Kolvis mõnus loks sees ja silindrist kostub klõbinat
#1

Sain 3 kuud tagasi uue jaffi (638) ja tegin kohe käigukasti korda. Paar rõngast sai ühel kolvipoolel vahetatud. Aga enamus tiftid on kulund (kas see on väga halb? Ja kas saab vahetada?) Sain siis korralikult 2 kuud sõita, mootor nurrus käes ja pikapeale hakkas silindri seest kostuma räiget klõbinat. Võtsin lahti ja katki nagu polegi midagi. Aga kolvisõrmed liiguvad kõrvale kõva 3 cm kindlasti. Üles- alla loksu pole. Stopperseib on mõlemal alles ja korralik. Kas kolb kulund seestpoolt või sõrmed äärtest (pole ju võimalik)???
Vasta
#2

Kui vertikaalses suunas ülemäärast lokksu pole, siis ei tohiks muret olla.

Kui kolvisõrm hakkab häält tegema, siis enamasti kostub alguses metalne sirin, mis muutub ajapikku klõbinaks.

Mis seal häält teeb, ei oskaks kohe sedasi arvata. Kas keps ei loksu? On metalne kolin silindrist kostev? Kui kolb on terve (pole tükki väljas), rõngad ka, siis arvatavasti ikka sõrm ehk.
Vasta
#3

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: nasa13
Kui vertikaalses suunas ülemäärast lokksu pole, siis ei tohiks muret olla.

Kui kolvisõrm hakkab häält tegema, siis enamasti kostub alguses metalne sirin, mis muutub ajapikku klõbinaks.

Mis seal häält teeb, ei oskaks kohe sedasi arvata. Kas keps ei loksu? On metalne kolin silindrist kostev? Kui kolb on terve (pole tükki väljas), rõngad ka, siis arvatavasti ikka sõrm ehk.

Kas keps tohib üles alla loksuda või paremale vasakule. Üldiselt alul oli jah siuke METALNE SIRIN mis läks üle klõbinaks. Et siis ikkagi vahetan sõrmed ära või. Aga tiftid on ju ka kulund, see ei mõjuta miskit või? Kepsul on ju need nõellaagrid ja korra võtsin ühe lahti ka- need peaks terved ikka olema.
Vasta
#4

Üles-alla ei tohi sõrmega katsudes lõtku olla. Kui on, siis on kolin mootoris. Väntvõlli puhul võib keps veidi küljepeale loksuda, see ei ole kuigi halb nähe.

Kõige tõenäolisemalt on loks kolvisõrmest, nõellaagritest.
Vasta
#5

Noh, igatahes tänan infi eest. Eks ma vahetan kogu sõrmemajanduse välja ja panen uued laagrid ehk ka. Aga väntvõlli maha võtma ei viitsi hakata. Korra võtsin, kui asi kinni kiilus, mingi puru oli vahel karteris. Ühesõnaga keps tohib ka üles alla loksuda?
Vasta
#6

Keps ei tohiks küll üles-alla loksuda... vähemasti sõrmega katsudes. Muidu hakkab kolisema...

Aga püüa alustuseks see sõrmeasjandus joonde saada, kui ei aita, siis tasuks uurida väntvõlli...
Vasta
#7

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: nasa13
Keps ei tohiks küll üles-alla loksuda... vähemasti sõrmega katsudes. Muidu hakkab kolisema...

Aga püüa alustuseks see sõrmeasjandus joonde saada, kui ei aita, siis tasuks uurida väntvõlli...

NII TEENGI!
Vasta
#8

aga mul nüüd selline teema et..
Selle sõrme vahetasin nagu ammu ära juba, laagrid said ka uued. Siis sai mingi, võib- olla 2 kilti sõita ja, algas jälle see sirin. Aga selle kolvi peal on väiksed täksed küll, nagu pisike auk (a läbinisti ei ole, kolvi pinna peal). Ja põmst need rõngaste otsad kuluvad ka nii räme kiirelt, nagu.. panen uued peale, saan mingi kuu sõita ja otsad oleks nagu haamriga ära tambitud.
Kas tegu võib olla sellega, et mul näiteks kolb valetpidi sees (mida ma hästi ei usu).. üldjuhul on need tiftid väga kulunud, mõnda ei eksisteerigi enam..
??? Aru ma ei jaga..
Aa.. ja siuke küsimus ka veel et.. kas siis kui ma tahan kolvid välja vahetada, siis peab tingimata silindreid puurima?
Vasta
#9

Kui rõnga tiftid kulunud viska kolvid metsa poole.Hea et rõngad pole veel puruks lendand.Kui silidrid väga kulunud pole pane uued,kui siiski kulunud tuleb puurida ja remont kolvid panna.Kepsust niipalju,et tegelikult ei tohi seal midagi loksuda aga tahaks näha mõnd sõitnud ratast millel ei lgise seal miskit.Muidugi kui loksud väga suureks kuluvad muutub mootori töö väljakannatamatuks.
Vasta
#10

PRIITO Kirjutas:aga mul nüüd selline teema et..
Selle sõrme vahetasin nagu ammu ära juba, laagrid said ka uued. Siis sai mingi, võib- olla 2 kilti sõita ja, algas jälle see sirin. Aga selle kolvi peal on väiksed täksed küll, nagu pisike auk (a läbinisti ei ole, kolvi pinna peal). Ja põmst need rõngaste otsad kuluvad ka nii räme kiirelt, nagu.. panen uued peale, saan mingi kuu sõita ja otsad oleks nagu haamriga ära tambitud.
Kas tegu võib olla sellega, et mul näiteks kolb valetpidi sees (mida ma hästi ei usu).. üldjuhul on need tiftid väga kulunud, mõnda ei eksisteerigi enam..
???
Kui tihvtid kulunud, pöörlevad rõngad kuni otsad satuvad kohakuti silindri seinas olevate akendega. Seal rõnga otsad sirguvad ja põrkavad vastu akna serva. Edasi toimub see, mis sinu mootoris juhtus.

Tom.
Vasta
#11

PRIITO Kirjutas:Aa.. ja siuke küsimus ka veel et.. kas siis kui ma tahan kolvid välja vahetada, siis peab tingimata silindreid puurima?

Loomulikult ei pea. Silindrit on tarvis siis puurida, kui ta sisepind lliga suureks (ja/või ovaalseks) on kulunud, nii et (silindri mõõdus oleva) kolvirõngaste ja/või kolvi vahetus ei too masinale kompressiooni tagasi. Või on peegelpinnal mingeid kahjustusi a la kriipsud/kraapsud, roostepesad vms.

Tihtipeale küll tähendab mootori kapitaalremont silindri ülepuurimist ja uue (järgmises) remontmõõdus kolvi panemist. Kuid vastupidine ei ole reegel - tihti tuleb kolb vahetada ilma silindrit puurimata. Ning kui kolb läheb vahetusse mitte kulunud rõngaste, vaid mingi muu jama pärast, siis ei ole selline vahetus silindri puurumisega küll kohe kuidagi seotud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#12

hm hm hmm...
Nagu ma aru sain, puurida pole vaja, kuna mul need silindri seinad täitsa korras. Aga muidu.. too uko vist kirjutas et.. rõngad lähevad katki. No mul oli küll selline salapärane juhtum, et võtsin silindrid maha ja üks rõngas oli puruks.. nagu otsad olid ära murdunud (kõva 4 cm võib- olla). A samas, ma ei saa aru kuhu see tükk minna sai.. karterisse küll mitte ju. Ma ise mõtlen, et see vedeleb ehk kuskil sumbuti sees.. võimalik ju :S
Ma pakun ise välja hetkel sellise idee, et:
1. vahetan sõrmed+laagrid välja,
2. uued kolvid, originaalmõõt (ei pane remontmõõtu)
3. uued rõngad, a samas mõned kõlbavad veel alles jätmist.

Mis arvate?
Vasta
#13

Pakuks et poolik rõngas on eelmise mehe kätetöö.Selline pikk rõngajupp lõhub kolvi ja silindri ära.Uus ja vana röngas pane silindrisse siis näed rõngaid ja nende luku vahesid.Jõudu!
Vasta
#14

eiei.. endine omanik sellel mootoril olen ka mina. Ma vahepeal remontisin seda ju.. mingi 5 korda vähemalt sai lahti võetud. Niiet, minu käes läinud.
Igatahes tänud hetkel kaigile.. hakkan plaane tegema brauermoto poole Wink
Vasta
#15

mul oli ka alles elline julm metalli kõlin mootoris mul oli see väntvõli keskmine llager läbi...kus keps on...vahetasin väntvõlli ära ja nyyd enam häält ei ole..
Vasta
#16

Kui ma nüüd pikemalt mõtlema hakkasin, siis alul asi küll ise see kogu väntvõll välja kistud ja tagasi pandud.. täpselt ei mäletagi miks. Aga siis ma veel ei tundnud seda lahti- ja kokkupanemise tehnoloogiat nii hästi.. põmst käis asi vahepeal haamriga (nii soovitas üks sõber, ütles et ega see rauale midagi tee).. a täksid jäid sisse näiteks, kepsu peale.. ja mai tea nüüd, kui täpselt see kokku sai pandud. Iseenesest väntvõll on üks krdi kallis asi... Sad
Vasta
#17

ära kuula mingeid sõpru kes ei tea masinatest ja tehnikast mitte kui s*****i... haamriga tampima, ega rauaga midagi ei juhtu... ohjummaljummal
sõber tehku ennem selgeks misasi seal rauast on ?

Sad
Vasta
#18

No tüüp oli enne aint deltat omanud. Ja ega noh, ok.., et natuke tüübi au päästa, me ikka ei peksnud seda nii tõsiselt. Sai vahepeal lauajupp ka kuskile alla pandud. Aga muidu küll.. väike deformatsioon on ikka.. ma usun
Vasta
#19

rõngaid vahetatakse ikka komplektis,ühekaupa seda ei ole mõtet teha.
Vasta
#20

Karburaator sai ära vahetatud (ka jikov) ja käivitub paremini, küll mitte jalast, ning mootor töötab jälle kuidagi ühtlasemalt. Aga ikkagi on vist vaja genekale too uus ankur osta+kolvigrupp.. vai mis arvate?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne