Postitused: 45
Teemad: 9
Liitus: Jul 2005
Maine:
1
Kohalikud mendid on öelnud, et enam ei tohi võrriga (Riga-13, D8M mootoriga) sõita. On see tõsi? Kiiver on mul alati peas, taga on punane helkur, ees tuli (juhtmed ühendamata). Kui ma aga esitule ära ühendan ja põlema panen ja mul kiiver ka peas on kas siis ikka ei või sõita. Vanust on mul muidu 16, kohe-kohe olen 17 ja varsti A1 ka käes. Lihtsalt tsikliga eriti ei sõida veel, tahaks võrriga sõita. Aga kas siis ei tohigi enam võrriga sõita või ajavad need kohalikud mendid lihtsalt mingit paska? Pidurid on mul ka mõlemad olemas, ainult siduritrossi pole aga see ei tohiks ju midagi mõjutada.
Aga muidu seda ka, et esitulest tuleb kaks juhet. Kuhu need ühendama peab? Lülitit ma arvatavasti vahele ei pane. Öelge ainult seda, kuhu need kaks juhet ühendama peab, et tuled põleks.
Postitused: 253
Teemad: 5
Liitus: Sep 2004
Maine:
8
Kui tehniliselt vastab tehase nõuetele (tuled, pidruid, sidur jne), siis pole mentidel mitte midagi kobiseda.
Postitused: 45
Teemad: 9
Liitus: Jul 2005
Maine:
1
Aga muidu seda ka, et esitulest tuleb kaks juhet. Kuhu need ühendama peab? Lülitit ma arvatavasti vahele ei pane. Öelge ainult seda, kuhu need kaks juhet ühendama peab, et tuled põleks.
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
29-04-2008, 19:30 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-04-2008, 19:34 PM ja muutjaks oli
Edel.)
Kui võrr tehniliselt korras on ja seni,kuni pole vastu võetud seadusemuudatust mis kohustab juhtimisel kaasas kandma juhiluba(hetkel vaid 14-16aastased),pole ühelgi politseinikul midagi üelda. Hiljuti olevat selline muudatus sisse viidud aga pole teada,millal see kehtima hakkab. Nii et,kuni veel lubatakse juhiloata sõita,kasutage juhust! Võrr/mopeed/roller olgu muidugi tehniliselt korras nii nagu tehas on sellele ette nähtud!
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Uue menetletava liiklusseaduse järgi lähevad kõik mopeedid registrisse (kui see seadus vastu võetakse). Tuleb peale kindlustus. Registreerimisel vaja mopeedile (ka rollerid ja abikad on mopeedid) sertifikaati. Loodan, et alguses tehakse mingi erikord registreerimisel. Kuskohast võetakse nendele vanadele vene võrridele sertifikaadid? Võiks teha midagi taolis, nagu just tehti relvadega kampaania - Kõik võisid karistust kartmata vabatahtliklult viia oma tulirelvad, laskemoona ja lõhkeaine politseisse.
Juba praegu võib mopeede arvele võtta (ennatlikult). Tehakse seda küll mootorratta seadusele tuginedes.
PS. Info mopeedijuhi kursustelt ARKis.
Ju sellesamusele seadusele tuginedes (võibolla on see juba vastu võetud) politseinikud keelasidki võrriga sõita.
Postitused: 3,282
Teemad: 19
Liitus: Jan 2006
Maine:
21
Esitulest tuleb kaks juhet - pluss ja miinus, mis tuleb ühendada vooluallika vastavate pooluste külge. Seda kust ja kuidas võrridel võrridel vool tuleb ma ei tea, aga füüsika kehtib iga masina puhul ühte moodi.
Postitused: 253
Teemad: 5
Liitus: Sep 2004
Maine:
8
Esitules mingi drosselpool kahe klemmiga ning vahelduvvool, 0 on massis.
Postitused: 4,836
Teemad: 58
Liitus: Dec 2003
Maine:
26
29-04-2008, 20:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-04-2008, 20:52 PM ja muutjaks oli
Regardman.)
Mina leian, et pange need Hiina rollerid ja ATVd registrisse - Rigad, Karpatõd ja Deltad jätku registreerimata eeldusega, et on valmistatud enne 1995. Igatahes midagi tuleb ette võtta, kasvõi ühine kiri või allkirjade kogumine... Võrrimehed on jätkuvalt eeskujulikud igasuguste "jollerdajate" ees ja nemad austavad oma tehnikat!
Postitused: 45
Teemad: 9
Liitus: Jul 2005
Maine:
1
29-04-2008, 20:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-04-2008, 20:59 PM ja muutjaks oli
ktmxcx.)
Üks juhe on kindlasti mass aga kuhu selle teise juhtme peab ühendama? Süütepooliga?
Postitused: 1,835
Teemad: 30
Liitus: Apr 2003
Maine:
24
29-04-2008, 21:01 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-04-2008, 21:07 PM ja muutjaks oli
Sillu.)
Eks see seaduse asi on jah parajalt läbi mõtlemata - ilmselt ei ole paljudel vanemate (peamiselt vene) võrride omanikel alles ka mingisuguseidki sõiduriista kuuluvust tõendavaid dokumente (kui ikka kuuluksid need ka selle seaduse alusel registreerimiskohustuse alla?), ja ega üldreeglina minu teada selliseid, mh. tingimata ka omaniku nime sisaldavaid dokumente ostmisel kaasa ei antudki, kuna registreerimise kohustust ju tollal polnud... Mille alusel sellised sõidukid siis registrisse võetaks?!
Teine asi oleks, kui küsimuse alla tuleks teatud ajast alates uutena soetatavate sõidukite registreerimine.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Regardman Kirjutas:Võrrimehed on jätkuvalt eeskujulikud igasuguste "jollerdajate" ees ja nemad austavad oma tehnikat!
Just wäga "eeskujulikud". Eriti just külawaheteedel ,neist ei julge esimese laksuga möödagi sõita .Alati peab weits passima kuidas liikleb.Kunagi ei tea ,millal ta pöörata kavatseb ja millises konditsioonis parajasti on.Ega see arvelevõtmine suurt vist asja paranda.
Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Postitused: 816
Teemad: 30
Liitus: Aug 2006
Maine:
5
Siit tekib küsimus, kui võrr on praeguste eeskirjade järgi abimootoriga jalgratas, siis se ei tohiks ju registrisse minna? Vastasel korral tuleks ka jalgrattad registrisse kanda.
Indrek
Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Mopeed on kuni 50kuupsentimeetrit mootoriga ja kiirus alla 50km/h kahe või kolmerattaline. Mingit abimootoriga jalgratast pole olemas eeskirjades.
Täpsemalt peaks vaatama juba liiklusseadusest. Seal olid ka mingid max kaalud antud
Postitused: 253
Teemad: 5
Liitus: Sep 2004
Maine:
8
Uuemad võrrid on juba kergmopeedid, ainult kõige esimesed olid abimootoriga jalgrattad. Kergmopeedid lähevad ka registreerimise alla. Ise pakun, et tuleks hakata registreerima uusi (alates siis 2009 aasta väljalaskega) mopeede. Vanemaid pigem pole vaja registreerida. Küll kümne aasta pärast neid vanemaid vähemaks jääb ja pole vaja ausatele maainimestele praegu ðokki valmistada.
Postitused: 816
Teemad: 30
Liitus: Aug 2006
Maine:
5
See abimootoriga jalgratta jutt jäi mul meelde autokoolist, kas siis õpetaja mõtles välja selle või...? Peab tõesti mõni päev uuesti liikluseeskirjad kätte võtma ja uurima
Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Kood 1305. L kategooria sõiduki lubatud suurim tühimass.
Nõue: ei tohi olla suurem kui valmistaja poolt määratud ja ületada:
· kolmerattalisel mopeedil 270 kg;
· neljarattalisel mopeedil 350 kg;
· kolmerattalisel mootorrattal (elektrisõidukil ei arvestata veoakude massi) 1000 kg;
· sõitjateveo neljarattalisel mootorrattal 400 kg;
· neljarattalisel veomootorrattal (elektrisõidukil ei arvestata veoakude massi) 550 kg;
· kaherattalisel L kategooria sõidukil -- ei tohi ületada valmistaja poolt määratut.
Kontrollimine: registreerimisdokumentide järgi või kaalumisega.
----------------------------------------------------------------------------------
L kategooria sõidukid:
L kategooria sõidukid jaotatakse:
L1 kategooria sõiduk -- mootorjalgratas või mopeed, mille mootori töömaht ei ületa 50 cm3 ja valmistajakiirus ei ületa 40 km/h;
L2 kategooria sõiduk -- mopeediga võrdsustatud 3- või 4-rattaline sõiduk;
L3 kategooria sõiduk -- kaherattaline (soolo) mootorratas;
---------------------------------------------------------------------------------
Kood 407. Mootorratta (L kategooria sõiduki) pidurite kontrollimine
Nõue: 1) käsipiduri rakendamiseks vajalik jõud ei tohi ületada 200 N;
2) jalgpiduri rakendamiseks vajalik jõud ei tohi ületada 400 N;
3) üheaegsel jalg- ja käsipiduriga pidurdamisel kuival kõvakattega teel kiiruselt 30 km/h ei tohi pidurdusteekond olla suurem ning aeglustus väiksem kui:
· L1 kategooria mopeedil ja L2 kategooria 3- või 4-rattalisel sümmeetrilise rataste asetusega sõidukil 8,2 m ja 4,2 m/s2;
· L2 kategooria 3- või 4-rattalisel asümmeetrilise rataste asetusega sõidukil 9,0 m ja 3,9 m/s2;
· L3 kategooria soolomootorrattal 7,0 m ja 5 m/s2;
------------------------------------------------------------------------------
Kood 1203. Suurim laius
Nõue: 1) kõik sõidukid (v.a M1 kategooria sõidukid) 2,55 m;
2) M1 kategooria sõidukid 2,50 m;
3) köetavate, termos-, külmik- ja külmutussõidukite kered, kui kere soojusisolatsiooniga seina paksus on vähemalt 45 mm või millel on akrediteeritud katsekoja tunnistus või plaat kere vastavuse kohta ATP kokkuleppele 2,60 m;
4) 2-rattalised mopeedid 1,00 m;
5) teised L kategooria sõidukid 2,00 m;
6) L kategooria veduki haakes olev O1 kategooria haagis 1,25 m;
--------------------------------------------------------------------------------
Kood 1306. L kategooria sõiduki lubatud suurim kandevõime**
Nõue: ei tohi olla suurem kui valmistaja poolt määratud ja ületada:
· kolmerattalisel mopeedil 300 kg;
· neljarattalisel mopeedil 200 kg;
· kolmerattalisel veomootorrattal 1500 kg;
· kolmerattalisel sõitjateveo mootorrattal 300 kg;
--------------------------------------------------------------------------------
Kood 507. Üldnõuded veljele
Nõue: 1) peab kasutama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud mõõtudega ja ISO 4000-2 (sõiduautod ja nende haagised), ISO 4209-2 (veoautod, bussid ja nende haagised), ISO 5751-2 ja 5751-3 (mootorrattad ja nende haagised), ISO 6054-2 (motorollerid ja nende haagised), ISO 5995-2 (mopeedid) ja ETRTO või UTQG nõuetele vastavaid velgi. Muudel juhtumitel otsustab velje kasutamise ARK;
--------------------------------------------------------------------------------
Kood 501. Üldnõuded sõiduki rehvidele
2) mootorratastel ja nende haagistel peab kasutama valmistaja poolt ettenähtud ja E-reegli nr 75/00 või ISO 5751 (rehvid: 5751-1 ja veljed: 5751-2 ning -3), ISO 6054 (motorollerite rehvid: 6054-1 ja veljed: 6054-2) ning ISO 5995 (mopeedi rehvid: 5995-1 ja veljed 5995-2) või USA standardi «DOT» nõuetele vastavaid rehve ja velgi;