Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
13-04-2008, 20:11 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-04-2008, 20:14 PM ja muutjaks oli
denis23.)
see on huvitav lähenemine - kinkida naaberriigi presidendile 15 aastat pruugitud autot, mis nõukogude kapitaalremondi on läbinud. Kusjuures, aastal 1963, ZIS 110 oli juba korralik antikvariaat, 23 aastat alates selle baasmudeli esitlemisest.
Kusjuures 1948 aasta ZIS 110 kindlasti ei töötanud taksoautona või mingi obkomi personaalsõidukina. Sellel ajal need ikka läksid kõik väga kõrgete nomenklatuurkohtadele.
Üleüldse, tundub, et need "kinkid" võiksid olla midagi muu. Näiteks, Castro ZIL 111 võib olla vabalt lihtsalt Hruschovi rigivisiidilt jäänud.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Mina näiteks võiks uhkeldada, et mul on Rootsi Kuninga vana auto. Kui asjasse pisut süüvida, siis tegelikult oli ühe limurendi auto, mida kasutas kuningakoda ja reaalseteks tunnistusteks on kunagise autojuhi ütlused ja ega kuningakoda ka nii rumal ei ole, et annaks minusugusele maamatsile paberi kuningliku päritolu kohta. Pigem leidis kuningakoda üles nüüdseks pensionil oleva autojuhi ja mingi pensionäri uskumine on ikkagi ainult minu tasandi probleem ning ei anna riiklikku garantiid.
Sama lugu ka selle lahtise ZIS-iga. Kui lähtuda asjaolust, et kõik tolle ajastu autod olid isakese omad, nagu kogu riik, siis on tegu jah Stalini autoga. Minu teada, aga istus Stalin üldse kuulikindlas versioonis klapptooli peal, lootes et vaenlane peab teda mingiks juhuslikuks sekretäriks. Selle kõige juures ei tasu veeretada lootust, et kõikide rahvaste isa üleüldse vaataski lahtiste autode poole.
Seda Kremli Packardite lugu on mulle ka kusagilt kõrvu jäänud. Minu jaoks on aga sellele kaks võimalikku seletust. Esiteks ei tee inimesed ZIS-il ja Packardil vahet või teine variant, et teades esemete töökindlust, muudeti märkide, liistudeja stangede vahetamisega Packardid ZIS-ideks poliitilistel eesmärkidel. Mingi eelmise aasta MOBILISTIS oli avaldatud terve nimekiri Kremli töötajatest, kes millist Packardit kasutas. Stalinit nimekirjas loomulikult ei olnud.
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Minu teada kasutasid vaid 2 Nõukugude riigijuhti kodumaal liikumiseks lahtist autot.Lenin ja Hrushov.Wiimane peale Ameerika turneed 59 aastal ja Gagani vastuvõtul 61 aastal.Autoks minu andmetel ZIL 111.Parandage kui eksisin.
Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Miks? Stalin sõitis lahtiste autodega kuni IIMS. Tegelikult, kaks asja mis lõpetasid riigipeade poolt kabriolettide kasutamist. See on Kennedy surm, ning konditsioneeride kasutuselevõtt. Lihtne ja loogiline.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 2,005
Teemad: 234
Liitus: Jan 2003
Maine:
3
Kennedy suri palju peale Stalinit.
Dad.
Postitused: 2,005
Teemad: 234
Liitus: Jan 2003
Maine:
3
Kas mitte pärast Tsehhis natsi kõrgele ohvitserile tehtud atendaati soomustatud autod mitte moodi ei läinud. Roosveltil oli sõja lõpul lahtine Lincoln, Stalini 110 on selle kõrval muidugi mäejagu üle (minu mälu järgi kaalus uks ca 300kg), Aadu lahtine 770K on imetlemiseks Sinsheimis.
Dad.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Miks siis kohe mitte peale seda kui 1914 a. Austro-Hungari erzherzogi Sarajevos tapeti, või näiteks, peale seda kui Leninit tema RR-is tulistati?
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
15-04-2008, 15:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-05-2008, 15:23 PM ja muutjaks oli
eberhard.)
PETSS Kirjutas:Kõigi rahvase isa,progesiivse maailma weduri juht Jossv Vissarjonovovits Stalin(Dzugasvili)sõitis Kutsevo suvilast Krelmi 5 autoga.
Muide Kuntsevosse viis/viib ka salametroo, nii et see maapealsete kolonnide liigutamine oli rohkem maskeering.
Линия 3
Длина 25 километров. Центральная часть линии, соединяющая Кремль с ФСБ (бывш. КГБ
на Лубянке и штабом ПВО на Мяницкой, 33 была построена ещё при Сталине в середине 30-х годов вместе с первой линией, продолжавшейся тогда от Кремля до ближней дачи Сталина в Кунцево.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Minu meelest, ehitati Метро-2 sm.Stalini surmast paarkümmend aastat hiljem.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
denis23 Kirjutas:Minu meelest, ehitati Метро-2 sm.Stalini surmast paarkümmend aastat hiljem.
Aga mis mõte oli ehitada sinna metrood peale peremehe surma?
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
seal mitte metroo, vaid suur maaalune varjend, kuhu muu hulgas viib metroo.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
valdo Kirjutas:eberhard Kirjutas:Muide Kuntsevosse viis/viib ka salametroo, nii et see maapealsete kolonnide liigutamine oli rohkem maskeering.
On see kindel fakt või kuulujutt? Äkki oled ise käinud seal sedakaudu (mis seal muud kui muuseum kaasajal olla saab...)?
Moskva salametroo on kindel fakt. Osalt kulgeb ta olemasoleva metroo all ja ehitati samaaegselt põhimetrooga. Strateegilised liinid viivad Kremlisse ja linnast välja. Materjale selle teema kohta ilmus 90-datel "Ogonjokis" ja muidugi internetist leiab palju.
Pean tunnistama, et Kuntsevo jäi oma silmaga nägemata, aga kuna ma seda ilmetut rohelist maja olin näinud niipaljudes mängu- ja dokfilmides küll seest ja väljast, siis ka eriti ei kahetse. See-eest Kremlis käidud Pal Palõtshi kõrval pooled saalid läbi ja neid vaateid juba telekapildis ei kohta ja ükski ekskursioon ka nii põhjalik ei ole.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Kuna me pika arutelu tulemusena ei ole leidnud ühtegi kindlat fakti, et see auto oleks kuulunud Stalinile, ning sellise kuuluvuse vastu räägivad ka kõik loogilised arutlused ja elementaarne ajaloo tundmine ja arvestades asjaolu, et auto on müügis, võiksime me ehk müüjale tõe näkku lajatada, teda valetamises süüdistada ja hinna poole väiksemaks kaubelda. Kuna auto on ju ikkagi ilus ja mingis mõttes ka Eesti jaoks rariteetne, siis võiksime ta korjanduse abiga JJ Varjupaigale, või mõnele loodavale muuseumine osta eksponaadiks.
Tõnu Piibur
5116265