DT-20 käivitamine
#1

Sain sellise isendi omanikuks hiljuti. Ostetud mittetöötavana. Kuna nüüd ilmad soojad ja huvi olemas , proovisin käivitada. Millegipärast starter nagu ei jõua vedada üle survetakti. Kas anti kaasa vale starter või peab dekompressiooniklapiga aitama?

Sisselaskekollektoris ka kaks imelikku asja: üks oleks nagu mingi käsipump pihustiga kuigi puudu lehter vms. ja teine asi millest ainult korpus järel markeeringuga CH-1M, eesüütekuüünal?
Vaja veel parempoolset poritiiba.
Kuhu läheb pihusti ülevool, sest toru on puruks ja aru ei saa kuhu läheb.
On kedagi kes teab? Kuidas peaks nägema välja käivitusprotseduur? Tehnikat palju näinud aga traktorite alal ei tunne ennast kindlalt.

Kellelgi sellele tööriistu? Kult,ader,vikat?
Vasta
#2

See pole Ford millel keerad starterit Wink
Kõigepealt klapid lahti, seejärel lased küünla soojaks, siis annad starterit ja pead saama mootoril pöörded üles, annad käsipumpa ja siis lased dekompressiooni lahti. Sebimist on parasjagu, eriti kui teha seda -20 kraadi juures.

Dad.
Vasta
#3

Aga kes ütleks kust saada küünalt? Käsipumba all mõtled sa seda mis sisselaske juures ? Ja mida see sisaldab,bensiini ? -20 juures ma kujutan ette on lootusetu,praegu ikka loodaks et käivitub. Ja nagu aru saan on sel asjal + klemm massis?
Vasta
#4

Ostis kunagi minu isa kah sellise traktori ja üritas käima saada aga seda tulutult. Isegi auto slepis vedades ei läinud käima. Külapealt leitud spetsialist käivitas selle starterist koheselt. Nimelt tuli hõõgküünal ikka päris punaseks lasta ja siis sinna käivitamise ajal käsipumbast kütet peale lüüa ning see kütteaur siis käivitaski.
Vasta
#5

Romka Kirjutas:Ostis kunagi minu isa kah sellise traktori ja üritas käima saada aga seda tulutult. Isegi auto slepis vedades ei läinud käima. Külapealt leitud spetsialist käivitas selle starterist koheselt. Nimelt tuli hõõgküünal ikka päris punaseks lasta ja siis sinna käivitamise ajal käsipumbast kütet peale lüüa ning see kütteaur siis käivitaski.
No nii keeruline see asi nüüd ka ei ole. Niipalju, kui mina oma põkat mäletan, pole tal kunagi olnud küljes ei hõõgküünalt ega ka käsipumpa. Kuid tõmmates käivitus alati. Dekompressiooni hoovast oli tõmmatud nöör rooli juurde. enne käivitamist tuli kompressioon maha võtta ja siis tõmmates, kui mootor juba ringi käis, tõmbasid komressiooni peale ja kohe käivitus.
Variant toimib, kui pole plaanis just talvel käivitama hakata.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#6

Kui suudate mootori hästi kord seada,korras või uus hülss,uued rõngad,kolb,uued klapid ,plokikaas uus ,pihusti,vaja veel korralikult toimivat starterit mis seda kõike ringi peab vedama,siis läheb käima igas asendis.
Vasta
#7

Loen siin imelugusid käivitamise kohtaBig Grin Mul ka põka täitsa olemas ja käivitub starterist ilma igasuguse erilise soojendamiseta,kasutan ainult eelsoojendusküünalt,mis asub sisselaskekollektoris(suvel),talvine käivitus veidi keerukam,abivahendiks stardiabi(kerge suts sisselaskekollesse ja naksti masin pobiseb).
Vasta
#8

see küünal keera välja, sellest ei ole suurt tolku. augu täiteks pane pärast tavaline piip (see mis küünlajuhtme otsa keeratakse). Enne käivitamist võta traati ja seo ühte otsa kaltsunutsak paraja pikkusega, et näppe ei põleta. See tee diisliga kokku ja pane põlema. Käivitamise ajal tõsta see sinna küünla augu kohale ja hakka vaikselt kompressiooni peale lükkama. Läheb käima mis matsub. traat kaltsuga kustuta jalaga maas ära ja riputa kusagile traktori külge, seda läheb jälle vaja.
Vasta
#9

Käivitamisest räägib raamat nii:

[Pilt: 12876833a2e839_l.jpg] [Pilt: 128768357a7a40_l.jpg]

ehk on abiks...

Do'nt panic
Vasta
#10

(04-10-2009, 15:38 PM)peete38 Kirjutas:  see küünal keera välja, sellest ei ole suurt tolku. augu täiteks pane pärast tavaline piip (see mis küünlajuhtme otsa keeratakse). Enne käivitamist võta traati ja seo ühte otsa kaltsunutsak paraja pikkusega, et näppe ei põleta. See tee diisliga kokku ja pane põlema. Käivitamise ajal tõsta see sinna küünla augu kohale ja hakka vaikselt kompressiooni peale lükkama. Läheb käima mis matsub. traat kaltsuga kustuta jalaga maas ära ja riputa kusagile traktori külge, seda läheb jälle vaja.

