Kuidas mõõta kütuserõhku?
#1

Teretus!

Ma väga pikka sissejuhatust ei hakka tegema, sest lühidalt on mure juba pealkirjas sõnastatud: oleks vaja ära mõõta pritsemootoril kütuserõhk/kütusesurve (kuidas keegi on harjunud ütlema). Ma oma lollaka mõistusega arvasin, et pistad aga mingi jublaka vooliku vahele ja näitab ilusti ära, aga tutkit, brat! Käisin BENi Autotarbest täna küsimas, kuid selle peale aeti silmad oi-oi kui suureks ning öeldi, et pole kuuldudki sellisest asjast. Ma (endiselt oma lollaka mõistusega) mõtlesin, et ehk annab selleks otstarbeks kuidagi kohandada tavalist rehvirõhumanomeetrit? Või on ikkagi kuskil müügil mingi selline jublakas, millega saaks rõhku mõõta?

Soov rõhku teada saada tekkis kahtlusest, et pump ei jaksa enam oma ülesandega korralikult toime tulla. Kui see oluline on, siis mootoriks Opeli C20NE aastast '89.

PS1: kui ei olegi sellist jubinat olemas, siis kuidas mõõdetakse kütuserõhku "perfoormantsautodel", millel on olemas õlirõhukell, segukell, turborõhukell, õlitemperatuurikell ning, oh üllatust, kütusesurvekell?

PS2: Varianti "profi oma, ma odavalt annan, 6k" ei ole mõtet pakkuda Smile
Vasta
#2

Kütusesurvet saab mõõta FPR-ga(kütuse surve regulaator), millel on kell küljes. Sellise asja saad kätte 450 krooniga(Keisei Racing).
Veel peaks saama nii mõõta, kui paned bensuvoolikule kolmiku vahele - ühest sisse, teisest välja, kolmandast kella. (~100.- kella saad näiteks siit - http://www.hydroscand.com/estonia/ )
Üks illustreeriv pilt teise variandi kohta:
[Pilt: autod_027%5B1%5D.bmp]

EDIT:
FPR näeb välja selline (punane):
[Pilt: BOVjaFPR.JPG]
[Pilt: BOVjaFPR1.JPG]

vaz 21013, vaz 2107, Szd, Kovrovets, Jawa 360
http://www.carrating.org/car.php?12714 .
Vasta
#3

Kõige lihtsam: vutt-vutt Hydroskandi, sealt kolmik, mille läbijooks sobib kütuseliini ja kõrvalharule sobitad sama riiuli pealt sobiva mõõteulatusega manomeetri. Ilmselt piirdub investeering mõnesaja krooniga + sõidukulud.

Too kellaga regulaator on kah huvitav vidin...
Vasta
#4

v6sa Kirjutas:kõrvalharule sobitad sama riiuli pealt sobiva mõõteulatusega manomeetri.
kas siin pole ohtu, et manomeeter bensiini pikalt ei kannata?

Teet,
pole ühtki manomeetrit lammutanud ega tea, kas seal on kummi vms

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#5

Õlikindel manomeeter peaks ühtlasi ka bensiini kannatama, aga noh hoolikas meistrimees ilmselt kruvib selle kaadervärgi pärast mõõtmisi kapoti alt maha. Mida vähem igasugu ühendusi bensuliinis, seda turvalisem.
Vasta
#6

v6sa Kirjutas:Kõige lihtsam: vutt-vutt Hydroskandi, sealt kolmik, mille läbijooks sobib kütuseliini ja kõrvalharule sobitad sama riiuli pealt sobiva mõõteulatusega manomeetri. Ilmselt piirdub investeering mõnesaja krooniga + sõidukulud.
Kui juttu oli mõnesajast kroonist, siis seadsin endale mõtteliseks piiriks "kogu krempli eest 250.-". Muidugi seda sellepärast, et ma ei teadnud, mis hinnad selles valdkonnas (või selles poes?) on. Kokku oleks tulnud orienteeruvalt pealt 500 eegu, mida on minu jaoks (vaene üliõpilane siiski Toungue) ühe-kahe mõõtmise jaoks natuke liiga palju.
Aga praegu üritan probleemi vaadata "insenertehniliselt" ning huvitavaid alternatiive välja mõelda. Leiutamise ja isetegemise rõõm on ka ju rõõm Smile Kui midagi asjalikku välja tuleb, siis annan ka siin teada!
Vasta
#7

Ma siin rootsis ostsin just biltemast sellise vidina, maksis 79.90seki(130eeki) ja kirjade järgi saab sellega ka mootori vaakumit mööta, vastav otsik oli kaasas. Kolmikut siiski kaasas ei olnud, pidin ise mingist veoka tulepesuri kolmikust aretama. Survet möötsin, ülla-ülla-Opelil! Toimis küll.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#8

See? Mis selle aparaadi mõõtepiirkond on?
Vasta
#9

Tere!

Mul teemaalgatajaga sarnane mure.
Vaja oleks mõõta kütuse rõhku süsteemis. Originaalis oli autol plastikust kütuselatt mis omas ka mõõtmiseks mingit avaust, kuid see sai ühe projekti raames asendatud roostevabast kütuselatiga.
Kahtlustan, et pump ei suuda piisavat rõhku tagada, sest möödasõidul kui pöörded põhjas, annab ECU veakoodi P0300 (Random/Multiple Cylinder Misfire). Kuna küünlad peaaegu uued (NGK Iridium), pihustid hiljuti pestud ja kalibreeritud, süütelatt ka vahetatud, siis palju peale pumba üle ei jää. Pealegi tegu paagis asetseva pumba ja nn "isepuhastuva" filtriga.
Algselt tekkis samuti mõte aretada kolmikust ja manomeetrist statsionaarne mõõdik, kuid siis jäid silma eBays need Hiina 20 USD maksvad seadistatavad kütusesurve regulaatorid manomeetriga. Pole mõtet ise hakata aretama kui nii väikese raha eest asja kätte saab.
Küsimus aga selline - reeglina on surve regulaator paagi tagasivoolu vooliku küljes. Minu autol aga tagasivool kui selline puudub. Kas selle seadistatava regulaatori võiks panna pumba ja lati vahele?
Vasta
#10

ahto555 Kirjutas:Küsimus aga selline - reeglina on surve regulaator paagi tagasivoolu vooliku küljes. Minu autol aga tagasivool kui selline puudub. Kas selle seadistatava regulaatori võiks panna pumba ja lati vahele?

Mis moodi tagasi jooks puudub. Et kõik mis pump suudab pumbata, see ka silindrisse läheb. See peaks ju sellisel juhul pumba surm olema.

Aia Racing
Vasta
#11

Ma tean, et tagasijooksu puudumine tundub uskumatu, kuid on ka selliseid autosid. Õnneks mitte palju. Uurisin eile pisut seda asja ja nüüd tean, et need odavad Hiina kütuserõhu regulaatorid ei sobi. On küll olemas ka "no return" kütuserõhu regulaatorid, kuid nende hind on sinna 100 USD kanti.

Peab vist low-tech lahenduse kasuks otsustama. On ehk kellelgi aimu kas Eestis sellist messingist 1/8" kolmikut kusagilt leida võiks - http://www.pegasusautoracing.com/product...?RecID=895
Vasta
#12

Hydroscandist äkki? Miskiseid 1/8" üleminekuid sai sealt igal juhul paar kuud tagasi toomas käidud.
Vasta
#13

Projekt edukalt lõpule viidud. Ostsin Hydroscand'ist kolmiku 1/4" SK ja kaks vooliku "kuuske" 1/4" - 7 mm, ning manomeetri 1/4" 4 bar. Lisaks sai ostetud natuke kütusevoolikut 6 mm ja kinnitusklambrid. Kogu maksumus umbes 250.- EEK koos KM-ga. Manomeeter näitab tagasijooksuta süsteemile omaselt püsivat kütuserõhku 3,3 bar tühikäigust kuni max. pööreteni. Kas keegi teab kust võiks leida informatsiooni erinevate sõidukite kütuserõhkude kohta?
Neile kes ennast harida tahavad on siin hea ülevaade tagasijooksuta süsteemide kohta - http://www.aa1car.com/library/returnless_efi.htm.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne