Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
26-07-2008, 22:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-07-2008, 22:16 PM ja muutjaks oli
Edel.)
Viimane kehtiv kindlustus 2006aastast. Huvitav,mis aasta väljalase? Ega juhustlikult selle "pirkat" ei näinud? See on nähtav esiukse väiksest klaasist ja asub esiseinal.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 180
Teemad: 0
Liitus: Nov 2007
Maine:
7
ja kellele see Narva isend kuulub?
ei oska kielt!
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
05-09-2008, 01:56 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-06-2011, 23:45 PM ja muutjaks oli
Edel.)
Ma ei leia siit kuidagi üles,et mis reg. numbrit kandis Vene ajal Värska Ikarus-250 (praegu 237OAE)?
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 463
Teemad: 6
Liitus: Jun 2004
Maine:
12
EdR Kirjutas:Ja ma ei leia siit kuidagi üles,et mis reg. numbrit kandis Vene ajal Värska Ikarus-250 (praegu 237OAE)?
Kas valge põhjaga 7770 EAO või musta põhjaga 77-70 EAO. Tõenäoliselt esimene variant, kuna Värskas samal platsil seisis ka GAZ-53 valge numbriga 7762 EAO. Seda siis Värska sovhoosi päevil, mis enne seda oli (Tallinna Autobussipargi ajal), ehk oskab täpsustada kasutaja 6631.
Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
05-09-2008, 21:17 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-09-2008, 21:18 PM ja muutjaks oli
Edel.)
Käisin täna Tapal ja muuseas sõitsin ka Lehtsest läbi. Üks asi mis kohe silma hakkas,Ikarus-255 (ex. Mootori 3618) oli kadunud,vaid tühi plats oli alles. Veel üks Ikarus Eestis vähem ja jälle lein majas...
Aga taga nurgas seisev kollane Ikarus-260 oli alles.
Ka Tapa oma oli alles.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 463
Teemad: 6
Liitus: Jun 2004
Maine:
12
Ühel õhtul ühe ikarusesõbrast kaasfoorumlasega õlle kõrvale Ikaruste teemat arutades too ei uskunud, et neid kuskil mujal peale Budapesti veel tehti. Aga palun väga -
Székesfehérvár (leidke antud lehelt sõna "Ikarus").
SIIN on mõlema tehase birkad 70ndatest ja võrdluseks üks TA oma - viimase kõrval tundub Székesfehérvári oma ikka paras plakat küll (Don-1500 omaga muidugi eriti võrrelda ei anna). Vene keele oskajad leiavad Budapesti birkalt kindlasti üle ühe keelevääratuse
.
Ikarus Lux'idel kasutati samasugust sildimalli.
Tüüpne Székesfehérvári birka 1980ndatest. Selle (numbrite asetuse) järgi on sealt pärit ka
Järva-Jaani VV viies Ikarus .
Tüüpne Budapesti birka 1980ndatest. Kaalud on kilonjuutonites, muu, ka trükivead, on endine. Antud isend on küll olnud (vist) suht haruldase 10.69 L mootoriga.
Üks E91 aastast 2004 kah, võrdluseks.
Eelneva ja ka mujal nähtu põhjal võib oletada, et Székesfehérváris laoti kokku kõik (N. Liitu saadetud) 255-d ja 256-d ja mõned 260-d, ülejäänud - 250, enamus 260-d, 280 jt. - tulid Budapestist. Parandage, kui väga puusse panen.
Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Postitused: 1,287
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
99,999% (loe: peaaegu sada) tõenäosusega varises EdR-i maailm praegu pihuks ja põrmuks...
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
27-09-2008, 09:34 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-06-2011, 23:48 PM ja muutjaks oli
Edel.)
stretch Kirjutas:99,999% (loe: peaaegu sada) tõenäosusega varises EdR-i maailm praegu pihuks ja põrmuks...
Huvitav lugeda seda eelnevat postitust. Netist pole küll kohanud sellise kubatuuriga mootorit kusagil (ikka 10 350) aga ARK-i kodulehel Ikaruste reg numbreid sisse toksides tuli küll paar bussi välja 10 690 mootoritega.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 463
Teemad: 6
Liitus: Jun 2004
Maine:
12
27-09-2008, 13:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-09-2008, 13:23 PM ja muutjaks oli
XTA.)
EdR Kirjutas:Pirka http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/2191177
Sinu bussil on suure tõenäosusega see vahetatud. Selgelt on näha, et sellega on "keemiat" tehtud. See birka on pärit 1975.a bussilt - sellele viitavad ðassiinumbris "75" ja ka mootorinumbris "575", mis peaks tähistama mootori valmistusaega, antud juhul mai 1975. Viimasele järeldusele olen jõudnud üle 10 Ikaruse birkade vaatlemise järel. Kerenumber on sel bussil olnud vahemikus 400...409 (4 on 9 all selgelt näha ja viimane number on kinni mätsitud). No ja väljalaskeaasta - see EI SAA olla tehase töö.
Mida sa muud ikka ette võtad olukorras, kui on olemas üks sõidukorras, aga paberiteta, ja teine paberitega, aga sõidukõlbmatu masin. See võis vabalt toimuda juba vene ajal.
Näide puutumata säilinud Ik-250 birkast -
Järva-Jaani VV neljas Ikarus.
Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
27-09-2008, 13:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-06-2011, 23:51 PM ja muutjaks oli
Edel.)
Ka ise olen pirkasid uurinud ja nimetatute numbrite kokkulangevust tähele pannud. Olen kindel,et algselt oleks buss nagu 1975a. aga sellele räägib vastu uuem armatuur,mis hakkasid tehasest tulema 1977a. paiku. Ilmselt on ka armatuur vahetatud aga muu salongis nagu Järva-Jaanis oleval punasel Ikarus-250-l. Pirkal on selgelt mingit jama tehtud,et käiaga on üle lastud ja mõningaid numbreid muudetud. Kuidas see buss üldse uute pirkal muudetud numbritega arvele võeti,ei saa aru.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 463
Teemad: 6
Liitus: Jun 2004
Maine:
12
03-10-2008, 02:06 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-10-2008, 02:19 AM ja muutjaks oli
XTA.)
See polegi vist siit teemast läbi käinud - 1975.a Ikarus 255.70 Võrumaal, endine Varstu sovhoosi buss, viimati sõitis 1990.a paiku, praegu ümber ehitatud viljakuivatiks:
http://nagi.ee/photos/XTA2103/8024477/
http://nagi.ee/photos/XTA2103/8024515/
Birka on postituse #752 esimesel pildil ülemine.
EdR Kirjutas:ðasii numbri "90" taga on üks kast,kus peaks minuarust ka mingi number olema aga see on märkimatta.
Kordan üle: see "kast" on üks kinnimätsitud number. Mul on ka lähipilt Sinu birkast olemas ja seda uurides tundub, et seal oli varem number 3. Ehk siis sinu bussi birkadoonor oli 1975 väljalaskega 250.12 kerenumbriga 403.
Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!