Maz v8 mure siduriga.
#1

Äkki on siin foorumis mõni mazi kasutus kogemusega inimene ja oskab mind natuke aidata.
Autoks 1976 aasta v8 maz.Probleem ise selles,et aastaid seisnud masinal ei saa käiva mootoriga käike sisse,hakkab kardaani kaasa vedama ja ragistab hammasrattaid.Kui käik seisvalt sisse panna,siis sidur all käivitub küll ja sidur tundub töötavat,käik välja võttes tagasi ei lähe.Libistades jõnksutamist ei ole.
Ise arvan,et üks kahest kettast on jäänud kinni.Proovisin pidurit peal hoides sidurit koormata,aga tulemuseta.Kas minu aimdused on õiged ja kas muud pääsu tõesti pole,kui et kast maha?

Ette tänades Janek.
Vasta
#2

No ega sa muidu seda ketta kinnijäämise varianti muidu teada ei saagi kui pead kasti maha kiskuma.
Vasta
#3

Et sõitmisega see ketas lahti ei tule?
Vasta
#4

Kardan,et mitteSad
Vasta
#5

Jätke jama. Sidur ei saa lahutada kui ketas kinni. Vaheplaat on ju ka sidurikorvi küljes.
Vasta
#6

Väidad,et kui sidur lahutab,siis mõlemad kettad kindlasti lahti?
Vasta
#7

Kettad on selliste sümptomite korral kindlasti korvi,vaheplaadi ja hooratta küljest lahti. Üks võimalusi on et mingil põhjusel(näiteks pika seismise tagajärjel tekkinud rooste) on raskendatud siduriketta liikumine käigukasti vedava võlli nuutidel. On täiesti kindel, et see sidur aastate eest korralikult lahutas? Võibolla on hoopis reguleeringu küsimus? Kui probleem on nuutidel takerduvas kettas,võib see suure tõenäosusega sõitmise peale paremaks minna...
Vasta
#8

Kohalt liikuma hakkab masin alles siis kui pedaal juba päris üleval,seega tundub et survelaager liigub piisavalt.Või on seal veel miskit reguleerida?
Vasta
#9

Ei ole hetkel Mazi kohta kirjandust käepärast, et täpseid andmeid otsida. Kontrollida/reguleerida annab sidurikäppi. Need peaks olema survelaagrist võrdsel kaugusel. Kui üks käpp on laagrist märgatavalt kaugemal kui teised,siis sidur reeglina ei lahutagi korralikult... Läbi siduri servo pedaalist seda ei tunneta ka...
Vasta
#10

Ketta kate võib olla puruks ja lahtine tükk seal vahel veab kaasa.
Vasta
#11

Asi on väga lihtne: sidurikorv tuleb vahetada, sest on väsinud.
Vasta
#12

Pakun, et:
1. Ketaste või ketta nuutsüdamik on siduri võllile astme sisse kulutanud ning ketaste liikumine raksendatud võllil.
2. Vaheplaat kõver.
3. Vaheplaati tõukavad vedrud nõrgad või purunenud.
4. Vaheplaadi liikumine raskendatud aastatega kogunenud tolmu tõttu.
5. Siduri korv lagunenud (mõni käpapolt purunenud või lahti tulnud).

Sadul-Mazi sidurivahetus on käkitegu. Kast maha ja probleemid saavad lahendatud.
Meeldivat remonti!
Vasta
#13

Kui tükk on vahel,siis peaks vedu libistades olema kakkuv,ehk jõnksutav.Olen ju koormanud sidurit ka pidurit peal hoides ja vahe suurt ei ole paranenud.
Aga oletame,et tükk on vahel,see peaks siis kasutusega eemalduma?

Siduri korv väsinud? Ei usu,see peaks pigem libisema panema,mitte vastupidi?Vedama hakkab ta ka pedaali ülemisest poolest.Või ma eksin?
Vasta
#14

Korvi ja käppade purunemisega peaks kaasnema ka muid siduri probleeme,kud kui käik sees,siis töötab kõik just kui peab,aga kui paned vabakäigule,siis enam käiku sisse ei saa.
Kas vaheplaadi vedru purunemisega hakkab sidur libistades kakkuma,või ei?


Ja see on kallur,sadul oli ta noorena,nüüd V8 kallur ja turbiin ka veel lisaks!
Vasta
#15

Kinnijooksnud- paakunud võib olla väntvõlli otsas istuv k/k vedava võlli otsalaager, mis peaks hakkama tööle st. veerema, kui sidur lahutada ja vedav võll seiskub aga väntvõll tiirleb. Tundub, et võll istub paakunud laagris tihedalt ning siduri lahutades veab väntvõll mittepöörlevat laagrit koos võlliga ringi. Sel juhul sünkroniseerimata käigu lülimisel (näit. gaz 51)tekib pöörlevate hammasrataste põrkumisel iseloomulik kõrin, käigu võib küll jõuga raginaga sisse saada. Mazil on käigud sünkronisaatoritega, mis aitavad käike lülida müratult, kui lülitatava käigu hammasrataste võllide kiirused on ühtlustunud ehk siis seisva auto k/k ükski võll ei pöörle. Aga eelpool kirjeldatud situatsioonis "saab" sünronisaator info, justkui sidurit polekski lahutatud ja ei lase käigul lülituda.
Vasta
#16

Nägin,et vastad mu teemale ja vastuse ootamine tasus ennast ära,sest see tundub praegu kõige loogilisem põhjus olevat.Seega on ikkagi lootust asi lahtivõtmata käima saada(pikad vahemaad teda ei oota).

Nii et tuleb hoida käik sees ja sidur all,soovitavalt kõrged pöörded ja äkki hakkab laager liikuma?
Vasta
#17

Tavaliselt nende laagrite puhul tsentrifuugib vänt oma rohke pöörlemisega laagritest määrde välja ja jätab kuivale, töötab laager ise aga väga vähe, ainult sidurdamisel. Samas asub ta rohkes siduritolmu keskkonnas. Arvan, et laager ise tööle ei hakka aga kindlasti väheneb lõpuks ist võlli ja laagri sisesaale vahel, kui "töötled" teda käik sees sidur all ja pööretega. Lõpuks peaks käigud hakkama lülituma tekkiva vaba libisemise abil laagri ja võlli vahel. Tee alguses lihtsalt väikeste jahutamispausidega, et võlli otsa lausa "siniseks" ei aja.
Selle laagri pärast ei tasu jah veel suurematsorti demontaaþitõid ette võtta.
See on üldiselt nii tavaline, et pea iga suurema siduriremonditöö teostamisel on avastatud, et ka see laagrike pole juba ammu veerenud. Harvadel kordadel on laager olnud veel töövõimeline.
Vasta
#18

Tänud homme teen proovi.
Vasta
#19

Tänud kõigile kaasa mõtlejatele,tänaseks asi korras.Oleksin alguses teadnud,et Mazi käigukasti eemaldamine nii lihtsalt käib,poleks teemat teinudki,aga suur masin ajas esialgu hirmu nahka.Kokku kulus kasti maha võtmisele tund ja peale panekule kaks.
Viga oli käpa pingutus keermes,mis oli kulunud ja ei jõudnud käppa kinni hoida.Minu jaoks oli üllatav see,et üks käpp praktiliselt ei töötanud,aga sidur ikkagi ei jõnksutanud,sõiduautol oleks see vägaki tuntav olnud.
Nüüd saan mulda ka meelepärase liikuriga vedadaCool!
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne