Audi 80 Nookurid
#1

Tervus.
Keegi oskab selgitada "Nookurite" töömõtet, asukohta mootoris?

Võrr-> Minimopeed stella-> 50ccm aprilia-> 400cm3 yamaha XS400-> Kas elu annab veel midagi?
Vasta
#2

Mis mootoriga see Audi 80 sul on, et seal nookurid sees olemas? Tavalistel Audi/VW grupi uuematel mootoritel (ei räägi põrnikast) nookurite olemasolust küll kulnud pole... Seal nukkvõll ülal, nukkvõlli all kas isereguleeruvad hüdrotõukurid, või siis seibidega reguleeritavad mehhaanilised, mis omakorda klappe liigutavad. Hüdrotõukurid võivad vanaduses kulumise või ka kehva õli tõttu klõbisema hakata...
Nookurid on alajaotusvõlliga mootorites need detailid, mis tõukurvarraste liikumise rippklappidele üle kannavad. Või siis ülanukkvõlli ja klappide vahel liikumise ülekandmiseks. On muidugi ka mitmeid erinevaid lahendusi, olenevalt mootorist, kuidas need seal oma ülessannet täidavad...
Vasta
#3

Kui se klõbiseminegi on tingitud Hüdrotõukuritest, palju nad maksavad ja mitu läheb? On raske vahetada v peab autotöökotta minema?

Võrr-> Minimopeed stella-> 50ccm aprilia-> 400cm3 yamaha XS400-> Kas elu annab veel midagi?
Vasta
#4

taavikaba1 Kirjutas:Kui se klõbiseminegi on tingitud Hüdrotõukuritest, palju nad maksavad ja mitu läheb? On raske vahetada v peab autotöökotta minema?

Kui tegu 86a lõpu või uuema(100% kindel selles daatumis pole- kusagilt mälusopist meenuvad sellised andmed) masinaga, siis peaks suure tõenäosusega tegu olema hüdrotõukuritega mootoriga. Näiteks http://www.autoosad.ee/ -s maksid hiljuti pisut üle 100kr tükk. Kui tavamootor,siis igal silindril 2tk, ehk siis 8tk, kui 16-klapiline, siis 16 tk.
Vahetamine iseenesest pole keeruline, küll aga ei julgeks seda soovitada ise ette võtta, kui ei ole varem eriti mootori siseeluga tutvust teinud. Maha vaja võtta hammasrihm, klapikambri kaas ja nukkvõll. Seejärel saab need tõukurid ka kätte. Kui juba mootor nii kaugele lahti võetud, vahetaks ise ka klapisääretihendid, mille iga VW/audi motodel eriti pikk ei ole... See omakorda lisab operatsioonile keerukust... Kui ikka enda oskustes kindel pole, ei ole vast mõtet torkima hakata ise... Näpukas rihma märkide, pinguse vms-ga võib kõige mustema stsenaariumi korral tähendada mootori vahetust...
Vasta
#5

....või klapisääre tihendite vahetuse puhul klapi alla kukkumist. Kui ei kasuta õigeid ja sobivaid vahendeid selle vältimiseks. Muuseas, kõikidel VW mootoritel ei käi klapid minu mälu järgi ,,pähe,, , aga 1,1 ja 1,3 mootoreid enam eriti tihti ei kohta.
Vasta
#6

CORRADOg60 Kirjutas:Kui tegu 86a lõpu või uuema(100% kindel selles daatumis pole- kusagilt mälusopist meenuvad sellised andmed) masinaga, siis peaks suure tõenäosusega tegu olema hüdrotõukuritega mootoriga.

VW läks bensukatel hüdrotõukuritele üle 1986 mudeliaastaks (ehk siis alates 08.85), küllap on Audil samamoodi.
Vasta
#7

84. aasta Audi Coupel olid ka juba hüdrotõukurid.
Vasta
#8

ja 81 aasta 80'l samuti hüdrotõukurid

vanamotopisiku ohver
Vasta
#9

Jah, hüdrotõukuritega mootoreid toodeti ka varem. Volksul oli esimene vist GX-mootor (ja selle pikiasetusega variant, mille tähist ma hetkel ei mäleta; JN oli äkki?), Audi kohta ei tea (1981 aga tundub kuidagi varavõitu). Aga tollest mainitud tärminist hiljem enam suurseeria bensiinimootoreid meh. tõukuritega ei toodetud.
Vasta
#10

Tegemist on 1988 aasta Audi 80 1,8s. Tal on 8 tõukurit nii et www.auto24.ee -st tellides maksaks 114 krooni x 8tk + postikulu + mehaanik.

Mis tööpõhimõte on hüdrotõukuril (Hüdrauliline tõukuri klapp)?

Võrr-> Minimopeed stella-> 50ccm aprilia-> 400cm3 yamaha XS400-> Kas elu annab veel midagi?
Vasta
#11

taavikaba1 Kirjutas:Mis tööpõhimõte on hüdrotõukuril (Hüdrauliline tõukuri klapp)?
Kui inglise keelega pisut kodus, siis saab selles küsimuses abi siit
http://www.volvoclub.org.uk/tech/HydraulicTappets.pdf Pole küll Audi, aga põhimõte sama.
Vasta
#12

pppp Kirjutas:
CORRADOg60 Kirjutas:Kui tegu 86a lõpu või uuema(100% kindel selles daatumis pole- kusagilt mälusopist meenuvad sellised andmed) masinaga, siis peaks suure tõenäosusega tegu olema hüdrotõukuritega mootoriga.

VW läks bensukatel hüdrotõukuritele üle 1986 mudeliaastaks (ehk siis alates 08.85), küllap on Audil samamoodi.
Tänud täpsustuse eest! Ma ka nüüd targem.Smile
Vasta
#13

http://www.tqhq.ee/dir.php?id=39

See tekst koos liikuva pildiga tegi asja palju arusaadavamaks. ISegi mina sian aru. Seda poelgi niiraske vahetada, kui saaks varda kätte kenasti, mille all se tõukurklapp asub, on vahetamine 900 krooni ja 2h vaev.

Võrr-> Minimopeed stella-> 50ccm aprilia-> 400cm3 yamaha XS400-> Kas elu annab veel midagi?
Vasta
#14

taavikaba1 Kirjutas:http://www.tqhq.ee/dir.php?id=39

See tekst koos liikuva pildiga tegi asja palju arusaadavamaks. ISegi mina sian aru. Seda poelgi niiraske vahetada, kui saaks varda kätte kenasti, mille all se tõukurklapp asub, on vahetamine 900 krooni ja 2h vaev.
Ei ole sinu autol seda varrast, seletati sulle juba varem. Nukkvõll on üleval otse klapi peal ja seal vahel on hüdrotõukurid
Vasta
#15

Hüdrotõukurite klõbinat võib põhjustada ka kehv õlisurve plokikaanes, nii et tasuks see enne üle mõõta.
Vasta
#16

Kas varras leitud??? OOtan huviga,mul ka audi ja tahaks vahetada,aga varrast kurat ei leia...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne