Kirovets ja teised end. Nõuk. Liidu päritolu liigendraamiga suurtraktorid

Olen täielikult Reymoga ühel meelel ja loodan samuti, et too müügis olev K-700 leiab endale hea omaniku -- vanematüübilisi, kaldus ninaga Kirovetse on säilinud piisavalt vähe selleks, et iga isendi maamunalt kadumine oleks tehnikaajaloole väga suur kaotus, ka tundub kõnealune isend vähemalt piltide põhjal otsustades olema väga korralik.
Ja ei pea ju alati kõike rahas mõõtma -- miks ei võiks mõni suurem põllumajandusettevõte, kellele see just majanduslikku põntsu ei pane, mõnda lähimineviku nõukaaja traktorit säilitada-taastada -- ei pea silmas igapäevatööks. (Võib-olla on meil juba selliseid positiivseid näiteid, kuid kahjuks puudub minu käsutuses sellekohane informatsioon).

Ka õnnestub ehk tänavuse Suure Aktsiooni käigus anda veidi parem väljanägemine (põhimõtteliselt liikuvale) Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaigas olevale isendile: http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...t&S_ID=250

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

reymo1995 Kirjutas:Mõned aastad tagasi Valdo poolt pildistatud masin hetkel müügis:
http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuul...t_id=10829

Loodetavasti saab masina uueks omanikus keegi normaalne inimene, kes ei müü masinat vanarauda...
hetkel mul müügis jah, samuti loodan et vanarauda ei lähe
Vasta

huvi5 Kirjutas:
reymo1995 Kirjutas:Mõned aastad tagasi Valdo poolt pildistatud masin hetkel müügis:
http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuul...t_id=10829

Loodetavasti saab masina uueks omanikus keegi normaalne inimene, kes ei müü masinat vanarauda...
hetkel mul müügis jah, samuti loodan et vanarauda ei lähe

Samast traktorist veel pilte:
Pildid
Vasta

Mõni päev tagasi nägin Tartumaal toredat pilti, kus "Kirovetsile" 1-e teljeline käru sappa oli pandud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

See traktorit üle ei koorma V? Toungue
Ise olen näinud kuidas t150ga keegi mingeid heinu vedas, käru oli u sama suur kui tz4k14l.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Lisaks veel, et traktor oli väga heas korras, vähemalt väliselt. Seisis seal tee ääres "Dereki" kopaäri juures. Ei taibanud küll uurida, kellele ta kuulub vms.
Vasta

Vene traktoritööstus toodab liigendraamiga traktoreid ka tänapäeval. Vene foorumites on näha olnud väljanägemiselt lausa lääne traktoritega võrreldavaid suurtraktoreid. Eelkõige on nad vist ikka näitusemudeliteks jäänud või siis üksikute katseeksemplaridena põllule jõudnud. Nii on näha olud pilte traktoritest tähistusega K704 ; K 744 ja K 745 erinevate markeerinutega lõpus. Foorumlane Sillu oskab neist kahtlemata rohkem rääkida. Igatahes Vene traktorimüügisaidil müüa olevad tänapäevased K 701 ZTS ja K 5701 ZTS on üsna sarnased varasematele. Muudetud on sellel 701 ZTS-il kabiini.     Kas seda traktorit ka endiselt S-Peterburgis tehakse, ei tea. Ilmselt tehakse.
Vasta

Pole küll liigendraamiga, aga tänapäeva Kirovetsid eestis täitsa müügil http://www.flintkaubandus.ee/pt/139
Vasta

tiit Kirjutas:Pole küll liigendraamiga, aga tänapäeva Kirovetsid eestis täitsa müügil http://www.flintkaubandus.ee/pt/139

Flintil näib mitu kodukaversiooni korraga onlainis olevat, igastahes http://www.flintkaubandus.ee/?p=21&id=2&item=475 järgi on ka K-744 (tänapäeval Mersu diisliga) meil saadaval.
Vasta

huvi5 Kirjutas:hetkel mul müügis jah, samuti loodan et vanarauda ei lähe

Selline küsimus: kas K-700 olid gabariidi- ja suunatuled? Kui, siis kus nad asusid? Sinu traktoril on isepaigaldatud esituled. Aga millised olid originaalis, kas suuremagabariidilised (T-150K) või väiksemagabariidilised (T-74)?
Vasta

Need "Kirovetsi" ilma liigendraamita, nö. tavatraktorid on vist eelkõige Venemaa röövellike tollide pärast "Lääne" osadest Venemaal kokku pandud traktorid. Võimalik, et mingeid osi tehakse ka ise, aga enamus nodi tuleb piiri tagant. RC foorumis neist ka palju pilte-enamalt jaolt "Terrioni" nime all neid müüakse. Ja ka "Kirovetsi" nime all.
Liigendraamiga traktoritest ka. Peale K 701 ja 700 A tootmise lõpetamist "Kirovetsi" tehases hakati neid tootma asutuses nimega "Zavod Spets.tehniki Progress". Sealt siis pärit ka uuenenud välimusega 701 ja teised tema järglased. K-744 ja K-745 peaksid siis olema ikkagi "Kirovetsi" tehase toodang- iseasi, palju neid üldse toodetud on ja toodetakse. Siin siis ka viide "Progress" tehasele, mis samuti Peterburgis asub. http://www.pkprogress.com/glavnaya/
Teine viide on tootmiskoondisele "Kirovets" ja tema toodangule. Hm, ühe tehase jutu järgi olla seal 2002 a. K700A ja K701 tootmine lõpetatud, väljanägemise järgi otsustades ja ka tootekataloogi vaadates ilmselt mitte. http://www.po-kirovets.ru/katalog-vypusk...roduktsii/
Naljakal kombel on tekkinud olukord, kus ühest ja samast tehasest tekkinud 2 erinevat tehast toodavad ühe nime all ( K 701, K 702) siiski mõnevõrra erinevaid traktoreid. Selline asi on vist võimalik küll ainult Venemaal.
Vasta

Tegelikult tuleb välja, et Peterburgis tekkinud need 2 eelpool mainitud tehast on siiski selle "õige" kloonid. Õige, ehk siis http://www.kirovets-ptz.com/ toodab tõesti K 744 ja valmistub isegi selle välja vahetamiseks. Tundub, et igasuguste reformide käigus on endisele "Kirovetsi" tehasele lisaks tekkinud mitmeid teisi, kes siis osaliselt varuosi kasutades ja osaliselt ise midagi tootes ning agregaate sisse ostes liigendraamiga traktoreid kokku panevad. Peterburgi traktoritehase loobumise järel vanadest mudelitest loovutati ilmselt ka osa nende tootmiseks mõeldud sisseseadest ja traktorite valmisdetailidest ja agregaatidest nendele uutele tehastele. Nii näiteks võib leida ka Tihvini traktoritehase (?) saidi, kus samuti mingisugust varianti 700-t pakutakse http://www.avtomash.ru/pred/titran/k700t.htm (tänaseks siiski toomiskoondise "Kirovets" omanduses). Igatahes piisavalt segane lugu. Eesrindlikuim on siiski nähtavasti Peterburi traktoritehas ise. Kõikide nende tehaste saamislugu võib nende saitide avalehtedelt ka lugeda.
Vasta

tiit Kirjutas:sobib ka ehk siia teemasse. Nii lasin endale telefonikaabli panna. Traktorid on siit teemast juba tuttavad AS Kemehh

Oskab keegi juhatada kust niisuguse kaabliadra saaks hankida?[attachment=25943]


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

muuseumipapa Kirjutas:
huvi5 Kirjutas:hetkel mul müügis jah, samuti loodan et vanarauda ei lähe

Selline küsimus: kas K-700 olid gabariidi- ja suunatuled? Kui, siis kus nad asusid? Sinu traktoril on isepaigaldatud esituled. Aga millised olid originaalis, kas suuremagabariidilised (T-150K) või väiksemagabariidilised (T-74)?

Tundub et olid küll, kabiini üleval serval taganurgas ja kasutati lampe PF201 Samad lambid olid MTZ-50 poritiival.
Vasta

Teemapüstitus on küll eelkõige vanade "Kirovetside" kohta, aga panen oma jutu ikkagi siia, äkki kedagi huvitab. Järgnev jutt siis sellest mis Kirovi tehasest tänaseks saanud on. Tänaseks on neid tehaseid üsna mitu, mõni neist tekkida ja kadudagi jõudnud. Päris tühjale kohale pole neist tekkinud ükski. Ikka tegemist mõne endise Kirovi tehase osakonna või filiaaliga. "Kirovetsi" kaubamärk kuulub Peterburgi traktoritehasele. On toimunud või toimumas kohtuasi teiste selle nime kasutajatega, eelkõige TOOTMISKOONDISEGA "Kirovets". Järgnevalt mõned "Kirovetsi" ja "K" tootjad, mida mina suutsin leida. Võimalik, et mõni on veel.

1."Peterburgi traktoritehas"-ettevõtte "Kirovi tehas" tütarettevõte. Teda võib pidada ehk ka endise "Kirovetsi" tehase otseseks järglaseks. Lõpetanud 2002 a. traktorite K 700 A ja K 701 tootmise, hakati seeriaviisiliselt tootma K 744 erinevate mootoritega, s.h. ka "Mercedese" mootoritega. Peale selle veel traktorite K 702 ja K703 erinevad modifikatsioonid laadurite, buldooserite, vedukite ja liikur-keevitusgeneraatorite (gaasitrassid) näol. Peale selle valmistatakse veel atru, ketaskoorijaid, kärusid ja ilma liigendraamita nn. tavatraktoreid ATM (Terrion). Valmistutakse K 744 väljavahetamiseks. Tehase koduleht on http://www.kirovets-ptz.com/

2. Tootmiskoondis "Kirovets" -tekkinud mõni aasta tagasi endiste Kirovi tehaste filiaalide baasil. Omab 4 tootmisüksust Peterburgis ja 2 Tihvinis (kus ka olid varem Kirovi tehase osakonnad). Omastades sellesama vahepeal iseseisvana töötanud Tihvini traktoritehase sai ka ulatusliku varuosade ja agregaatide fondi omanikuks. Toodab traktoreid K-700 AT; K-702; K-703; K-704 ja väidetavalt ka väiksemaid "Belarussi" laadseid traktoreid. Tehase koduleht on
http://www.po-kirovets.ru/
3. Tööstuskorporatsioonile "Progress" alluv "Spets. tehnika tehas" asukohaga samuti Peterburgis. Ettevõtte oma sõnul loodi ta täitma tühikut, mis tekkis turule peale K-700 A ja K-701 tootmise lõpetamist 2002 a. Toodab traktoreid markeeringuga "Progress" ZST-K-701; ZST-K-702 ja ZST-K-5701 ja buldoosereid ning laadureid nende baasil, samuti kärusid ja haagiseid.Tehase koduleht on http://www.pkprogress.com/glavnaya/

4. "Spetsiaalmasinate tehas"-sama toodang, mis eelneval, aga tegu siiski teise tehasega.Toodab traktoreid nimetustega K-700; K-701; K-702; K-703. Peale selle on väidetavalt välja töötatud ka traktor K-707 "Baltijets". Ka on tootenimekirjas päris palju põllutööriistu. Muu hulgas pidada tehasele oma sõnul kuuluma ka tähe- ja numbrikombinatsioonide K 700- K 799 kasutusõigus. Tehase koduleht on http://zavodsm.ru/

5.Tihvini traktoritehas "Titran-Veps". Tihvinis asusid lisaks Leningradile nõukogude ajal suured "Kirovi" tehased, mis uute aegade saabudes iseseisvusid ja "Transmashiks" ümber nimetati. Muu hulgas asus "Transmash" tootma ka ronge "Sokol" ja muid masinaid. 2002 a. nimetati "Transmash" ümber Tihvini Transpordimasinaehitus tehaseks "Titran" ja tema tütarettevõtteks oli asutus nimega "Tihvini traktoritehas Titran-Veps". Kuna Tihvinis asusid ainulaadsed seadmed raamide valuks, sildade ja raami liigendite valmistamiseks, siis omandas 2004 a. Tihvini traktoritehase Tootmiskoondis "Kirovets". Selle 2-e aasta vältel, mil tehas iseseisev oli, jõuti mingil määral tegelda traktoriga K-700-T ja siiani on üleval ka tehase koduleht, kuigi tehast enam iseseisvana ei eksisteeri. Koduleht http://www.avtomash.ru/pred/titran/titran_istori.htm

6. Omski tehas "Omsktraktor" -ilmselt koostab sisse veetud osadest K-701 ja K-700-A traktoreid ning nende baasil buldoosereid, laadureid jms. Peale selle on neil tootmises ka väljanägemiselt pisut teistmoodi traktor "Slavich".
Tehase koduleht on http://www.omtz.ru/index.php?id=1

Selline on siis praegu seis Vene suurtraktorite turul. Rohkem kui segane. Pea iga tootja peab end jutu järgi just selleks "õigeks" "Kirovetsi" nime edasiviijaks ja seaduslikuks järglaseks.
Vasta

Jääb neid järjest vähemaks
Vasta

Midagi uuemat ka:
http://fotoalbum.ee/photos/reymo1995/sets/399141/
Kasutajal Tiit on ilmselt veel pilte

Tegemist siis traktoriga HTZ-150K-09 .
Vasta

reymo1995 Kirjutas:Midagi uuemat ka:
http://fotoalbum.ee/photos/reymo1995/sets/399141/
Kasutajal Tiit on ilmselt veel pilte

Päris lahe on uut T-150K'd näha. Muidu vene masin nagu ikka, ajast maas. Imelik on see, et põrandal mingit matti polegi, lihtsalt plekk? Või pole jõutud külge panna...

Ja kas sellel mootoril turbot polegi? Vähemasti ei paistnud.
Vasta

Õigel 150 nel peab ikka "vile" küljes olema. Juu siis tänapäeval koned piisavalt võimsad niisamagi.
Aga mingi detail kuidagi ära täksitud juba viimasel pildil rooli kõrval paremat kättSad

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Sellel T-150-K-l on JAMZ-i mootor e. täpsemalt ЯМЗ-236Д-3 , vanematel 150-tel SMD-62 mootor. Sellest need erinevused. Vana oli ju käivitusmootoriga ja seegi oli teisel pool.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne