abimootoriga jalgratas D4/ Riga 1958 (nüüd ka pildid)
#21

eberhard Kirjutas:Sellist jalgrattalampi tootis Nõukogude tööstus loomulikult  ikka õige pikalt-vähemalt 70-date keskpaigas, kui sain Harkovi "Spordi" omanikuks, sai säärane lamp koos dünamoga Harju tänava "Dünamo " poest lisavarustuseks muretsetud.

Jah, aga 1970ndate lampidel oli korpus juba alumiiniumvärviga ja generaator ka; samuti puudus hilisematel generaatoritel needitud "pirka".

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#22

ilus asi!! kadestan!! omal sama d4 mootor lvovi plekikale pandud!! tegin ka paartiiru täna!!(poes ölle järgi) aga seda öiget kraani ning küljeplekke poleSad muidu köik enam vähem!!! edu taastamisel
Vasta
#23

http://www.motokuur.ee/modules.php?name=...&cat=10985 siin ta veel poolik
Vasta
#24

guits112 Kirjutas:ilus asi!! kadestan!!

Neli kuud tihedat restaureerimistööd on seal taga. Pluss toetumine 24 aastat kogutud koliladudele tükkide osas... ja ka teabe osas.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#25

Kõige ilusam "abimootoriga jalgratas", mida eales kohanud olen. Muidugi, palju neid enam ikka alles on? Hoia seda ratast hästi, hea tööga oled hakkama saanud. Muide, kust kohas sa seda kroomipuhastusvedeliku said?
Vasta
#26

Siin on juttu kroomi puhastusvahendist.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16136



Vasta
#27

Millega muidu värvisid kui saladus pole?Rolleyes

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#28

Kevin68 Kirjutas:Millega muidu värvisid kui saladus pole?Rolleyes

Nagu ikka sõidukite (sh vanasõidukite) värvkatet tehakse-taastatakse.

1. Relaka otsa terashari (jämedakiuline profihari) ja raam metallini puhtaks (peale värvikaunistuste jäänuste põhjalikku ülepildistamist ning mõõdistamist, loomulikult).

2. Natuke metallitööd, st keevitamist, käiamist, lihvimist (peamiselt küll pakiraami murdunud aasade ja pragunenud kohtade juures), kuid ka põhiraami tagakahvli juures, mille ühe haru ehitasin uuesti üles.

3. Roostesurm (buvanooli vesilahus) peale, järgmine päev kaltsuga liigne sodi maha ja kerge lihv.

4. Happekrunt peale, pooleteise tunni pärast täitekrunt otsa.

5. Mõnedele kraapse saanud kohtadele veidi pahtlit-lihvi (tavaline autokere kergpahtel). Igat pisikraapsu ei hakanud lihtsalt metallis (pealekeevitamine + mahakäiamine + lihvimine) tegema.

6. 400se ja pärast veel 600se liivapaberiga kõik lõplikult üle.

7. DeBeeri veoautovärv peale.

8. Peale nädalast kuivamist värvikaunistused peale (tehnika - vt eestpoolt)

Värvimisprotsess, st etapid 4 ja 7 tavalise isetehtud kompressoriga + odavamat tüüpi (paarituhandelise) Sumake püstoliga.

Tegelikult tegin etapid 3 kuni 7 neljale rattaraamile korraga, et vähendada abitöid ja püstoli solgutamist-pesemist.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#29

Kas muldvalu D4 mootoritele paigaldati kahte erinevat sorti karburaatoreid või on Sinu oma asendatud uuema tüübi omaga? Minu kätte sattus kunagi muldvalu D4 mootor millel oli väga imelik karburaator, õhupuhasti kest oli ka kõrgem kui seda on teistel võrri karburaatoritel.

Lisan pildi ka,

[Pilt: 037933115cb642.jpg]

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#30

Selise karburaatoriga on enne 1958a maikuud toodetud mootorid. Siis läks tootmise K34 ja edasised on juba sellega.
Selle vanema komplektiga oli algselt ka vanema põlvkonna ilma randita paak koos muldvalukorpusega pooleringikraaniga ja päris alguses ka teisttüüpi, koonusega vaba äärele kinnituv tagumine ketiratas.

Väikese huvitava faktina veel see, et need vanad karburaatorid on muide naturaalkorgist ujukitega.
Vasta
#31

(12-01-2010, 20:27 PM)oldmoped Kirjutas:  ... need vanad karburaatorid on muide naturaalkorgist ujukitega.

Kas Sa oled kindel, et kõik ilma erandita?

Mingil... ca 1988. aastal aitasin ühel tuttaval niisugust mootorit töökorda seada. Oli randitu paak, koonuskinnitusega tagahammasratas, muldvalukorpus ja vana tüüpi karburaator. Aga... raudkindlalt mäletan, et ujuk oli plastmassist, sest ma puhastasin nõelklappi, düüsi jms ja sai teine üsna lahti võetud.

Mingi üleminekumudel? Või isetegevus?

Nii kodanik kui ka abimootori komplekt mul üle 15 aasta silmist kadunud...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#32

(12-01-2010, 20:27 PM)oldmoped Kirjutas:  Väikese huvitava faktina veel see, et need vanad karburaatorid on muide naturaalkorgist ujukitega.

Asi hakkas mind ka huvitama.Nimelt otsisin üles vana karburaatori,mis riiulis paarkümmend aastat seisnud.Väga sarnane tavalisele võrri karbussile.Polnud teda kunagi avanud-täna tegin seda-ja oh üllatust,ongi kork-ujukiga!
Kas muldvalust eraldi kusagil juttu pole-kuidas see protsess käis?
[Pilt: orig_22007491_vg74.jpg]
[Pilt: orig_22007495_k9nH.jpg]
[Pilt: orig_22007495_k9nH.jpg]
[Pilt: orig_22007497_MiMj.jpg]

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#33

(13-01-2010, 20:58 PM)zxr Kirjutas:  Asi hakkas mind ka huvitama.Nimelt otsisin üles vana karburaatori,mis riiulis paarkümmend aastat seisnud.Väga sarnane tavalisele võrri karbussile.
Mina jällegi ei näe mitte ühtegi sarnasust. Isegi mitte üheski mutris ega kruvis.
(13-01-2010, 20:58 PM)zxr Kirjutas:  Polnud teda kunagi avanud-täna tegin seda-ja oh üllatust,ongi kork-ujukiga!
Ka minu valduses on kork-ujukiga selline karpa. Muuseas, tähelepanu väärib ka siiber - see on lihtlabaselt vasest (või pronksist, ei uurinud) ümartoorikust välja freesitud!
(13-01-2010, 20:58 PM)zxr Kirjutas:  Kas muldvalust eraldi kusagil juttu pole-kuidas see protsess käis?
Aga meil on ju selles samas foorumis parajasti aktuaalne alumiiniumivalamise teema. Ega nende varaste D4-de karpade, bensiinikraanide, mootorikarterite ja -kaante valamise tehnoloogia ongi selline robustne, just nagu oleks keegi meistrimees garaazinurgas valmis valanud.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...093&page=1
Natuke on ka siin teemas:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...172&page=1
Vasta
#34

Siin siis mõned ülesvõtted kõige-kõige algupärasemast D-4 karpast, millisel oli selline alumiiniumist korpusega õhufilter.

[Pilt: DSC06150.JPG]

[Pilt: DSC06151.JPG]

[Pilt: DSC06152.JPG]
Vasta
#35

[Pilt: 14054317_L229kN.jpeg]
minukätte sattus selline "Öige sääreväristaja"
http://pilt.delfi.ee/album/255561/?page=1
Vasta
#36

minul selline muldvaluga sääreväristaja! mootor 1957.
Vasta
#37

sama aasta , mis minul Smile ilus
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne