Jesper, selleks on poltkinnitusega puurid. Historicus igati legaalsed ja arenenud läänes kasutatakse väga palju. Väljaspool võidusõite polditakse uksetala ja eesmine raam välja, sisse jääb tavaliselt vaid peakaar ja 2-ukselistel ka diagonaalid. Seal keegi ei istu ja tagaistme väljavõtmine on lubatud. Aga ei pea võtma, kui ei taha. Kusjuures puuriga vana kõrge istuga auto kasutusmugavus isegi koos ukseristiga on samasugune, kui C4 Vette või uute Lotuste oma.
Ahjah, mis puudutab puure veel: Wrangler on täiesti klassikaline puuriga auto ja Kaspari oma suht palju kasutanuna ei ole need polsterdatud torud küll seganud. Ei esi- ega tagaistmel.
See, et puuriga autoga oleks õige sõita kiivriga - nõus. Turvasüsteemid toimivad effektiivselt vaid koos. Kuid jutt käib vanadest autodest! Jätame kõrvale omast ajast 10-20 aastat ees olnud Saab99, Volvo 200-seeria ja Mersu S-klassi. Jääme sellise "tavalise" vanaaegse rallireplica juurde. Näiteks minu hetkel 100% originaal Valiant, Scott Harvey tegi sellisega tegusid isegi Monte Carlos (naljakas aga ilma igasuguse turvavarustuseta, isegi peatugesid ei pandud). Rohkem ja kõvemaks paljaks plekiks ei olegi teda võimalik ehitada, ainsad "pehmendused" kogu autos peale istmete on enda tehtud paksud päikesesirmid. Lisaks
peatugedeta ja lukustuseta seljatugedega diivan, turvavöid pole jne. Paigaldades sinna puuri koos pehmendustega, mingid klassikalised sportkorvid istmeteks, mingisugusedki inerts-tuvavööd (on olemas võimalus, sest b-piilarist on Soomes polt läbi toodud), muutub auto kohe oluliselt ohutumaks just esiistmel viibijatele. Aga ka tagaistujatele, sest praegu ei takista isegi esiistme seljatugi niisama äkilisemal pidusrdusel (võib paigaldada lisavarustuses olnud Wilwoodi kettad ette) eesmist kas rauast armatuuri või mittelühenevat roolisammast hammustama pressimast ja üle esiistuja tihendiga esiaknast välja lendamast. Lendamist pole proovinud aga korra on mulle selga küll tuldud ja vaid roolist kinnihoidmine päästis hammastega rooli katsumisest.
Edit: pilti ka, on mõtteis mõlkunud Monte Carlo ralli 1964 Valiant:
Ehk vaadata tuleb esiteks laiemalt ja teiseks iga auto ning selle otstarbe puhul eraldi. Jah, 70'te autod on enamasti juba natukenegi polsterdatud piilaritega, armatuuridele on paksendused lisatud - näiteks sama kerega Mossed plekist 60'te 408 vs "pehme" 70'te 412, mõni suisa tänapäevase turvakerega. Kuid seaduse jaoks on täna üle 25-aastased kõik ühesugused vanakesed ja ei ole mõeldav hakata tegema mingit nimekirja autodest, kus "on niisamagi tore, ohutu ja mugav".