Mul täpselt sama käivitus meetod aint starteri asemel on drusbaBig Grin
Vasta
#11

see küünal nagu täidaks oma eesmärki,aint lasen ta punaseks akulaadijaga,mitte akult.kannatab sellist valu välja küll,sellel küünlal ikka säände mehine traat,et kui kuumaks läeb siis jahtub jupp aegaBig Grin
Vasta
#12

Ostsin omale ka hiljuti sellise aparaadi. Üritasin ükspäev käivitada, kuid -10 tundus see suht lootusetu üritus. Käsipump on olemas, kuid paagi alla minev toru on katki.No selle peaks lihtsa vaevaga korda saama. Kuskohas tal see hõõgküünal asuma peaks( ühtki juhet tal küljes enam ei ole). Eelmine omanik kasutas eetrit käivitamisel, ise tahaks ikka ilma hakkama saada(proovisime, kuid see poos mootori ikka väga kinni). Et siis , kui oletada,et küünal on läbi, kas kuskilt saaks sellist asja.
Vasta
#13

(26-02-2010, 18:46 PM)raulp Kirjutas:  Ostsin omale ka hiljuti sellise aparaadi. Üritasin ükspäev käivitada, kuid -10 tundus see suht lootusetu üritus. Käsipump on olemas, kuid paagi alla minev toru on katki.No selle peaks lihtsa vaevaga korda saama. Kuskohas tal see hõõgküünal asuma peaks( ühtki juhet tal küljes enam ei ole). Eelmine omanik kasutas eetrit käivitamisel, ise tahaks ikka ilma hakkama saada(proovisime, kuid see poos mootori ikka väga kinni). Et siis , kui oletada,et küünal on läbi, kas kuskilt saaks sellist asja.
Ega eetrit ei tohi ju pangega ka sisse ajada,siis ju võtabki hinge kinni.Ainult väikesest sutsust piisab.
Vasta
#14

nr1 on siis ,hõõgküünal,sinna läheb + ja mootorist saab massi,nr2 on käsipump,millega lööd kütust hõõgküünlale ,pumba all asuvast aknakesest näed,kas küünal on juba kuum.käivitamisel toimisin sedasi,küünal akulaadijast tulipunaseks,kompresioon maha,starter vedama, umbes paari seki pärast,kompresioon peale ja koheselt pumbaga paar pihustust,ning voilaa.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#15

Kaevan vana teema üles. Kas keegi sellele pihustile mingi parema asenduse on välja mõelnud?
Süsteem tegelikult on hea ja lihtne, aga pihusti ise on paras nikats. Seal käivad nahast tihendid, mis väga ei kesta. 
Tegin omal sõela ja düüsi puhtaks, leiutasin uued tihendid, aga kütust peale ikka ei suru. Kui lõpuks midagi tuleb, siis käivitub ka ilusti.
Leiaks mingi parema pihusti, oleks elu lill. On mingil lääne masinal käsipihustit?
Suvisel ajal toimib gaasipõleti, aga külmemal ajal jääb see ka lahjaks
Vasta
#16

(08-11-2023, 22:41 PM)ronny25 Kirjutas:  ...
Leiaks mingi parema pihusti, oleks elu lill. On mingil lääne masinal käsipihustit?
Suvisel ajal toimib gaasipõleti, aga külmemal ajal jääb see ka lahjaks

Lääne masinatel on juba sõjast saati normaalne küünal ja pole säärast surnult sündinud tsczhydeemi vaja.

Pritsehetk on ikka paigas? Kõlab kuidagi kahtlaselt, et gaasipõletist ei piisa tule katlassesaamiseks praeguste ilmadega...
Vasta
#17

(09-11-2023, 07:53 AM)v6sa Kirjutas:  
(08-11-2023, 22:41 PM)ronny25 Kirjutas:  ...
Leiaks mingi parema pihusti, oleks elu lill. On mingil lääne masinal käsipihustit?
Suvisel ajal toimib gaasipõleti, aga külmemal ajal jääb see ka lahjaks

Lääne masinatel on juba sõjast saati normaalne küünal ja pole säärast surnult sündinud tsczhydeemi vaja.

Pritsehetk on ikka paigas? Kõlab kuidagi kahtlaselt, et gaasipõletist ei piisa tule katlassesaamiseks praeguste ilmadega...
Need aparaadid on vanad juba üle poole sajandi ja kõik asjad kulunud...
Pole enam starteril jõudu, kõrgsurvepumba plunser algusest kulunud kehva filtri tõttu mis käivitades pritse hilisemaks jätab.
Pihustiots on kulunud mispärast ka sinist suitsevad, kolvirõngastest pole enam nii tihe kui võiks ja kaanel on klappe tehtud 20 korda mistõttu nad sügaval istuvad ja surveastme alla viivad.
Kõik need asjad kokku ja polegi muud teha kui sisselaskel peab elava tule kaasa võtma silindrisse ning kuumast õhust enam ei piisa.
Vasta
#18

Saab, aga vastikult kaua peab käiama. See ju ongi vastikult madala surveastmega . Ja need gaasipõletid on ka ju parajad nikatsid, keera palju tahad lahti, ega leek sellest tugevamaks ei lähe.
Vasta
#19

Moodne reduktorstarter teeb vahel imesid...

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#20

Moodne starter ongi peal, muidu läheks vist hulluks ära Big Grin Kui kellegil korralliku käsipumpa pakkuda, siis ps paluks
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne