#1

Tere!
Seoses izh 49 omanikuks saamisega ja selle isendi restaureerimisega tekkis mitu küsimust:
*Vajaks akukasti joonist koos mõõtudega
*Aku kinnihoidmiskalmbrite joonist koos mõõtudega
*Alumise ketikaitsmejoonist koos mõõtudega
*Talijala väljasirutamise kida joonist(Kuna mul kida on ära murtud)
*Kus kohast saab vanatüübi rulllaagrit käigukastipoolse kaane sisse
Vasta
#2

iz 49 ei olnud minuarust akukasti.aku paiknes tal õhufiltri taga vist ?
Vasta
#3

swen17 Kirjutas:iz 49 ei olnud minuarust akukasti.aku paiknes tal õhufiltri taga vist ?


Plekist akualus koos aku kinnitusklambritega oli tal kohe kindlasti, sama detaili külge kinnitus seesinane kuulus (ja defitsiitne) eboniidist elektrikarp (nn "must kast").

Teeksin enda valduses olevast detailist pildi, aga kahjuks asub see minu vanatehnika laohoones alumistes kultuurkihtides ja ei ole seetõttu lähinädalatel vaadatav/kättesaadav.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#4

swen17 Kirjutas:iz 49 ei olnud minuarust akukasti.aku paiknes tal õhufiltri taga vist ?
akukasti kui niisugust tõesti ei olnud. Aga vanemad 6v akud olid sellised suuremad ja paksu seinaga. Tihti roogiti aku koostis sealt välja ja alles jäigi suurem karp, kuhu sai juba uuema aku sisse mahutada
Endal ka veel selline akuümbris olemas. (kui on kellelgi soovi võin ka pildistada)

EDIT: minu ühel 49'l on üks akuklamber, teise 49 kohta ei tea, pean vaatama.
Vasta
#5

Aasta peab kindlaks tegema, kuna seda enam ei mäleta, et mis aasta mudel ta on. Laagrite andmete kohta suur tänu, kuid praegusel hetkel pole mootori tegemist veel ette võtnud, keskendun hetkel kerele. Kui miskit hakkab juba looma, siis on järgmine asi mootor, mis saab lasta ära tehtud.
Vasta
#6

Tuleva nädala sees on plaan tsikkel ära värvida ning hakata vaikselt kokku panema niipalju kui hetkel võimalik. Värviks tuleb must ja peale tulevad hallikad triibud. Värviks kasutan kahekomponendilist värvi. Aga nüüd tekkis ka hulga küsimus:
*Kuhu lähevad need triibud ja kui laiad nad ka on? (Kui keegi saadaks mingi näidise või jagaks infi, oleks väga tänulik talle).
Vasta
#7

Triibud on originaalis mustal ratta matt-höbedased vöi kuldsed. Triibud näha pildil ja triibu laius 6mm.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta
#8

Vabandan, jäi enne mainimatta jh see paagi asi. Paagil töesti ühed triibud ülearu aga ülejäänud triibud peaksid küll öiges kohas olema.

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta
#9

TheShadow49 Kirjutas:Vabandan, jäi enne mainimatta jh see paagi asi. Paagil töesti ühed triibud ülearu aga ülejäänud triibud peaksid küll öiges kohas olema.

No ei ole ju - loe kaasfoorumlase kradmelderi jutt korralikult läbi.

Nimelt porilaua alaosades jooksevad triibud "edasi" ehk "porilauast välja", mitte ei lähe kaarjalt omavahel mööda porilaua alaosa kokku...

Üks tüüpviga on IÞi restaureerijatel veel see, et kiputakse triipe vedama ratastele. Moskvatel ja "moskvalastel" (DKW RT 125 nõukapäritolu replikatel ja edasiarendustel) olid, tõepoolest, triibud ka velgedel, kuid IÞidel eikunagi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#10

Nii, värv ostetud ja nüüd ka tänu foorumi kasutajatele teada, kuhu tõmmata triibud. Pilte lisan homme tööde käigust. Eeltöö on nüüd siin 2-3 päeva küsimus, siis loodan saada värvimisse, ehk õnnestub.
Vasta
#11

Nüüd ka pildid. Pole suurem asi fotograaf, kuid mingi ettekujutuse peaks saama. http://album.ee/album/452239/50133497
Vasta
#12

Tänan info eest. Masina valmistamise aasta on raamil mingi 1957 või midagi sinnakanti. Nüüd aga küsimus:
*Kas kellegil on olemas ülearune iz 49 latern(pakuks vahetuseks iz 56 laternat)
*Kui kellegil on üle akuklamber või nii, siis ehk loovutab mulle(teatava summa eest või vahetusvarijant)
*ehk on kellegil sumbuteid pakkuda koos sõeltega.
Vasta
#13

õpipoiss Kirjutas:*Kas kellegil on olemas ülearune iz 49 latern(pakuks vahetuseks iz 56 laternat)

Üle-eelmisel Kurtna laadal küsiti roostes korpuse eest hingehinda - 500-600 krooni. Et pidi sobima "üliväärtuslikule ja üliharuldasele" (müüja tsitaat) BMW-R-35le ja lihtsalt ei saa odavamalt müüa.

Kuna mul oli sama asi puudu, siis soetasin 49 lambikorpuse endale hoopiski lõunanaabritelt Üksküla laadalt 5 lati (ca 130 krooni) eest. Mäletan, et samal müüjal oli neid veel, äkki on tal umbes sarnase hinnaga ka kevadisel Üksküla laadal neid veel pakkuda?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#14

Värvimisega sai täna algust tehtud. Homme teada, kuidas tulemus on. Selle esilaternaga selline teema, et kui kellegil on üle, võib ju pakkuda, kui pole, siis ootab seda laata või kaupleb kuskilt mujalt selle puudu oleva detaili. Kas kellegil on pilti või midagi iz 49 jutmestiku kohta? Kui on ehk, siis saab jagada kogemusi, et kus sai ja mis hindadega liigub seda kraami.
Vasta
#15

õpipoiss Kirjutas:Kas kellegil on pilti või midagi iz 49 jutmestiku kohta? Kui on ehk, siis saab jagada kogemusi, et kus sai ja mis hindadega liigub seda kraami.

Lätlased teevad juhtmestiku replikaversiooni - nad said kunagi ühe meie kaasfoorumlase käest suure kera kasutamata tekstiilkattega juhet, värvivad seda õigetesse toonidesse ja teevad vana juhtmestiku järgi samade pikkustega ja peaaegu sama välimusega uusi.

Ma ostsin kunagi naljapärast ühe sellise ära - eks ma panen selle ühele rattale külge, teistele ratastele teen selle järgi ise replikad...

Sul soovitan ühte kahest:

a) kas soetad lätlaste tehtud valmiskomplekti;
b) saad kelleltki (nt minult) mõõdud, hangid kusagilt tekstiilkattega juhet, värvid seda, teed otsad, ajad keskosa plasttorusse jms... ühesõnaga teed ise endale samu asju, mida lätlased müügiks teevad.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#16

Ma jääks selle punkti b juurde. Mul on kodus olemas tekstiilkattega juhet ka. Seega kui te olete nii lahke, et jagada teadmis ja tarkusi juhtme pikkuste ja sellega seonduva asjus, siis jään ootama vastust. Et siis püüan selle komplekti ise valmis teha. Mõistagi olen avastanud, et üks foorumi kasutaja müüb seda sorti juhet, niiet kui tuleb nati puudu, saab tema käest seda juurde osta.
Vasta
#17

Täna hakkan triipe peale tõmbama. Tulevad siis hallid triibud. Teooria ja praktika, kuidas triipe teha, selle sain selgeks eile, kui proovisin suvalise metallipinnale neid teha. Kasutan teipi, ehituse oma, peaks toimima. Kui tuleb ilusti välja, siis on hea meel selle üle. Nüüd aga küsimus:
*Kuidas on lood iz 49 poltidega? Kus kohast neid saaks ja mis hinnaga ning kas nad oli kroomitud või ei(Kuulsin seda, et kroomitud olid ainult seal esihargi juures olevad poldid). Kas võib uuema aja polte külge panna kui nad vastavad mõõtudele, mis on kirjas iz 49 detailide kataloogis või kas oli iz 49 poltidel peal mingi eriline tunnus, et mille alusel neid ära tund(mõtlen seda, et kuigi polte valmistati massiliselt, siis ikkagi peaks ju mingi tunnus olema).
Vasta
#18

õpipoiss Kirjutas:*Kuidas on lood iz 49 poltidega? Kus kohast neid saaks ja mis hinnaga ning kas nad oli kroomitud või ei(Kuulsin seda, et kroomitud olid ainult seal esihargi juures olevad poldid). Kas võib uuema aja polte külge panna kui nad vastavad mõõtudele, mis on kirjas iz 49 detailide kataloogis
Detailikataloog toob Sulle kandiku peal ju kätte poltide mõõdud ning hulga. Enamasti tänapäevased poldid sellistes mõõtudes ei ole, vajavad kombineerimist-ümbertegemist. Tihti ei piisa tugevusklassi kirjade mahakäiamisest, sest poldipea paksus on vanematel poltidel üldiselt suurem ning ka võtmemõõt vajab ülevaatamist. Loomulikult tasub ka sobrada läbi vanu polditagavarasid. Nii et head otsimist, sest sellist kohta, kus spetsiaalseid IÞ-49 polte müüdaks, lihtsalt ei ole. Samas, vaadates eelnevat arutelu juhtmestiku asjus poleks seal ka mingit vahet kui valmis polte ka keegi müüks.
Vasta
#19

õpipoiss Kirjutas:*Kuidas on lood iz 49 poltidega? [...] kas nad oli kroomitud või ei

Liitematerjalide (poldid, mutrid, seibid) pinnakattematerjal peaks olema kataloogis näidatud. Vähemalt Pobil selgub sealt üheselt, kas polt on kroomitud, tsingitud, kadmeeritud, nikeldatud vms. Kadmeerimist kaasajal eriti enam ei tehta, see on mõistlik asendada nn "kollasetoonilise" tsinkimisega.


indrek Kirjutas:... poldipea paksus on vanematel poltidel üldiselt suurem ning ka võtmemõõt vajab ülevaatamist.

Keevita peale, käia-lihvi maha vajalikku mõõtu. Olen üsna tihti seda teinud uunikumide puhul.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#20

Triibud tehtud raamile, kuid porikad ja paak vajavad veel tegemist.Pilte saab ka näha, kuid natuke hiljem. Nüüd tekkis küsimus, et kui pikad on iz 49 kodarad, sest enda omadest ei saa enam mõõtu võtta, kuna ära kadunud teised(kataloogis puuduvad andmed, vähemalt minu teada). Ees ootavad kroomimisega seonduvad tööd, juhtmestik, mootori puhastamine ja kokkupanek, silindri puurimine, puudu olevate juppide otsimine, rehvide muretsemine koos õhukummidega jne - seega igav ei saa hakata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne