M-1-A mootori poolitamine
#1

Sry, et jälle vana tüütu Moskva teemaga siin väljas. Mure selline - leidsin, et üks kolvirõnga tükk on kadunud koos tükikesega silindri alaosast karteri põhjatusse sügavusse. Mõtlesin mootori lahti võtta, vigastused üle vaadata ja vajadusel vbla ka laagreid vahetada. Kas kellelgi on kogemust mootori poolte lahtivõtmisega - kas seda on võimalik teha ilma tõmmitsate või muude spetsiaalsete riistadega, nii et mootorit pärast veel kasutada kõlbaks. Genekapoolne väntvõllilaager tuleks vist kõigepealt kätte saada?
Või kas keegi teab soovitada mõnda sellise töö tegijat?
Vasta
#2

Kus kandis sa asud?
Vasta
#3

Tallinna lähedal
Vasta
#4

Kas silindri mahavõtmise ja mootori tagurpidi pööramise järel ei ilmu mootori sügavikest kadunud detaile? Hea õnne korral on nad muidugi juba väljalaskesse lahkunud.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

Nii-ja-naa. Kui ei ilmu, siis see veel ei tähenda, et seal pole mingit liigset kolu. Võib ka olla, et välja ei kuku, aga liigub paigast, et siis mootori käivitades pahandust teha. Hea oleks kui õnnestuks silmaga üle lasta, keps ka logiseb üksjagu ja vähemalt üks vända laagritest pole ka enam tegija. Aga kuskil nagu oli ka mingi 'don't do it @home' -hoiatus ja ega see vist mingi igapäevateema pole tõesti.
Vasta
#6

notsu Kirjutas:Kas kellelgi on kogemust mootori poolte lahtivõtmisega - kas seda on võimalik teha ilma tõmmitsate või muude spetsiaalsete riistadega, nii et mootorit pärast veel kasutada kõlbaks. Genekapoolne väntvõllilaager tuleks vist kõigepealt kätte saada?

Minul on valdav enamik mootoreid tulnud pooli kinni hoidvate kruvide eemaldamisel lahti puitvasara kergete löökide tulemusena ettevaatlikult. Kui see ei aita, siis ma ei soovita muud, kui teha paksust terasplaadist rakis, mis toetub otsaga vastu väntvõlli ja puurida sellesse sisse poolte kinnituskruvide kohalt augud. Kui siis läbi selle plaadi mootoripoolele pikki polte sisse keerata, siis suruvad need ettevaatlikult ja ühtlaselt, kuid samas piisavalt tugevalt väntvõlli(laagri) mootoripoole seest välja...

Olen kunagi ühe VÄGA kokkuroostetanud DKW mootori poolte avamisel seda võtet kasutanud, ülejäänud mootorid olen ilma saanud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembri lõpuni avatud L.P 11-18
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne