Ford Scorpio mootor jätab vahele.
#1

Tervist. Kuna see foorum tundus ainuke kus võiks asjalikke vastuseid saada, siis otsustasin oma küsimuse siis postitada.
Subjekt siis Ford Scorpio, 1990 a, 2,0 DOHC. Anomaalia siis järgmine: Nimelt ühel heal päeval hakkas mootor vahele jätma, üks silinder ei töötanud korralikult. Juhtus seda ainult siis kui mootor pöörded langesid tühikäigule, ja ka siis ainult aeg-ajalt. Kui pöördeid tõsta siis võttis kõik silindrid ilusti järgi. Kuna küünlad olid ammu vahetamata siis arvasin et küünlad vanad. Uued küünlad peal, ikka sama jama. Ostsin siis ka uued küünlajuhtmed, ei midagi. Kuna tundus et oli ka natuke tosooli vähenenud kahtlustasin järgmisena et ehk jookseb jahutusvedelik kuskilt mootorisse (kuigi õli oli korras, ning sumbutist auru ei tulnud) mõõtsin surved ära, kõik ilusti 13,5-14 igal silindril. Siis piilusin jagaja kaane alla, klemmid natuke mustad, puhastasin ära, kuid ikka ei midagi. Endal hakkab mõistus otsa saama, kuid probleem püsib. Ehk oskab keegi asjalikku nõu anda
Vasta
#2

Vot see postitus tuleks võtta looduskaitse alla, sest nii asjalikku ja viisakat foorumisse "sisenemist" ei ole tükil ajal nähtud!

Aga asjast.
Täpsustuseks võiks küsida, et kas muid sümptomeid tekkinud ei ole, nt. jõudu vähe, käima ei taha minna vms?
Ma küll ei ole kursis selle konkreetse mootori eripäradega, aga kui mälu mind ei peta, siis on tegu pritsemootoriga, mitte karpaga. Sellisel juhul võiks proovida veakoodi välja peilida (AutoData abiks), igaks juhuks ka küttefilter üle kontrollida.
Samuti võid proovida kindlaks teha, kas viga on ühes silindris või "jookseb ringi" (proovi küünlajuhtmeid ükshaaval maha katkuda ning vaata, kuidas mootor reageerib erinevate silindrite puhul). Kui viga ei ole ühes konkreetses silindris, siis julgeks mina kahtlustada ikkagi süüteviga...
Kui viitsid, siis katseta ja anna teada Smile

Kui ma mõne arvamisega väga rappa läksin, siis parandage, aga ma siiski loodan, et ehk viib see postitus kasvõi pool sammu lahendusele lähemale Smile
Vasta
#3

ahoi,

tühikäigul ilmnev viga kipub küll süütele viitama, aga ära toitesüsteemi välista! Pritsemootoril võib näiteks anomaaliaid põhjustada see, kui pumba-eelsest "imemisosast" (või pumbast endast) õhku saab. Kui mootoril on nn "fuel rayl" ventiil kütusesurve mõõtmiseks, saab sealt kontollida - et kas (natu seisnud) mootoril on seal ikka rõhu all kütus ja mitte õhk.

Teet,
hiljuti taolise vea leidis - teeninduses ei suudetud seda diagnoosida (väideti häda olevat tühikäigumootoris - tõsi, ka selle vahetamine andis väikese efekti paremuse poole)

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

Vastuseks siis kasutajale 41degree: tegu on pritsungmootoriga tõesti. Käivitub auto ilusti ning jõu vähenemist pole märgata. Maanteel toimib kõik nagu peab, kiirendus jne. Küttefilter kuu aega tagasi vahetatud. Eelmises postis jäi tõesti see mainimata et küünlajuhtmeid olen kakkunud maha ning probleem tundub olevat 3 silindris, ainult see ei tööta tühikäigul korralikult.
Ise mõtlesin et vahetaks jagaja kaane ja rootori ka ära ning vaataks mis siis juhtuma hakkab.
Räägiks aga keegi täpsemalt veakoodi otsimisest (AutoData), pole eriti kursis sellise asjaga. Ka mõni link oleks abiks sel teemal.
Tänan juba vastanuid
Vasta
#5

Pisut kahtlen selles, kas asi mingit mõistlikku veakoodi näitab (mille järgi veale jälile saaks).
Vasta
#6

Niisiis probleem on edasi arenenud. Jagaja kaan vahetatud koos rootoriga ja probleem püsib endiselt. Kuid sai ka näpitud pihustite pistikuid ning teist päeva töötab masin korralikult. Kas on võimalik et oligi ainult ühenduse viga?
Vasta
#7

Vot krt jõudsid ette juba selle pistikute näppimisega!Pidin just seda varianti sulle pakkuma.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne