Postitused: 356
Teemad: 51
Liitus: Dec 2007
Maine:
5
23-12-2008, 22:37 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-01-2009, 17:10 PM ja muutjaks oli
kris282.)
Pole kindel veel ajas aga järgmise kuuaja jooksul oleks tarvis üheteljelist treilerit auto transpordiks. Pakkumised PS.(võib ka siia postitada)
Rohkem kapotti all
Postitused: 1,797
Teemad: 81
Liitus: Jun 2004
Maine:
19
Miks just üheteljelist...?
Sest kaheteljelisi tean üsna mitut laenutatavat, aga üheseid ei tea.
Postitused: 356
Teemad: 51
Liitus: Dec 2007
Maine:
5
Pole vastava kategooria juhtimis õigust.
Rohkem kapotti all
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
kris282 Kirjutas:Pole vastava kategooria juhtimis õigust.
Kas haagisel olevate sildade arvuga on juhtimisõiguse kat-id arvestatud? Ei usu hästi. Tooge seadusest vastav vihje välja,tahaks ise veenduda.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 859
Teemad: 132
Liitus: Mar 2005
Maine:
1
EdR Kirjutas:kris282 Kirjutas:Pole vastava kategooria juhtimis õigust.
Kas haagisel olevate sildade arvuga on juhtimisõiguse kat-id arvestatud? Ei usu hästi. Tooge seadusest vastav vihje välja,tahaks ise veenduda.
Kaheteljeline peaks jääma E alla..
Yheteljelise all on vist m6eldud sellist , millele läheb veetava auto 1 ots peale ja teine veereb niisama kaasa
Pole midagi targemat teha
Postitused: 3,076
Teemad: 68
Liitus: Sep 2002
Maine:
56
Edr, see pukseerimishaagise ja kategooriate teema on siin foorumis vähemalt kaks korda põhjalikult läbi vaieldud. Resümee on see, et sellist vidinat tegelikult ükski seadus otseselt ei reguleeri ning kategooriate vajadus on puhtalt tõlgendamise küsimus. Et siis kas konfiguratsioonis kus auto tagarattad veerevad on ta koorem, jäiga lüliga pukseeritav või korraga mõlemat.
Postitused: 356
Teemad: 51
Liitus: Dec 2007
Maine:
5
24-12-2008, 15:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-12-2008, 15:11 PM ja muutjaks oli
kris282.)
Haagis mille mass(koos veosega) ületab 750kg - selleks on vajalik BE kategooria(enamus siis kaheteljelised haagised).
Rohkem kapotti all
Postitused: 356
Teemad: 51
Liitus: Dec 2007
Maine:
5
Seega, kui auto mis veab treilerit on u 1750kg + auto mida veetakse 1170kg ja treiler ise u 600kg = u 3250kg. Selle info järgi mis seal lingil oli tohiks nagu vedada.
Rohkem kapotti all
Postitused: 80
Teemad: 2
Liitus: Jan 2005
Maine:
0
Iseenesest saab üheteljelist haagist
Nurmevana käest.
Renault Laguna GT '06
Renault Twingo GT '08
Postitused: 10,703
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
128
Rataste arv pole oluline.
Täismass liiklusjärelvalega tegeleva riigiteenistuja jaoks pole oluline. See nõuaks temalt liiga palju isemõtlemist.
Oluline on autole lubatud piduriteta ja piduritega haagise mass (passis kirjas). Neid ületada ei tohi, olgu sul või CDE luba koos piloodipaberitega kosmosesüstiku jaoks).
Järgmisena on oluline, kas auto tühimass on suurem, kui haagise registrimass. Kui on, siis võib mõelda B-katiga vedamise peale. Aga enne tuleks endale selgeks teha (veel parem - välja printida ja kaasas kanda) seadused, sest korravalvurite tõlgendus võib olla erinev...
Kui need kõik klapivad, siis ei tohi koorem olla raskem, kui haagisele lubatud kandevõime. Selle eksimuse eest saavad kõik ühtemoodi ata-ata, hoolimata tähtede arvust lubadel.
Ja kui kasvõi üks eelmainitud piiridest läheb lõhki, siis on vaja kas BE või CE (kui autorongi mass ületab kas 3500 kg tavahaagise või 4250 kg KERGHAAGISE korral) lube.
Loomulikult võime me kõik tõlendada ja arvata, kuid niimoodi näikse asja tõlgendavat liiklusjärelvalve. Kuid ka siin on erandeid, kus naljamehed sinelis loevad telgede arvu või haagise põhja olemasolu (ainult rattasildadega treilerit tohtivat B-katiga vedada - ha-haa).
Tegelikkuses on muidugi raske leida sellist kooslust, mis ilma E-kategooriata võimaldaks vedada sõiduautot. Aga on võimalik, nagu korduvalt on arvutustega tõestatud.
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
Aga kas ''kutsikatega'' ei tohi vedada siis ilma BE-ta. Eitea kas nimetasin õieti antud kooslust. Pean silmas siis säärast pukseerimis vahendit millel üldse rattaid all pole..