Postitused: 1,267
Teemad: 25
Liitus: May 2006
Maine:
37
Mul tekib sellisel juhul küsimus, et kui juht ei näe enda ees olevat spidomeetrit isegi ligikaudu, siis kuidas ta sõita peaks nägema? Muidugi sotsialismi viljastavates tingimustes võis kõik võimalik olla...
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Kas see üleüldse busside lisaseade ei olnud? Välismaa bussidel on need paljudel juba sisse ehitatud. Näiteks hakkab 90 km/h tuli põlema või käib väike piiks.
Ühendamise skeemi ei oska pakkuda, aga midagi tundub komplektist puudu olevat. Andur pöörete lugemiseks näib juhtme otsas olevat, aga koht mille pealt pöördeid lugeda oleks nagu puudu.
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 349
Teemad: 13
Liitus: Jul 2005
Maine:
2
Vaadakem asju ikka nende ajas. Kiirus 60 oli tol ajal igal pool asulates kohustuslik, 40 aga lasteasutuste (koolide, lasteaedade jne) juures. 70 oli algaja juhi max. liikumiskiirus ja 90 üleüldine max. liikumiskiirus. Seega on numbrid kõik täpselt paigas.
Asja mõte oli selles, et näiteks asulasõidul vajutas juht klahvi, mis oli 60 juures ja siis ei pidanud enam spidomeetrit jõllitama, vaid sai üksnes liiklusele keskenduda. Nii kui kiirus üle 60 läks, andis seade signaaliga märku.
Ühendusskeemi mul pole, aga usun, et vanades Za Ruljomides on sellest seadmest juttu olnud ja küllap on seal ka siis paigaldamisest veidi räägitud. Kahjuks pole endal vist lähiajal nii palju mahti, et neid ajakirju veidi sirvida.
Kas ja kuidas see seade ka tegelikult töötas, on muidugi omaette teema, ärgem unustagem, et tegemist on nõukogudeaegse elektriseadmega!
Postitused: 80
Teemad: 3
Liitus: Dec 2007
Maine:
0
Lisaksin veel Valdole juurde, et olenevalt ratta mõõdust (ratta mõõt pluss kummi kõrgus) ja tagareduktori ülekandearvust sõltub ka see, mis hetkel arvab kiirusemeeldetuletaja õige kiiruse saavutatud olevat ja kukub piiksuma.
Ehk siis peaks tollel jubinal sees olema mingi potensiomeeter, millest annab õiget "kiirust" häälestada.
kas mitte kuuendal pildil pole miski pooli moodi vidin, mis võiks olla kasutusel impulsi lugejana?
Kas sellel seadmel tõesti ei ole taga muid numbreid kui vaid 61981? Ei mingit tähist?
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
No nii. Väga õigesti on mainitud - lähme ikka sinna aega, kuskohast seade pärit.
Asi võib olla palju lihtsam, kui potensomeetrid ja ratta mõõdud.
Kui juba jutt 03 peale läks, siis on ju katkesti/süütepooli ots seal juba olemas. Nimelt tahhomeetri taga.
Ei usu mina vene aja kohta mingit käiguasendi kontrollmehhanismi. Kardaani peale se halli anduri vidin ei ulatu. Jääb üle spidomeetri trossi vahetükk või lihtsalt käsumajanduse variant. Õeldakse sulle, et kiiruse kontroll töötab ainult neljanda käiguga. Tahhomeetri otsa pealt saab seadeldis kiiruse impulsi. Vastaval kiirusel fikseeritakse seadeldisele kiirus sisse (impulsi sagedus). Üldse ei imesta, kui vajautatv klahv ka tõmmatav on. Tema hoiab impulsi sagedust lihtsalt oma mälus ja teatab sellest vajalikul hetkel. Ongi rahvamajanduse saavutus valmis ja nõukogude inimene üliõnnelik. Ikkagi parem, kui läänes.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Siksaator võiks sõna võtta nn. "halli anduri" suhtes. Mis see õige on? Kas kaitsmepesa, mähis, elektripirn,... ? Kas see ei istu äkki täpselt armatuurivalgustuse mõnda auku (kui on mähis), mis on spidomeetri ajami magneti juures?
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Sellisel juhul on meil kiiruse kontrollimise probleem lahendatud. Teadupärast annavad pöörlev magnet ja mähis kokku voolu. Selle suurust mõõtes saamegi kätte kiiruse.
Massi otsa leiad kergesti, kui võtad karbi lahti (räägi meile ka, mis seal sees).
Kas valgustus on sees?
Vene ajal oli punane tavaliselt pluss. Võib olla kasutusel ka süüte pluss. Sellega siis kaks plussi (mälu ja töö).
Postitused: 308
Teemad: 21
Liitus: Jul 2005
Maine:
3
Just-just! Kui on tegemist magnetajamiga spidomeetriga, saab taksomeeter samasuguse pooli ja poltkinnitusega magneti lähedal oma impulsi kätte, näidates nii kiirust kui kilomeetreid jne.
Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Postitused: 816
Teemad: 30
Liitus: Aug 2006
Maine:
5
Ja kui on autos gps, siis gpsi ja spido vahel on ka erinevus.
Alustatud töö tuleb lõpuni viia.