07-12-2008, 20:07 PM
Chrysler Voyager 3,8L sõidab 90km/h umbes 1600 rpm. Sama ka 3,3L. See on tõesti nii et kütuse kulu võib nendel suurepoolsetel masinatel olla 7,5-9l trassikiirusel, endalgi selline masin ja lisaks veel 4x4 (mis pidada janu suurendama) ning suvel näiteks sain hetkelist trassikulu näha ka 7,3l.
Olenemata toitesüsteemi lahendusest mõjutavad kütusekulu esmalt auto seisund ja seejärel juhtimisvõtted. Kui auto ostsin siis oli keskmine kulu 15,5-18l, ok mõtlesin et tegu 4x4 autoga et normaalne. Tasapisi olukorraga tutvudes hakkasid selguma aga mõned asjaolud mille lahendamised aitasid kulu alla tuua. Uued õlid, filtrid, süütesüsteemi puhastus ja õlidega korrastus, lõppeks esisilla kokkujooksu taastamine ja õige rõhk kummides ning kulud oleksid järgnevad: trass 8-9l (sest ei saa alati 90nega hakkama), keskmine 10-11l ja linn kuni 12,5l.
Mulle meenutavad viimatised numbrid 520i kulu.
Kulu tuleks arvestad ehk hoopis liiter/kilogrammi (või ml/kg) kohta, see näitaks masina efektiivsust. Me võime ju sõita masinaga mille kulu on 3,5l/100 aga seda vaid siis kui üksi sõidame, sõpradega kalale minnes aga imeb rahulikult 8l/100...
41Degree sõiduõpetaja aga on eraldi nähtus keda tõsiselt võtta eriti ei saa - ei vedanud tal lihtsalt.
Olenemata toitesüsteemi lahendusest mõjutavad kütusekulu esmalt auto seisund ja seejärel juhtimisvõtted. Kui auto ostsin siis oli keskmine kulu 15,5-18l, ok mõtlesin et tegu 4x4 autoga et normaalne. Tasapisi olukorraga tutvudes hakkasid selguma aga mõned asjaolud mille lahendamised aitasid kulu alla tuua. Uued õlid, filtrid, süütesüsteemi puhastus ja õlidega korrastus, lõppeks esisilla kokkujooksu taastamine ja õige rõhk kummides ning kulud oleksid järgnevad: trass 8-9l (sest ei saa alati 90nega hakkama), keskmine 10-11l ja linn kuni 12,5l.
Mulle meenutavad viimatised numbrid 520i kulu.
Kulu tuleks arvestad ehk hoopis liiter/kilogrammi (või ml/kg) kohta, see näitaks masina efektiivsust. Me võime ju sõita masinaga mille kulu on 3,5l/100 aga seda vaid siis kui üksi sõidame, sõpradega kalale minnes aga imeb rahulikult 8l/100...
41Degree sõiduõpetaja aga on eraldi nähtus keda tõsiselt võtta eriti ei saa - ei vedanud tal lihtsalt.