fic Kirjutas:Ma ei saa praegu PlyVal64 suhtumisest aru. Keegi küsib, et kas võib osaleda enda autoga ja "master" teeb masina maha. Maitsed on erinevad ja piisab jah/ei vastusest ja lisaks sinna, et ei oma nostalgilist väärtust või sobib ideaalselt. Kuid teise masinat maha teha sõnadega "hädine", "kole", "mõttetuim auto" jne, jätab paratamatult halva ainuisikulise mulje, millel ei näe küll mõtet, sest maitsed ON erinevad.
Ma siis selgitaks seda suhtumist natuke teiste sõnadega aga sama põhimõtte järgi nagu PlyVal64 seda teeb.
Soomlaste vanatehnikaajakiri Mobilisti
www.mobilisti.fi on selles stiilitabamises põhjamaalastele omaselt meie vanatehnikaareaalis asju üsna selgelt väljendanud. Samas numbris lahatakse ühtaegu puukodaratega liikureid ja miskeid uuemaid, mis arvatavalt saavad uunikuteks. Just see toimetajate arvates arvatavasti uunikuks saamine ongi peamine kriteerium selleks, et ajakirjas mingist autost pildilugusid avaldada.
Sierra peab ikka ülimalt perfektses tehase korras olema, et seda uunikuks arvama hakataks. Ma kõiki Sierra mudeleid ei tunne, aga kunagi õnnestus mul sõita ühe kolmeukselisega, mille esiuksest järgmine klaas oli stiilselt poolitatud ja spoilerid olid juba tehasest kõrgemad kui katus, tagaluugile oli vist kirjutatud XR. See mudel muutub arvatavalt uunikuks aga ülejäänud arvatavalt ei muutu, nii julm kui see ka ei ole.
Meie kui lugejad, ei osta enam Mobilisti, kui seal kirjutatakse asjadest, mis ei ole uunikud või arvatavalt ei muutu uunikuteks ja toimetaja ülesanne on sättida selline tehnika ajakirja, et ajakirja ostetaks võimalikult kallilt ja palju.
Sama lugu on ka Uunikute Talveralliga, korraldaja (toimetaja) ülesanne on panna ritta sellised uunikud ja arvatavasti uunikuteks muutuvad liiklusvahendid, mis oleks osalejatele ja pealtvaatajatele huvitavad vaadata. Kui asi läheb liiga kaasaegseks, siis ei ole tegu enam vanatehnikaüritusega ja seda ei ole vanatehnikahuvilistel enam huvitav vaadata ja mis kõige hullem, väga vanade uunikute omanikel ei ole enam huvitav osaleda ja see viib ürituse vaikselt hääbumiseni.
Loomulikult saab autodest keeldumist selgitada viisakal moel, aga ehk aitas minu kirjutis selgitada, miks mõnda uuemat mudelit Uunikute Talveralli starti ei oodata. Lühidalt EI ütlemine ja ainult aastaarvudega tehnika piiritlemine ei ole ka alati põhjendatud. Vahel on vaja sõnadega seletada.
Ja lõpuks viskan läbi foorumi avalikult ja ilgelt suure kivilätaka (lausa paekivi) korraldajate kapsakärusse: üritust korraldada ja kohtunikku mängida saab ka vanatehnikaga. Loomulikut ei pea see olema miskine puukodaratega vanker, mingi uuema aja uunikum on ka seest soe ja sõidab kiiresti...