Kas enam ei tohi võrriga tänaval sõita?
#21

Aga siiski...kuhu ma pean ühendama esitule seest välja tulevad juhtmed? Üks läheb massi aga kuhu teine tuleb ühendada?
Vasta
#22

ktmxcx Kirjutas:Aga siiski...kuhu ma pean ühendama esitule seest välja tulevad juhtmed? Üks läheb massi aga kuhu teine tuleb ühendada?

Kasuta oma ajusid ja mine uuri mootorit. Miks sa seda siit nii mitu korda küsid?



WinkVihjeks: Plussi saad magneeto juurest. Kui süsteem on orig. siis on sul valida vist kolme klemmi vahel, kui pole siis võta sealt kust läheb peenike juhe süütepooli.
Vasta
#23

Ma ei saa pihta mis olemuslikku vahet on sellel, kas isikul on jalge vahel Riga, Delta või mingi moodsam riistapuu. Kui reegel, siis olgu kas kõigile või mitte kellelegi. See, et mul on näiteks 30, 60 või 90 aastat vana auto, ei vabasta seda ju registreerimisest ja kindlustusest.

Ma lugesin selle eelnõu läbi ja seal pole kriipsugi mopeedide registreerimise korrast. See on eraldi määrus, mille annab välja Majandus- ja Kommunikatsiooniminister. Minuarust tõsistel mopeedihuvilistel ei ole regamise vastu kunagi midagi olnud, Oldmoped ju isegi otsis ise mingi aeg tagasi võimalust kuidas oma mingi kaadervärk arvele saada, et sellega Rootsi sõita, ainult tuleb huvilised kokku võtta ja ministeeriumist välja uurida, kuidas vanade mopeedidega lood jäävad.

Muidugi kui mopeedihuvilise põhimureks on "kuhu ma selle juhtme topin", siis on see minu postitus ilmselt hiina keel, soovitan lugemisel vahele jätta.
Vasta
#24

Vahe on selles et d8 te ja Deltadega ei anna nö 10 t paaki bensiini maha sõita ilma et sa masinale kätt külge ei pane. Nendega liiklemiseks vajalik know-how on parema käe reeglist palju keerukam. Imelikult kruusateel töllerdajad saab juba praegu joobes juhtimisega maha võtta.
Ka ei liigelda nendega Tallinnas, või kui siis väga vähe. Pmtslt sama et uunik 51le oleks teised nõuded kui muidu rekkale.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#25

Esiteks, miks peaks "uunik 51" sõitma ilma numbrite, kindlustuse ja lubadeta juhiga roolis?

Teiseks, ma saan aru et kõik "ausad tööinimesed" koledasti vihkavad neid "kulakuid", kellel on võimalus endale roller soetada, aga mina diletandina ei näe seda, kuidas "masinale käe külge panemine" ehk teisisõnu hädapärast liikuvaks putitamine muudab selle ohutumaks. Mõlemal on kaks ratast, ühesugune mootor, potentsiaalselt sama rumal/kogenematu inimene otsas. Mulle on mõlemad lugematu arv kordi autole ette keeranud. Roller vähemalt ei seisa traadi ja tatiga koos ja ei maksa 200 krooni, nagu valdav osa poisikeste käes olevad "säärekaid", kui see peaks külge tulema, siis nolk ehk ei pane kohe jooksu kuna ei taha oma paarikümne tuhandese püssi kadumist vanematele seletada. Külasääreka otsast on nolk kadunud enne kui jõuad "ah" öelda.

Kindlasti on olemas inimesi, kes oma vana mopeedi eest ilma otsese vanatehnikahuvita hästi hoolt kannavad, aga mismoodi sa neid "säärekatest" eristama hakkad?

Kui mõistlikus tehnilises korras vanamopeedi saab mõistliku tasu eest sinna loodavasse registrisse, siis mõistlikke harrastajaid see küll vaevalt kuidagi meeletult häirib. Samas seda tulevast korda pole justkui veel avaldatud, kõnealune eelnõu räägib ju üldpõhimõtetest, mitte rakendamisest.
Vasta
#26

200 krooniseid säärekaid ei kaota teedelt küll mingi register. (Kõrgenev vanaraua hind vbolla) Ja kui kaokski siis kartmatud jalgratturid jääks ikka. Pigem koolides suurendada/kui üldse on LE õpet 10-12 aastaste hulgas.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#27

No nagu teema algataja murest näha, siis on võimuesindajad juba stardiasendis, nii et vast kaotab küll Smile
Vasta
#28

Teemaalgataja on tubli ja seaduse kuulekas, ehk siis sihtgrupp kellele nende 200 eeguste särridega pedaalideta nahhaalide tõttu tuleb oma aparaat ära regada. 200 eeguse särriga nahhaal aga seda ära ei rega, uhab aga ikka edasi. Ainus muutus on et registripidaja ja kindlustaja on raha saanud.
Kindlustajate ideaal oleks et kõik liikluses osalejad, k.a. jalakäijad omaks kaskotToungue

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#29

Minu soovitus,sõitge niikaua kui saate.Võrr peaks minu mäletamis mööda ole,a abimootoriga jalgrattasSmile.
Vasta
#30

Jesper Kirjutas:Ma ei saa pihta mis olemuslikku vahet on sellel, kas isikul on jalge vahel Riga, Delta või mingi moodsam riistapuu. Kui reegel, siis olgu kas kõigile või mitte kellelegi. See, et mul on näiteks 30, 60 või 90 aastat vana auto, ei vabasta seda ju registreerimisest ja kindlustusest.

Oldmoped ju isegi otsis ise mingi aeg tagasi võimalust kuidas oma mingi kaadervärk arvele saada, et sellega Rootsi sõita

Soovisin minna Soome. Rootsis käin mopeedide/võrridega enamväehem igal aastal. Eeskujuliku mopeedide registreerimiskorra näitena tooksin just seda riiki. Kuna seal on mopeedikultuur väga arenenud ja vanamopeede on suhteliselt palju säilinud, siis mõned aastad tagasi alustatud mopeedide registreerimisel tehti riigi poolt ülimõistlik otsus - registreerimisele ei kuulu ajaloolised "rahvuslikud" mopeedid, mis pole siiamaani registreerimist vajanud. Registreerimisnõue on uutel ostetavatel EU-normi mopeedidel ja -rolleritel.
Eesti, kui tuntud ülimalt mopeedivaenulik riik, tõenäoliselt seda teed ei lähe ja siin võetakse eesmärgiks mitte liikluskultuuri ühe ajaloolise osa säilimine vaid majandussanktsioone kasutades selle kahtlase ja suhteliselt ebaturvalise liikuripargi väljasuretamine. Tõenäoliselt jäävad vaid mõned üskikud friigid ja ports outlawe.

Jesper Kirjutas:Teiseks, ma saan aru et kõik "ausad tööinimesed" koledasti vihkavad neid "kulakuid", kellel on võimalus endale roller soetada

Olen "aus tööinimene" ja suht vaene ka, kuna enemus sissetulekust läheb mopeedindusse, aga ei vihka "rollerikulakuid". Oman ise ka mõnda sellist masinat - täiesti asjalikud, praktilised ja ökonoomsed liikumisvahendid. Samas just selle tõttu saan konkreetselt aru, et vana nõukogude ajalooline mopeed on rohkem jalgrattaga võrduv sõiduk, mis peaks liigituma seaduseloojate kaine mõistuse puhul uue liiklusseaduse eelnõus olevasse kategooriasse pisimopeed. Tänapäevased mopeedid ja rollerid on rohkem noored mootorrattad... õigemini on korralik 50cc tänapäevane mopeed või roller tunduvalt kiirem ja äkilisem kui siinmaal levinud olnud 125-175cc mootorrattad... ja lisaks sellele, et ta on võimeline kiirendama ja kiiresti sõitma, on see sõiduk ka juhitav ja pidurdusvõimega.


rauno600 Kirjutas:Minu soovitus,sõitge niikaua kui saate.Võrr peaks minu mäletamis mööda ole,a abimootoriga jalgrattasSmile.

Abimootoriga jalgrattaks defineerub (ehk ei liigitu L kategooriasse) vaid pedaalidega sõiduk, millel on max 250w elektriline abimootor.
Kõik sisepõlemis-abimootoriga rattad kfalifikatseeruvad L1 kategooria sõidukiks, ehk mopeediks.
Vasta
#31

Regardman Kirjutas:Ei mõelnud siiski selliseid põllurallijaid, kes tunnevad retsimisest ja rallimisest lõbu.

Jesper Kirjutas:Teiseks, ma saan aru et kõik "ausad tööinimesed" koledasti vihkavad neid "kulakuid", kellel on võimalus endale roller soetada, aga mina diletandina ei näe seda, kuidas "masinale käe külge panemine" ehk teisisõnu hädapärast liikuvaks putitamine muudab selle ohutumaks. Mõlemal on kaks ratast, ühesugune mootor, potentsiaalselt sama rumal/kogenematu inimene otsas. Mulle on mõlemad lugematu arv kordi autole ette keeranud. Roller vähemalt ei seisa traadi ja tatiga koos ja ei maksa 200 krooni, nagu valdav osa poisikeste käes olevad "säärekaid", kui see peaks külge tulema, siis nolk ehk ei pane kohe jooksu kuna ei taha oma paarikümne tuhandese püssi kadumist vanematele seletada. Külasääreka otsast on nolk kadunud enne kui jõuad "ah" öelda.


Regardman. Seda ma siin vihjasin. Olen järelikult üsna pudinäpp, et ei suuda end arusaadavaks teha. Tänud Jesperile!


Andres
Vasta
#32

Liblikmutter Kirjutas:
Regardman Kirjutas:Ei mõelnud siiski selliseid põllurallijaid, kes tunnevad retsimisest ja rallimisest lõbu.

Jesper Kirjutas:Teiseks, ma saan aru et kõik "ausad tööinimesed" koledasti vihkavad neid "kulakuid", kellel on võimalus endale roller soetada, aga mina diletandina ei näe seda, kuidas "masinale käe külge panemine" ehk teisisõnu hädapärast liikuvaks putitamine muudab selle ohutumaks. Mõlemal on kaks ratast, ühesugune mootor, potentsiaalselt sama rumal/kogenematu inimene otsas. Mulle on mõlemad lugematu arv kordi autole ette keeranud. Roller vähemalt ei seisa traadi ja tatiga koos ja ei maksa 200 krooni, nagu valdav osa poisikeste käes olevad "säärekaid", kui see peaks külge tulema, siis nolk ehk ei pane kohe jooksu kuna ei taha oma paarikümne tuhandese püssi kadumist vanematele seletada. Külasääreka otsast on nolk kadunud enne kui jõuad "ah" öelda.


Regardman. Seda ma siin vihjasin. Olen järelikult üsna pudinäpp, et ei suuda end arusaadavaks teha. Tänud Jesperile!


Andres
Eks mõningane hajameelsus on vahel kasuks tulnud Toungue. Aga vabandan, et detailselt ei süvenenud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne