T-40 vints
#1

Oleks tarvis panna T-40 traktorile ette vintsi. Olen suures segaduses et kust võtta jõud vintsi ringiajamiseks. Mtz traktoritega on teada et variantideks on:
käigukasti küljelt jõuvõtu reduktor ja siis viia gardaaniga ette vintsini, tagant jõuvõtuvõllist kettülekandega küljele ja siis tagasilla pealt pika gardaaniga vintsini,
või siis hüdromootor ees vintsi küljes.

T-40-el aga on käigukasti küljel väljavõttekaan kuuekandiline. Kas sinna sobib üldse mingi reduktor? Olen lugenud et tehasest oli sinna võimalik tellida nuutidega jõuvõtuvõlli. Kas sellist lahendust on keegi katsetanud? Kuidas toimib siis jõuvõtusidur?
Tagant jõuvõtuväljavõttest ketiga küljele viia ei saa. Silla peal on ees hüdrosilinder ja silla alt ei ole otstarbekas viia, kuna metsas kännud lõhuks selle gardaani varsti ära.
Hüdroväljavõtteid on niigi vähe traktoril. Selleks on tarvis paigaldada uus jagaja ja ei ole kindel kas hüdropumbal jõudu jätkubki.

Kuidas oletea lahendanud selle probleemi?
Vasta
#2

Minu T-40 -ne vints võtab jõu tagant, jõuvõtu võllist. Ma polegi muud varianti T-40 -nel kohanud. Mul peaks üks vintsi komplekt varuks olema, millel oli GAZ 66 -elt pärit vints, mille reduktori korpus lõhki. Kui huvi, võin oma traktori vintsist pilte teha.
Vasta
#3

On kindlasti huvi. Kas sul asub vints ees või taga?
Ehk on teistel veel lahendusi välja pakkuda?
Vasta
#4

Nõuka-ajal olid T-40-d tänavapuhastus harjaga, see sai küljelt jõu. Oli kahe- või kolme sooneline rihmaseib otsas. Sidurid töötavad sellisel juhul nagu muidugi: jõuvõtuvõllid vasakpoolselt väiksemalt pedaalilt. Külgmise lülitamiseks tuleb püstine võll lisatavast reduktorist kabiini ja selle otsas on hoob, originaalis pisike jupats põranda lähedal.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#5

Nina peal olevat vintsi on kindlasti lihtsam hüdromootorilt ringi käiata...
Enda kogemusest soovitaks panna vints taha, kui pole vaja vintsi jõul edasi liikuda.
Enda 40-l on vints taga, ühtlasi korjan sellega ka puid metsas kokku, kaks kärbest ühe hoobiga... Kaks korda on nii ära uppunud, et kabiini põrand on maaga tasa. Neli ratast koos vintsiga kakkusid mõlemal korral välja...
Kõik oleneb kohast kus vaja liikuda on, kui ainult põhi vastu maad siis küll...
Vasta
#6

Kuna on olemas ka metsaveohaarats taha rippesse siis kaalujaotuse seisukohalt oleks tarvis vintsi just ette. Kust seda külgmist jõuvõtuvõlli reduktorit võiks hankida?
Vasta
#7

Pildid siin:

http://album.ee/album/251958/50149141?

Masin on räsitud väljanägemisega, kuid tubli töömasin.Smile
Vints on ees tõesti kaalujaotuselt parem. Vahel jääb esiots isegi kergeks, kui paar tihu korraga vedada. Samas lõhub see esisilda, minu masinal on suured lõtkud kääntelgedel tekkinud.
Vasta
#8

Väga head pildid. Teostus on ka hea ja muudmoodi vist ei saagi tagant viia. Kas on teada mille hammakas seal jõuvõtuvõlli otsas seisab. Paistab et nuudid sobisid.
Vasta
#9

Ranno Kirjutas:Väga head pildid. Teostus on ka hea ja muudmoodi vist ei saagi tagant viia. Kas on teada mille hammakas seal jõuvõtuvõlli otsas seisab. Paistab et nuudid sobisid.



Küsimus kuidas see jõuvõtuvõll t40 lahendatud on. Kui suurele jõule ta vastu peab. Sinu süsteeb ragistab jõuvõtu võlli lõpus olevat laagrit käigukasti sees.
Ärge pahandage kuid see lahendus on väga nadi. Kardan et jõuvõtu võll ei pea vastu pikalt.

Samas olen seda hammaka süsteemi kohanud ka enda lindi juures, kus ketiga võeti jõuvõtu võllilt jõud. Minu ajal kuigi lendas kogu jõuvõtuvõll koos korpusega lindi küljest remondi käigus.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#10

Kas seda nn. põrsast ei saa kasutada? See mis käib taha jõuvõtuvõlli otsa ja kust saab ka küljepeale väljavõtte(ise pole näinud aga pilte küll).

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#11

unimüts Kirjutas:
Ranno Kirjutas:Väga head pildid. Teostus on ka hea ja muudmoodi vist ei saagi tagant viia. Kas on teada mille hammakas seal jõuvõtuvõlli otsas seisab. Paistab et nuudid sobisid.



Küsimus kuidas see jõuvõtuvõll t40 lahendatud on. Kui suurele jõule ta vastu peab. Sinu süsteeb ragistab jõuvõtu võlli lõpus olevat laagrit käigukasti sees.
Ärge pahandage kuid see lahendus on väga nadi. Kardan et jõuvõtu võll ei pea vastu pikalt.

Samas olen seda hammaka süsteemi kohanud ka enda lindi juures, kus ketiga võeti jõuvõtu võllilt jõud. Minu ajal kuigi lendas kogu jõuvõtuvõll koos korpusega lindi küljest remondi käigus.

Minul on see süsteem peal olnud mingi 10 aastat ja arvan, et enne mind on see vints töötanud metskonnas veel mitu head aastat. Vintsi reduktori ülekanne on 1 : 40. Järele annab alati tross. Kõige jämedam tross, mida olen kasutanud on 13 mm, ja selle tõmbab ka kergelt puruks.
Sidurit vahetan traktoril korra kahe aasta jooksul, samas jõuvõtu sidurit pole ma kunagi vahetanud, pole vajadust olnud. Vahetanud olen ka vintsi pooli pukse ja jõuvõtu võllilt käitavat ketti. Hammasrattad on ilmselt pärit saksa kartulikombainilt, kusjuures veetav hammasratas on keevitatud nuudi peale. Probleeme oli vahepeal ka tagumise külgreduktori poltidega, mille ma keermeliimiga kinni keerasin.
Vasta
#12

Offtopic...
MANKS Kirjutas:... Sidurit vahetan traktoril korra kahe aasta jooksul ...
Möh!?
Miks nii tihti?
Vasta
#13

Silvo465 Kirjutas:Offtopic...
MANKS Kirjutas:... Sidurit vahetan traktoril korra kahe aasta jooksul ...
Möh!?
Miks nii tihti?

Sidurikatted kuluvad liialt ära, hakkab libisema.
Vasta
#14

Kus asub T-40-l tagumine käändtelg? Äkki mõtled ikka lõppülekannet ehk külgreduktorit? Neid on raske pidama saada, kui juba hakkavad lahti loksuma, mets lõhub ju hästi.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#15

Kas keegi on näinud seda tehase poolt paigaldatud külgmist jõu väljavõtet. Kaane taga on minu traktoril igatahes üks võll puudu mis peaks ülekande viima külgreduktorini.
Vasta
#16

Puuduolev võll peab olema komplektis külgmise väljavõttega. Seda traktoritel kaasas (sees) ei olnud.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#17

külgmine reduktor komplekteeriti tehases ainult eritellimisel .on õnnestunud seda korra pildil näha .eestis pole seda vist kellegil ,mingi aeg otsisin seda päris kaua,oli vaja .kasutati õlipumba reduktori käitamiseks.olemas raamat kus sellest jutt ja pilt ka juures.panen välja kui aega saan.

enamasti on viga jagajas(jääb tooli ja ekraani vahele)!
Vasta
#18

Olen andmetest huvitatud. Kui saaks kuskilt selle seesmise hammakavõlli mõõtmed siis saab lasta ju järgi teha.
Vasta
#19

Külgmine võll oli küljes kommunaali 40-tel, neil, millel hari kõhu alla käis. Seega Eestis peaks neid olema päris mitu veel alles. Millalgi krooni vahetuse paiku põlgas kommunaal need masinad ära, mis ei läinud vanarauda, müüdi alustavatele talunikele.
Ühtegi konkreetset masinat praegu ei oska leida, aga näinud olen. Väljavõtte otsas oli rihmaseib, kahe või kolme soonega.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#20

Kas keegi teab selle aasa otstarvet mis on pildil vasakul, rattereduktori küljel. Minul on see puudu. http://static1.album.ee/files/741/41/lar...1_oeID.jpg
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne