Jumz käivitusmootor
#1

Kunagi ammu lubasin aidata sõbral lauda tagant sita ära vedada. Tehnikaks oli Mtz 52 ja vana Jumz kopp. Jõudis see ilus päev kätte ning tuli hakata masinaid käivitama. Russ läks üsna käbedalt käima (tahtis veidi "topkat" või "õuhkat", ma ei teagi, kuidas õigem on öelda).
Hakkasime jamama peategelase - Jumziga. Kõigepealt oli vaja käima saada käivitusmootor. Tolle starter streikis - sai maha võetud, klemmid liivapaberiga üle käidud ja asi hakkas toimima. Seejärel sai puhastatud käivitusmootori küttevoolikud (alguses oli raske traatigi läbi suruda). Puudu oli veel säde. Puhastasime magneeto ja lõpuks saime käivitusmootori käima.
Kuid siis ilmnes uus mure - käivitusmootori ülekanne ei tööta. Sai seda pendiksi hooba mitu korda proovitud. Sõbra isa (kes oli jumzi eelmine aktiivne kasutaja, kahjuks nüüd tervise tõttu konsultandi rollis) väitis, et seda hooba tuleb meelitada väga ettevaatlikult ning kui vajadusel kui ei funka, siis täiesti ülesse tagasi lükata ja uuesti alustada. Tõepoolest kui olin hooba umbes veerandi jagu tõmmanud, tundsin nagu sidur võtaks. Hoova edaspidisel tõmbamisel kadus igasugune lootus.
Hakkasime probleemi uurima. Selle hoova kaas sai maha kakutud ja sealt alt tuli välja trummelpidur. Hõõrdkatted olid sel täiesti maha kulunud ja selle kaela sai kogu asi aetud. Hiljem proovisime võtta teiselt Jumzilt sellesama kaane koos piduriga, kuid sellegi katted olid neetideni kulunud.

Kas kellelgi on kogemusi sarnase juhtumiga?
Kas need hõõrdkatted võivad olla vea põhjuseks?
Kas kellelgi on joonist Jumzi käivitusmootorist?

Olen hiljem uurinud natte ja russe ja avastasin, et JUmzi käivitusmootor erineb teiste vene masinate omadest.

Ette tänades, Arno.
Vasta
#2

Siin olevast äkki abi http://mtz-umz.ru/8-sistema-puska_4.html
Vasta
#3

Üheks põhjuseks on kindlasti friktsioonkatte kulumine,kuid kindlasti tuleb kontrollida siduriketaste seisukorda.Kõigepealt tasuks muidugi proovida reguleerpoldiga ,mis asub siduri keskel tõsta vedrude pinget siduriketastele.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta
#4

Jumzi käivitusmootor ei tohiks küll teistest erineda, ehk ainult sumbutaja on teine. Sidur ja reduktor ja pendiks on muidugi igal traktoril erinevad. T150 käivitusmootori starter on ka vähe teistsugune, seetõttu võib olla hooratas ja selle ümbris erinev
Vasta
#5

eno1 Kirjutas:Üheks põhjuseks on kindlasti friktsioonkatte kulumine,kuid kindlasti tuleb kontrollida siduriketaste seisukorda.Kõigepealt tasuks muidugi proovida reguleerpoldiga ,mis asub siduri keskel tõsta vedrude pinget siduriketastele.

Vabandan, JUMZ-i käivitusmootori siduril igal vedrul oma reguleerpolt.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne