Kõik, kel käsil vanasõiduki taastamine ja komplekteerimine on kindlasti tegelenud paralleelselt ka sõidukiga komplekti kuulunud tööristapauna täiendamisega.
Siit küsimused: kas oleks mõtet vahetada infot üleliigsete või komplektist puuduvate tööristade osas? Kas oleks huvi korraldada mõne (näiteks Gaz) sõiduki replika-tööriistakoti valmistamisi? Kas huvitavad kaasfoorumlasi autentsete ajastukohaste autotööriistade pildid?
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
eberhard Kirjutas:Kas oleks huvi korraldada mõne (näiteks Gaz) sõiduki replika-tööriistakoti valmistamisi?
Minuteada on/oli GAZ-M-20, GAZ-21, GAZ-51(A) ja GAZ-12 sarnased presendist õmmeldud taskud. Kui kellelgi on selline originaalsena alles, siis võiks sellest valmistada replikaid küll.
Ise olen huvitet kolmest eksemplarist kõigi oma autode jaoks.
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
valdo Kirjutas:Minuteada on/oli GAZ-M-20, GAZ-21, GAZ-51(A) ja GAZ-12 sarnased presendist õmmeldud taskud. Kui kellelgi on selline originaalsena alles, siis võiks sellest valmistada replikaid küll.
Varuosakataloogide piltidel on GAZ 21 tööriistakott veidi erinev M 20, 51 ja 12 tööriistakottidest. Meenutas dokumendimappi -võibolla oli see isegi kunstnahast? Aga võin ka eksida.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Siin küll kõik eespool kõnelejad tegid juttu Pobidest, aga ma poetaks oma tagasihoidliku küsimuse ka siia... Mismoodi nägi välja M2140-ga kaasa tulnud tööriistade kott? Kui need on aja jooksul muutunud, siis oleks vaja just esimese otsa oma. Kas äkki sarnane/identne 412 omaga? Kui kellelgi pilti sellest on, siis oleks väga tore, kui seda ka jagataks Veel enam, kui kellelgi see jalus on, siis võib julgelt minuga ühenduda
Vabandan, kui mõnele minust eakamale foorumlasele see küsimus imelikuna tundub, aga minu jaoks on mu Mokits ikkagi vanasõiduk, pea 32 aastat tal juba kukil
(Seda postitust muudeti viimati: 14-05-2008, 23:21 PM ja muutjaks oli IIIFFFAR.)
Mul jällegi K-175A (usutavasti originaalne) aasta 1962. riidest võtmetasku ühes võtmetega, millest mõned kindlasti puudu.Päris kindlasti ei tea, sest tõendatult õiget komplekti pole kunagi näinud.
Millaski teen pildi sellest, siis vanemad teadlikumad kodanikud võiksivad öelda, on see õige või mitte.
pkuldsaar Kirjutas:On olemas m20 originaal tööriistakott koos tööriistadega. Vajadusel võin pilte teha.
Sa tipi inseneriharidusega poiss, tee parem foto(de) asemel või kõrvale hoopis üks korralik tehniline joonis mõõtudega ja puha või vähemalt selle eskiis.
Selle põhjal saab siis iga õmmelda oskav kodanik presenditükkide ja õmblusmasina olemasolul neid replikana järgi teha... Foto, sunnik, on tavaliselt ju alati perspektiivis ning vajab juurde mõõtmeid, joonistamist jms, enne kui tegelike replikate tegemisele asuda saab selle põhjal...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
(Seda postitust muudeti viimati: 15-05-2008, 00:46 AM ja muutjaks oli k2sipidur.)
Teine võimalus on alati visata väikese asja pildistamisel joonlaud kõrvale. Teed otse vertikaalselt tasku kohalt pildi, joonlaualt saab mõõtkava võtta, kel huvi taskut teha.
Teine asi on taolise tasku valmistamisel mitte tipi haridus eskiisi tegemisel vaid rohkem kergetööstustehnikumis õpitav rätsepatöö. Väljast võib kott paista küll peaaegu OK, kuid seest võib asi jama olla, kuna taoline rätsepatöö käib lõigete abil (näiteks kanga pinnalaotuse ðabloon tehtud kalkast), kust asi kangale-presendile edasi kantakse, lõigatakse väja ja seejärel õmmeldakse.
Et asi päris käest ära ei läheks, tuleks ilmselt auto markide kaupa hakata neid kotikesi määrama. Tundub, et ka aastati on need samal margil olnud erinevast materjalist.
Kunagi liikus minu peost läbi terve hulk uusi tööriistakotte, mis oli õmmeldud "omal ajal", kuna samas riiulis olid sarnasest materjalist GAZ 21 ja UAZ bussikeste talvised radiaatorikatted, milledel olid küljes fotopaberil sildid eesti keelsete hindadega, kui mälu ei peta, siis oli tootja "Kooperaator". Võib järeldada, et igasugu automajandid tellisid neid kotikesi igal aastal enne TÜV-d juurde ja algupäraseid kotikesi on vähe säilinud, sest need määrdusid ruttu ära ja visati minema.
Meil on säilinud algupäraselt ZAZ 965 ja GAZ 2410 kotikesed komplekteerituna nõukogude tehnikavaramust ja enesestmõistetavalt on kõikides Mercedestes puutumatul kujul tööriistakotid, sest neid autosid ei ole keegi kunagi tee peal parandanud.
valdo Kirjutas:Selle põhjal saab siis iga õmmelda oskav kodanik presenditükkide ja õmblusmasina olemasolul neid replikana järgi teha...
Ei ole päris suvalistest presenditükkidest see tööriistapaun järele tehtav-olen mõnedel näinud küljes metallkante nurkades, samuti on metallkant presentrihmal. Neid presentrihmu ega metallkante sinna otsa pole küll meie kaubanduses kohanud.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Þiguliidel olid sellised pruunid/beezid nahkkotid pealt klambriga, mille sees rohelised mutrivõtmed.
Minu zazil(`77) on aga riidest kott, kus mustad tööriistad sees.
Vanematel 2101-l (vähemalt 71-73) on tööriistakott presendist. Lisaks on neil hall plastmassist karp küünlavõtme, 8-10 toruvõtme jms sodiga, mis kinnitati juhipoolse tagaratta koopa külge.
(Seda postitust muudeti viimati: 18-05-2008, 16:32 PM ja muutjaks oli arvi100.)
krister Kirjutas:Vanematel 2101-l (vähemalt 71-73) on tööriistakott presendist...
Jah,on küll presendist.Kantideks on pruun kunstnahk ja pruunid nahk-
rihmad kinnituseks.Sisu aastate lõikes ei muutunud kuid "uuemates"
autodes oli rehvipumba käepide pruunist plastist.Vanematel oli see
puidust,värvituna mustaks.
Siin on puhas joonis ja kõik mis jääb tungrauast vasakule mahtus
halli plastkarpi.Tungraua asukoht on tagavararatta taga,vasakul pool.
Kui originaali üles leian,saab see ka siia välja pandud.
pkuldsaar Kirjutas:On olemas m20 originaal tööriistakott koos tööriistadega. Vajadusel võin pilte teha.
Siin väidetavalt originaalne I seeria Pobeda tööriistakott http://www.album.ee/node/92238345/16980825
Pöörake tähelepanu trukk-kinnitusele, hilisematel tööriistapaunadel on sellistest kinnistest loobutud.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Style Kirjutas:Suvilas vedeleb selline kott, mille oma - ei tea...
Tegemist tavalise tööriista komplektiga, mitte auto omaga.
ZAZ (1986) igatähes oli üks suur mustast riidest kott, milles tungraud pump ja eebel ning mustast riidest rulli keertav mutrivõtmete komplekt.
41Degree Kirjutas:Siin küll kõik eespool kõnelejad tegid juttu Pobidest, aga ma poetaks oma tagasihoidliku küsimuse ka siia... Mismoodi nägi välja M2140-ga kaasa tulnud tööriistade kott? Kui need on aja jooksul muutunud, siis oleks vaja just esimese otsa oma. Kas äkki sarnane/identne 412 omaga? Kui kellelgi pilti sellest on, siis oleks väga tore, kui seda ka jagataks Veel enam, kui kellelgi see jalus on, siis võib julgelt minuga ühenduda
Vabandan, kui mõnele minust eakamale foorumlasele see küsimus imelikuna tundub, aga minu jaoks on mu Mokits ikkagi vanasõiduk, pea 32 aastat tal juba kukil