Kus lihvitakse nukkvõlle?
#21

stihl Kirjutas:et mingi suvaline uus nukk ... maksab 500.- eeku

Paluks mulle AFB, AKN, AKE, AYM, BFC tähisega VAG mootorite nukkasid paar komplekti selle hinnaga (nookurid-värgid võtaks kah loomulikult juurde) Smile
Vasta
#22

Helista Karksi-Nuias Jaanus Ligurile (Ligur Motors), tema on võimeline aitama.

@Huck
Ühe aastaid tagasi Saksas tehtud nukkvõlli pealekeevitamisel on arve peal kasutatud materjali all kirjas Lastifil 812 + karastamine.
Vasta
#23

pppp Kirjutas:Paluks mulle AFB, AKN, AKE, AYM, BFC tähisega VAG mootorite nukkasid paar komplekti selle hinnaga (nookurid-värgid võtaks kah loomulikult juurde) Smile

Ok, sinu võit, nendele audi traktoritele, muidugi, maksab nukk oma paar tonni tk, aga, anyway, ma ostaks ennem sellele komplekti koos nookuritega (10k-ga meie rahas), kui keevitaks neid nurga taga peale ja siis saadaks kuhugi Soome 100.- euri/kappale teha lasta....

Pealegi, on nende vahetus suht elutööga võrdne (mul läheks kindlasti oma päev otsa ära) ja mitu korda ei viitsiks seda küll ette võtta.

Uuega on vähemalt järgmised 180tkm murevaba (või palju nende vahetusvälp oligi, täpselt ei mäleta....)

P.S. Ma ei tea, miks, aga see number 2715 lõi mul miskipärast mosse silmade ette, vblla eksin ja tegemist on hoopis VAGi diislipressiga....
Vasta
#24

[quote=argo1974]
Helista Karksi-Nuias Jaanus Ligurile (Ligur Motors), tema on võimeline aitama.

Kas Ligur ikka ise tegeleb nukkvõllide lihvimisega? Pole päris kindel, aga arvan (nagu kalkunSmile), et ta on oma võllidega ka Türil käinud "nurgataguses" Toungue vanameistri juures lihvis. Vb lihvib nüüd ka ise....
Vasta
#25

stihl Kirjutas:Seda teemat jälgides ei saanudki ma aru, milleks seda lihvimise jama üldse vaja on.
Ega vist standardnuka puhul polegi vaja, täitsa nõus sinuga. Äkki teema püstitaja soovib mingit erivõlli - ägedamat, õkonoomsemat, suurema väändega ... Teised tunnevad suurt muret asja kasulikkuse üle. Kui inime tahab, las teeb.
Dr Tuha just erivõllidega Türil tegelebki.
Vasta
#26

@Kass
Ligur vaevalt ise lihvib, eks ikka kusagil allhankena. Nende töökojas käies küll ühtki aparaati silma ei jäänud, millega saaks nukka lihvida.
Vasta
#27

Mul äi taastas ka viimati ~10 aastat tagasi nukvõlli. Tehnoloogia oli lihtne: mingi elektroodiga keevitas kulunud nukale uue kihi peale, tegi korras nuka pealt plekist ðablooni ja käias el.käiaga remonditava nuka mõõtu. Pärast siis poleeris üle ja oligi taastatud. Kusjuures see nukk kestis 2 aastat igapäevast Ford Taunuse sõidutamist, siis läks auto müüki. Igatahes viiliga proovides sai taastatud nukk kõvem, kui originaal, samas ega see eriti hea pole- nookurid kuluvad kiiremini.
Vasta
#28

Nuka lihvimise pinke peaks teoreetiliselt nagu järel olema. Oli ju ka esimeste Þiguli`de viga see, et nukkvõll oli liiga pehme. Hiljem see puudus kõrvaldati. Maal on mul isegi seismas taastatud Þiguli nukkvõll.



Vasta
#29

Siim007 Kirjutas:Nuka lihvimise pinke peaks teoreetiliselt nagu järel olema. Oli ju ka esimeste Þiguli`de viga see, et nukkvõll oli liiga pehme. Hiljem see puudus kõrvaldati. Maal on mul isegi seismas taastatud Þiguli nukkvõll.

Esimese Þigulite peamine viga oli psühholoogiline - vanade autodega oldi harjutud madala pöördega sõitma, mille korral nukkvõll ei saanud aga korralikku õlitust. Alles hiljem juurdus rahvale teadmine, et alla 2000 rpm selle autoga sõita ei tohi (v.a. ülilühiajaliselt), kuigi mingi vedu oli ka siis olemas.

Lisaks sellele muudeti teatud ajal seal vist veel mingeid õlikanaleid, nii et väidetavalt 06 mootoril see probleem enam nii terav ei olnud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#30

Kena teema küll - kisub hoopis OTeks. Merrild, ja juttu jätkub kauemaks Wink
Minu isiklik seisukoht Lada nuki kulumises on hoopis ÕLI. Shiguli õlil polnud ilmselt vajalikke määrdeomadusi.
Mina sõidan oma ladadega koguaeg madalatel pööretel. Pole sellest ükski nukk nässu läinud.
Lada nukkvõlli vahetus on väga haruldane nähtus tänapäeval - pole lihtsalt nii viletsat õli sisse valamiseks.
Vasta
#31

valdo Kirjutas:
Siim007 Kirjutas:Nuka lihvimise pinke peaks teoreetiliselt nagu järel olema. Oli ju ka esimeste Þiguli`de viga see, et nukkvõll oli liiga pehme. Hiljem see puudus kõrvaldati. Maal on mul isegi seismas taastatud Þiguli nukkvõll.

Esimese Þigulite peamine viga oli psühholoogiline - vanade autodega oldi harjutud madala pöördega sõitma, mille korral nukkvõll ei saanud aga korralikku õlitust. Alles hiljem juurdus rahvale teadmine, et alla 2000 rpm selle autoga sõita ei tohi (v.a. ülilühiajaliselt), kuigi mingi vedu oli ka siis olemas.

Lisaks sellele muudeti teatud ajal seal vist veel mingeid õlikanaleid, nii et väidetavalt 06 mootoril see probleem enam nii terav ei olnud.

Seal oli probleem nii nukvõlli materjalis kui ka selle nukkide otsade geomeetrias. Nimelt tehti algul nuki ots puhtalt ringjoone segmendina ja seiskuv nookur resoneeris koos klapivedrudega ning sõi nuki otsa. Hiljem asendati segment ellipsiga...nii võis lugeda toonasest kirjandusest
Vasta
#32

motamees Kirjutas:Kena teema küll - kisub hoopis OTeks. Merrild, ja juttu jätkub kauemaks Wink
Minu isiklik seisukoht Lada nuki kulumises on hoopis ÕLI. Shiguli õlil polnud ilmselt vajalikke määrdeomadusi.
Mina sõidan oma ladadega koguaeg madalatel pööretel. Pole sellest ükski nukk nässu läinud.
Lada nukkvõlli vahetus on väga haruldane nähtus tänapäeval - pole lihtsalt nii viletsat õli sisse valamiseks.
Nii ta üldjuhul on praegu jah. Siiski, mosse (412 mootor) nukvõlli vastupidavus on oluliselt suurem (on igavene).
Vasta
#33

Krt, ajasite mulle ka isu peale.
Uueväärne nukkvõlli paar ja kindel ettekujutus soovitavast olemas.
Poes pakutakse selliseid mida vaja oleks miinumum 26 000.- eest + titaanvedrud ja muu kola, mis tuleks igal juhul osta.
Ei saanudki jutust aru, kas siis on kuhugile minna?
Vasta
#34

villuro Kirjutas:Ei saanudki jutust aru, kas siis on kuhugile minna?
No kolmas kord ei hakka küll viidet panema.
Vasta
#35

Tänud, leidsin tuhajuhe kontaktid, mida kohe tähele ei pannud.
Vasta
#36

Tartus lihviti koduses töökojas nukkvõlle. Pink on veel praegugi olemas. Viga peitub vaid selles, et see mees kes oli oma ala proff ja pingi omanik, et nende teed läksid lahku. Nukkvõllidele tehti ka teise kaldega nurkasid, kui oli tellijal soovi. Ralliautode omanikud on varem sealt omale seda teenust saanud, mida olid soovinud. Pingi omanik rallimeestele ei olevat suuteline teenust pakkuma. Lihtsamad asjad arvatavasti on võimeline tegema. Ise ta teostab treimistöid ja remondib turboseadmeid, keevitab jne.
Võite üritada. Asub Tartus Soinaste ja Tihase tänava nurgal. Maja juures seisab suur kaater ja päevinäinud Uaz-ist ja Gaz 63-st kokku aretatud auto.Nimeks on Hando Kruuv.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne