K: Käikude vahetamine
#1

Niisiis sai siis esimene tsikkel sõidukorda(K-750M) ning probleemiks on tsikliga sõitmise oskamatus. Niisiis siiamaani olen sõitnud nii, et täiesti suvaliselt proovin käike, vahest veab, vahest mitte. Seda tean, et esimene käik kõige all, siis neutraal, siis teine jne, kuid nüüd siis küsimused:

Kuidas saada esimeselt käigult teisele?(Ise olen siiamaani ainult neutraaliga hakkama saanud. Aa ja esimese sai sisse nii, et lükkan lihtsalt kangi ettepoole ja siis sees?)

Kuidas saada teiselt kolmandale?( Olen aru saanud, et tuleb vist ettepoole vajutada hooba ja siis tagasi, kuid pole siiamaani aru saanud kuidas ma selle õige koha leian, saan samamoodi ainult neutraali peale, kui vahest õnne peale leian teise üldse üles)

Lisainfoks siis see, et käigukast on korras, sidur töötab perfektselt, kogu värk on ainult minus. Kui oleks kedagi, kes suudaks mulle kuivas teoorias ära seletada ligilähedaseltki, kuidas ma saaks käigud sisse ilma probleemideta, siis oleksin väga tänulik!
NB! Otsingu abil ei leidnud ühtegi sellist teemat, kuid kui on olemas, siis oleks lingi eest samuti tänulik!
Vasta
#2

Endal küll preagu dnepri käigukast peal, aga riiulis on ka oma 4 sellist pika hoovaga käigukasti. Neil on nii et kang liigub ikka kogu aeg ühes suunas nõksu edasi (või tagasi, olenevalt situatsioonist Wink), küll ei mäleta mis pidi. Teoorias on küll nii et I neutraal II III IV Big Grin rohkem ei oskagi seletada. Kui pead tegema käike vahetades nõksu edasi ja siis tagasi, siis on viga arvatavasti käikude fikseerimises, kuna käigud peaksid minema ikka sisse normaalselt ühe nõksuga mitte neid taga otsima (nagu mina ka iþ49'ga otsin). Küsimus miks sa käega käike vahetad, kas jalahoova pole?
Vasta
#3

Vabandan, ma vahetangi käike jalahoovaga(jätsin enne mainimata). Nimelt jala abil ma ei suudagi käike üles leida, samas isa jälle leiab, kuid ta ei oska mulle teoorias seletada seda käikude leidmist. Teisel pool asuva hoovaga saan ilusti käike vahetada, aga no sõidu pealt ma eriti seal käega möllata ei julge.
Aa ning kas võib viga olla ka selles, et jalahoob loksub natuke? Isa arvas, et lihtsalt mutrist lahti, et vaja korralikult kinnitada kunagi, aga praegu pidi sobima, sest tema saab käiguvahetusega hakkama. EDIT: Teist korda yllar21 postitust vaadates pean ikka selle hoova ilusti kinnitama ja vaatama, kas saab asja tollest.Smile
Ma ei oska enam ise ka midagi teha, paar korda olen ringi sõitnud(umbes pool paaki bensiini ära kulutanud), kuid siiamaani ei suuda käiguvahetusega hakkama saada.Sad
Vasta
#4

kui hoov on võlli peal lahti siis selle kinnitamine ei ole ju väga raskeWink.
Ma lõõn jala hoovale käiku vahetades korraks pihta, nii et hoov jõuab "vähemalt" veerandi peale (alates esimesest sõidust emmiga nii kaks kuud tagasi ei ole olnud ühtegi juhust, et käik ei läheks sisse Cool, küll ununeb vahest ära tagurpidikäik välja võtta siis mõtlen miks krt käik sisse ei lähe), tavaliselt lõõn hoova ikka lõpuni välja - kuidas juhtub (aeglane differ, korv, nn automaatsidur, raske käsi= võrdub minul väga kiire käiguvahetusega Big Grin).
Kui käik õieti sisse ei lähe kas kostub ka mingit kraginat käigukastist?
Vasta
#5

Kas see on mingi peenemat sorti huumor?
Vasta
#6

uko Kirjutas:Kas see on mingi peenemat sorti huumor?
Algselt ei olnud tegu naljaga, kuid nüüd võtab juba ennast ka muigele. Niisiis täna pingutasin seda hooba natuke ja hakkasin käega testima, et kuidas mis käik sisse läheb ning tulemusena lõppudelõpuks sain aru mida see käiguvahetus endast kujutab ning see polegi nii raske nagu ma kartsin! Lihtsalt varem ma tõmbasin koguaeg neutraali, sest ma ei teadnud ja isa ei seletanud, et käike vahetades pean õrna nõkus ka allapoole tegema ja siis järjest üles, oleneb mis käiku vaja. Lähen varsti ka sõidu pealt katsetama, hetkel vaja veel natuke juhtmestikku üle vaadata ja süütelukk kipub ka vahest tee peale jätma.
Aga suured tänud Üllarile, kes ei naernud minu üle, vaid aitas jamast välja!
Kaido.

Niisiis tulin just emmiga sõitmast, tulemuseks siis, et sain ka teised käigud sisse ja aru kuidas vahetamine käib praktikas.

Tõstataks siis veel ühe küsimuse:
Kas võib olla käigukasti viga, kui vahetan teise käigu pealt kolmandale, liigutan ühe nõksu ülespoole jalaga, kuid viskab neutraali, et käiku sisse saada pean vajutama õrnalt nõksu alla, siis hüppab käik kohe sisse ja saab edasi sõita?
Vasta
#7

ralliace16 Kirjutas:Tõstataks siis veel ühe küsimuse:
Kas võib olla käigukasti viga, kui vahetan teise käigu pealt kolmandale, liigutan ühe nõksu ülespoole jalaga, kuid viskab neutraali, et käiku sisse saada pean vajutama õrnalt nõksu alla, siis hüppab käik kohe sisse ja saab edasi sõita?
normaalne see kindlasti ei ole kui viskab käigust üle. tegelikult võiks siin keegi pädevam kaasa rääkida kuna ma ei ole veel emmilise käigukasti kallale tikkunud.Cool
Mul on 49'ga sama probleem et 2 käigult vahetades viskab üle kolmanda. Olen lihtsalt meelde jätnud et tuleb lüüa natuke tagasi et käiku kätte saada. see sellepärast et rattal võibki selline väike iseärasus olla (väga palju ei häiri mind) ja käigukast on sellel keerulise ehitusega.
teine võimalus et nokid käigukasti lahti ja vaatad mis seal võib viga põhjustada.
Vasta
#8

Nagu ma aru sain, tegid käiguvahetuse trenni koha peal. Aga siis ei peagi käigud sisse lülituma kuna võllid-hammasrattad peavad ikka liikumises olema, et hambumisse läheks uus käik. Kui on selline käigukast kus jalagavahetus hoova juures on kaks polti, siis sealt käibki käikude regulleerimine. Õigesti regulleeritud käiguvahetused ei taha mingit meelitamist. Vajuta varbaga alla või kannaga üles käike-iga vajutusega peab lülituma ka vastav käik. Kui on pika käsikangiga käigukast siis sellel on raske jalaga neutraali leida, lihtsam on käega.Lõpuni taha ja nõks ette. Käikude palka panemiseks on õpetus olemas, vaja maha võtta paremalt poolt käsikangi alla jääv kaas ja seda regulleerimise ajal korduvalt. Mul on selle jaoks üks kaas pooleks tehtud, et ei peaks kogu aeg maha võtma, et fiksaatori hambumist jälgida.
Vasta
#9

Koha peal kuiva trenni tehes just sain jalaga kõik käigud korralikult kohe sisse. Sõidu pealt ilmnes see, et jääb kahe käigu vahele. Vaba käigu leidmine pole mul probleemiks, mul on hea mälu selliste asjade peal, kui kord selgeks saan, esimese käigu ja sealt neutraali peale minekuga saan kinnisilmi jalaga hakkama, kuigi vahest mugavam käega.
Tänan uuesti kõiki abistajaid ning kui homme jõuan, siis võtan ette reguleerimise, kui peaks ilmnema, et viga hoopis käigukastis, siis probleemi pole, sugulasel on 7 külgkorviga emmi, tsikleid ta ei müü, kuid mõningaid varuosi ikka vahetab vahest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne