Transit 2,4L diisel. Eelsüüde.
#1

Probleem siis selles, et juhtus kätte eelsüüteta mootor (kaanes puuduvad eelsüüte avad) No käima pea võimatu saada, kui siis ainult eetriga. Endal sama tüüpi mootor veel ja tollel on olemas eeslüüteküünlad. Mootor muidu täis kap. rem. ja vb sellest tingitud halb käivitus. plokil muidu eelsoendus olemas (spiraal)

Miks on selline mootor üldse tehtud`? on neil mingid tüübivahed?
Vasta
#2

Kas üks eelsüüteküünal sisselaske kollektori küljes pole ?

IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.
Vasta
#3

kollektoril on ainult nn isoleeritud kontakt.
Vasta
#4

Kui on lucas pump, siis peaks seal olema mingi kütuse eelsoojendus, äkki lihtsalt juhe maas.
Vasta
#5

Tere!

On ka 1992 aasta Trensit ja sama lugu. Küünlaid pole ja ka sisselaske kollektoril pole spiraali. Öeldi, et on lõuna euroopa variant. Õnneks oli paigaldatud ploki soojendus. Miinus viiega, ilma ploki soojenduseta polnud lootuski. Uuemal, 1996 aasta turboga mootoril on vähemalt spiraal, mis aga vanema mootori puhul suurt ei aita. Sai lastud paigaldada ploki soojendus, sest külmaga starter lihtsalt ei jõua vedada.

Onu Mart
Vasta
#6

Mul oli kunagi 86 aasta väljalase, üks esimesi uue kerega 2,5 mootoriga, ilma eelsüüte küünaldeta, käima läks ka 30 kraadi külmaga.
Vasta
#7

aga äkki tingitud see sellest, et mootor sisse töötamata?
[Pilt: PA130001.JPG]

ei tahaks kaant ka vahetama hakata, äkki mingi õhu soendaja kollektorisse leiutada? Või midagi aretada.
Vasta
#8

Kas see mootor on otsepritsega diisel või eelpõlemiskambriga? Kui on otsepritsega (a´la russi mootor), siis ei peagi kaanes mingeid küünlaid olema, kui siis ainult sisselaskekollektoris üks küünal õhu soojendamiseks.
Näiteks minu Hanomagi bussil (otsepritsega) on kohe originaalis ette nähtud talvel veidi eetrit anda. Selleks on kohe spetsiaalne pump kabiinis koos väikese eetritopsikuga (mul paraku puudu). Protsess käib nii, et annad vajadusel pumbaga sutsu eetrit ja siis käima. (Ühtegi küünalt tal ei ole.)
Teine variant, mida kasutasin vana mootoriga, mis ei tahtnud lõpuks ka suvel alati laksust käivituda on järgmine: (eeldab korras starterit ja akut) Annad starterit, samas gaasipedaali puutuda ei tohi, kui on juba mõned sekundid kedranud, siis annad gaasi ja mootor käivitub. Kui kohe gaasi anda, siis ajas torust ainult sinist suitsu välja, aga käima ei läinud.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#9

[Pilt: PA130003.JPG]
Siin visuaalselt sama kaan, millel need eelsüüte küünlad sees. ( esimene korpusest väljas ja ülejäänud 3 on sisselasek kollektori sees.)

peaks olema pööriskambriga, aega ei ole kindel. Tuleb vist kaane vahetus ette võtta. Võtan vanalt mootorilt kaane maha ja vaatan olukorda, vb peab kaane remonti andma ja korralikud jupid sisse laduma. Hetkel on kap rem mootor peal, uued klapid nookurid jms.

[Pilt: transit%20002.jpg]
tegu muidu selle transitiga, a-la 70 lõpp 80 algus. Aga krt seda teab mis mootor seal vahel on.....
Vasta
#10

Enne lammutamist proovi silindrites surved ära mõõta, kui surved madalad, siis ehk klappide pidamine kehv. Teise tüübi kaant küll ei soovita peale panna. Samas üks kohalik Transit, sel küll teist tüüpi ilma eelsüüteta mootor, kah käivitub vahelduva eduga, kahtlustame aga pumba üleliiast kulumist (üle 700 t sõitnud).
Tasub muidugi ka pihusteid stendida.
Vasta
#11

Transitis aastani -84 (alates -72) oli York 2,4 eelpõlemiskambriga mootor ja a.-84 tuli 2,5Di York otsepritsega mootor.
Vasta
#12

nii, tegu peaks siis olema pööriskambritega 2,4L diisel mootoriga, mille plokikaanel puuduvad eelsüüte avad.

Mis võib viga olla, et käima läheb ainult tõmmates, kui käima läheb siis tossab hirmsasti, ja sooja mootoriga vaja ka suht pikalt käiata, et käima läheks. (süüde sai autodata järgi paika panna)

Kas võivad rõngad kinni olla? (mootor kaua seisnud)
Vasta
#13

Kui rõngad kinni või kulunud, siis ajab pöördeid andes õlivarda august suitsu ning surve on karteris. Korras mootoril tuleb sealt vaid veidi auru ning surve peaaegu puudub.
Vasta
#14

Kuidas rõngaid lahti saada, ilma et peaks lammutama hakkama?`
Vasta
#15

Ega seal väga kiiret lahendust ei ole. Võib proovida lasta mingit roosteeraldusvahendit (näiteks Addinnoli oma on päris hea)silindritesse ning jätta ligunema. See ei pruugi muidugi 100% tulemust anda. Samas on olnud juhtum, kui üks seisnud diisel pikapeale töötamise käigus ise rõngad lahti tagus. Iga mootor on muidugi eraldi keiss.
Vasta
#16

nii, sai siis täna mootorl surveid mõõdetud. ulme, 1sl mingi 18, teises 13, kolmandani ei jõudnudki. Enne sai kaan maha võetud ja oh üllatust. 2 kolb on saanud mõne mutri või pool klappi omale kaela. Hirmsasti ära peskud. raudselt kolb mõraline ka, ja arvatavasti rõngad ka pooleks.

säh sulle kaprem mootorit. Kes ajuvähk küll sellise asjaga on hakkama saanud, et kõik laagrid ja tihendid vahetab ära, kaane korrastab ja lihvib. JA JÄTAB pe*ses kolvi mootorisse. Kokku oli 2 kolvi saanud klapipähe. Egas midagi komplekteerin uue kaane, st koos eelsüüteküünaldega, ja püüab 2 mootorist ühe korraliku kokku laduda.ja äkki saab lõpuks kerejuurde asuda.
Vasta
#17

Olen vene aja kapremondist igasugu lugusid kuulnudBig Grin , umbes et, viidi veel enam-vähem masin sinna,aga tagasi tuli täielik romuSad ...
Pole miskit uut siin ilmas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne