Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
Kui sinna sapaka mootor juba istus, siis kindlalt iseehitat...
Postitused: 1,219
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
6
Sarnaneb vormeliga Tartu-1
![[Pilt: thumb_128_TA0016_v.JPG]](http://kodu.pri.ee/ta/images/thumb_128_TA0016_v.JPG)
Äkki mõni seni teadmata Eestis ehitatud sportauto? Kas kere oli valmistatud plastist?
Puruks ja pool pööret tagasi!
Postitused: 3
Teemad: 1
Liitus: Jan 2009
Maine:
0
06-01-2009, 01:31 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-01-2009, 01:33 AM ja muutjaks oli
ummi43.)
Tänan Marguss
Tegemist on just selle autoga, mõlgidki samas kohas, sisuliselt ei ole temaga tehtud midagi need 20 aastat.
Tartu-1 ta ei ole, aga ehk on mingi muu sama tehase toodanguga tegu, tookord leidsime ka ühe kõveraks sõidetud vormeli raami sealtsamast.
Mossemees
Kere ei olnud plastik ja isetehtud ka ei tundu olevat, toruraamil.
Postitused: 5,874
Teemad: 746
Liitus: Apr 2002
Maine:
37
Olen selle masina garaazifotosid näidanud mitmele omaaegsele vormeliehitajale ja siiani pole keegi suutnud antud sõidukit identifitseerida.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 163
Teemad: 13
Liitus: Feb 2004
Maine:
1
Peale mõningast konsulteerimist ja arhiivis otsimist julgen väita järgmist:
- auto on ehitatud mitte varem, kui 70-ndatel aastatel. Põhjendus: sedatüüpi esiotsa ja tuledega prototüübid ilmusid siis maailma sport- ja võidusõiduautode tööstusse. On tõenäoline, et eeskuju on võetud sealtpoolt, mitte vastupidi; mõningaid sarnaseid elemente võib ka ära tunda;
- tegemist on iseehitatud autoga, millel tööstuslik alge puudub. Põhjendus: N.Liidus puudus sel ajal võistlusklass selliste masinate jaoks ja plaanimajanduses ei tehtud autosid lihtsalt seisma. Teiseks: Tööstusliku ja seega autospordi reeglitele vastava auto ohutuskaar ei saanud olla nii peenikesest torust. Kolmandaks:Tundub, et autol on all vanema Moskvitði rattad. Sel ajajärgul olid tööstuslikus tootmises juba uued mudelid, mille veljed ja rehvid olid stabiilsuse seisukohalt oluliselt paremad ja varustussüsteem selliseid ka enam ei pakkunud.
Miks selline auto ehitati, on raske hinnata. Hea käega plekksepad on enne ja pärast omale fun-autosid plekist väja pinninud. Ja ideed omale mingi tuntud auto koopia teha on läbi käinud ka siinse foorumi teemades.
Kokkuvõttes on auto näol tegemist siiski väljapistva tööga, mis kannataks puhastada, veidi komplekteerida ja kunagi laiemale publikule esitada, kui kohaliku töökultuuri hea näide.