14-01-2008, 00:25 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-01-2008, 00:30 AM ja muutjaks oli ryblik1.)
kuna uunikute talveralli edasinihutus sobis mulle ideaalselt siis tekkis kiusatus katsetada kas suudaks teha kuuga ühe vana ja kauateeninud opeli sõidukorda et temaga osaleda sellel üritusel.
autol on minu enda jaoks pikk ajalugu.auto on minu kunagise pinginaabri ja koolivenna esimene opel ja mulle olnud teerajajaks pikka aega tagasi.sellest sai lugupidamine opeli reaskuueste tehnikate vastu.mis päädis irmscher senatori ostuga ja selle auto kasutamisega viimase 4a jooksul.tegu on suhteliselt alahinnatud tehnikaga kui kütusejanuse jne jne....ning opeli maine kaasaarvatud.ehk siis roostaja jnejjne...
kuna hetkel ei tahaks ühtegi teist opelit talverallile saata siis sai võetud ideeks et putitaks elule siis selle vana senatori.
kuna auto viimased 4-5aastat vaid seisnud ja seda põllu peal siis erilisi illusioone ei seadnud.mõtlein et teen juttu sellest vaid siis kui saan mingidki hääled autole sisse.täna see juhtus.
sais siis tänasel tuulisel pühapäeval auto uuesti omale garaaziukse taha aetud ja hakatud kaema mis aja jooksul kadunud on.kaduma oli läinud süütepoolilt kommutaatorile minevate juhtmete kimp.ja kommutaator ise.natuke otsimist oma põhjatute varude hulgast ja siis vastav kimp leitud.teisest kastist tuli ka kommutaator välja,mis müstilisel kombel on made in ussr kuid pistik selle karbi peal on täpselt boschiga katttuv.kõik jupid auto külge ja kontrolliks üks küünlajuhe maha ja suvaline küünal külge ning süüdet andma.selgus et isegi töötavad kõik osalised.oli säde ja üpris korralik.siis juhe tagasi ja karburaatori pealt maha õhufiltri korpus.igaks petteks lasin karburaatorisse korraliku lahmaka wd 40 et kõik hoovad ja muud asjad saaks liikuma.lasin asjal seista natuke ja valasin värsket kütet tühajaks tehtud paaki.natuke imesin läbi süsteemi ülesse.kuna kohest käivitust oodata polnud siis sai tehtud nö topkat ja panin ka eetri valmis.sõbrake käivitas ja ise aitasin natuke ka eetriga kaasa.imede ime ja üks koheselt tegi ka mootor üpris eluterveid hääli,üpris kohe oli olemas korralik reaskuuese saund.ei plärstunud egas miskit.kuid paraku vist ei jõudnud ujuki kambrist bensiin edasi ning mootor suri mingi aja pärast välja.ilmselt mõni düüs kinni.kuid kuna väljas juba läks hämaraks siis ei hakanud rohkem ponnistama.homme ka päev.või ülehomme või nii edasi.eks see karburaatori puhastuse peab ettevõtma garaazis sees kuid hetkel on seal paar muud projekti ees.seega peab sena veel natuke ootama.
autol on veel sellised tööd teha enne rallit:
karbid välja vahetada(ripendavad siusa all)
salongist istmed välja vahetada kuna vanad on juba auklikuks hallitanud.õnneks on korralikud mu varude hulgast kohe võtta.
pidurite puhastus ja pidurite õli vahetus.kettad ise sirged ja puhastatavad.
natuke iluravi vajavad nii tagatiivaääred kui ka tagapõll.samas ei plaani ideaalset kapremonti teha hetkel.
kõikide õlide ja vedelike vahetus.
kui vaja siis mõningane põhja lappimine.
korralike talverehvide paigaldus(õnneks on need koos velgedaga ka varude hulgas)
jõuda tehnilisele ülevaatusele.
ehk siis kokkuvõtteks et elame ja näeme kas on võimalik romust kuu ajaga jõuda tehniliselt korraliku auto ehitada et rallile jõuda.pead ei anna just
pilte lisan viitega lehele kus natuke muudki materjali.pilte mõne päeva möödudes.
autol on minu enda jaoks pikk ajalugu.auto on minu kunagise pinginaabri ja koolivenna esimene opel ja mulle olnud teerajajaks pikka aega tagasi.sellest sai lugupidamine opeli reaskuueste tehnikate vastu.mis päädis irmscher senatori ostuga ja selle auto kasutamisega viimase 4a jooksul.tegu on suhteliselt alahinnatud tehnikaga kui kütusejanuse jne jne....ning opeli maine kaasaarvatud.ehk siis roostaja jnejjne...
kuna hetkel ei tahaks ühtegi teist opelit talverallile saata siis sai võetud ideeks et putitaks elule siis selle vana senatori.
kuna auto viimased 4-5aastat vaid seisnud ja seda põllu peal siis erilisi illusioone ei seadnud.mõtlein et teen juttu sellest vaid siis kui saan mingidki hääled autole sisse.täna see juhtus.
sais siis tänasel tuulisel pühapäeval auto uuesti omale garaaziukse taha aetud ja hakatud kaema mis aja jooksul kadunud on.kaduma oli läinud süütepoolilt kommutaatorile minevate juhtmete kimp.ja kommutaator ise.natuke otsimist oma põhjatute varude hulgast ja siis vastav kimp leitud.teisest kastist tuli ka kommutaator välja,mis müstilisel kombel on made in ussr kuid pistik selle karbi peal on täpselt boschiga katttuv.kõik jupid auto külge ja kontrolliks üks küünlajuhe maha ja suvaline küünal külge ning süüdet andma.selgus et isegi töötavad kõik osalised.oli säde ja üpris korralik.siis juhe tagasi ja karburaatori pealt maha õhufiltri korpus.igaks petteks lasin karburaatorisse korraliku lahmaka wd 40 et kõik hoovad ja muud asjad saaks liikuma.lasin asjal seista natuke ja valasin värsket kütet tühajaks tehtud paaki.natuke imesin läbi süsteemi ülesse.kuna kohest käivitust oodata polnud siis sai tehtud nö topkat ja panin ka eetri valmis.sõbrake käivitas ja ise aitasin natuke ka eetriga kaasa.imede ime ja üks koheselt tegi ka mootor üpris eluterveid hääli,üpris kohe oli olemas korralik reaskuuese saund.ei plärstunud egas miskit.kuid paraku vist ei jõudnud ujuki kambrist bensiin edasi ning mootor suri mingi aja pärast välja.ilmselt mõni düüs kinni.kuid kuna väljas juba läks hämaraks siis ei hakanud rohkem ponnistama.homme ka päev.või ülehomme või nii edasi.eks see karburaatori puhastuse peab ettevõtma garaazis sees kuid hetkel on seal paar muud projekti ees.seega peab sena veel natuke ootama.
autol on veel sellised tööd teha enne rallit:
karbid välja vahetada(ripendavad siusa all)
salongist istmed välja vahetada kuna vanad on juba auklikuks hallitanud.õnneks on korralikud mu varude hulgast kohe võtta.
pidurite puhastus ja pidurite õli vahetus.kettad ise sirged ja puhastatavad.
natuke iluravi vajavad nii tagatiivaääred kui ka tagapõll.samas ei plaani ideaalset kapremonti teha hetkel.
kõikide õlide ja vedelike vahetus.
kui vaja siis mõningane põhja lappimine.
korralike talverehvide paigaldus(õnneks on need koos velgedaga ka varude hulgas)
jõuda tehnilisele ülevaatusele.
ehk siis kokkuvõtteks et elame ja näeme kas on võimalik romust kuu ajaga jõuda tehniliselt korraliku auto ehitada et rallile jõuda.pead ei anna just
pilte lisan viitega lehele kus natuke muudki materjali.pilte mõne päeva möödudes.