus.
Otepää Autoremonditehasel nr.4 oli kah üks Ikarus krossibuss (nii nimetati vähemalt siinkandis tollal busse millega motokrossile võistlema sõideti näiteks) mille kiirusomaduste kohta olen mitmeid lugusid kuulnud. Meelde on jäänud jutt vahetatud või ringi tehtud tagasillast. Mootor aga oli kindlasti "järgi aidatud", sest Ikaruste mootorite kapremont oli neil meestel põhitöö. Üks endine rallimees kes sellega sõitis rääkis keskmisest kiirusest 140 ringis Tallinnas Otepääle. See olla saavutatud öösel kui teed tühjad... Kui lahutatada kalamehejutu koefitsent, siis järgi jääb ikka päris hea tulemus.
Ma olen kunagi niisuguse "järeleaidatud" Ikarusega sõitnud (mitte küll roolis) ja tunne oli võimas! Bussiks oli mingi Favora reklaamidega 256, mis kuulus Tarbusile. Tartu meeste käest kuulsin, et tollele eksemplarile olla peale aretatud turbo. Ma küll spidomeetrit ei näinud ja ilmselt see ka üle 120 ei näita, aga kiirus kerkis tagasilla undamise ja vibratsiooni järgi otsustades küll kohati lausa 130-140 km/h-ni. Seda suhteliselt kurvilisel Piibe mnt-l.
Aasta võis olla vast 2002.