Mis jalgrattaga tegemist?
#1

Sai siis leitud selline jalgratas juhuslikult prügimäelt, ise juurde pandud karbiidilamp, number, pump, ketikaitse, sadul ja võtmekott.
Vasta
#2

Lätlaste Omega või Erenpreis 1930ndate lõpust.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

Tore prügimägi, kus niisuguseid asju leida. See selleks. See jalgratta kott on veneaegne ja minu arust teemasse ei lähe. Muidu ju kena asi. Eks asjatundjad tulevad ja kommenteerivad.
Vasta
#4

Teemasse mõni stiilinäide
http://www.old-velo.ru/embl2.shtml
http://www.velorenovation.com/darbnica_en.html
Huvitav tagaratarumm. Erenpreisil oli millalgi oma rumm. Igasugused kirjad GEO viitaksid Erenpreisi tehasele. Pole ise veel aru saanud Erenpreisi ja Omega koostegemistest ja eralditoimetamistest. On lõpuks ilmunud Janis sereginsi raamat Läti jalgrattatööstusest. Pole ise veel näinud.

NB! Teiselt lingilt siis valida jalgrattad ja sealt Erenpreis ja seal mõni pilt, ka naisteratta kaelaosast. Need raamid küll Erenpreisi mudelitele iseloomulikult ühe ristpulgaga kõverate torude vahel.
Vasta
#5

Tänud!!
Vasta
#6

kass Kirjutas:Huvitav tagaratarumm. Erenpreisil oli millalgi oma rumm. Igasugused kirjad GEO viitaksid Erenpreisi tehasele. Pole ise veel aru saanud Erenpreisi ja Omega koostegemistest ja eralditoimetamistest. On lõpuks ilmunud Janis sereginsi raamat Läti jalgrattatööstusest. Pole ise veel näinud.

Ülitavaline Erenpreisi 1930ndate teise poole rumm. Toodeti F&S Torpedo litsentsi alusel Riias Erenpreisi tehases (a la Gamma, Perry jms).

Mul pole Janise raamatut hetkel küll näpu all (see asub minu ühes teises "pesas"), kuid nagu mäletaksin, et GEO = Gustav Erenpreis Original. Kui raamatu manu saan, siis vaatan kindlasti.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#7

Jalgratta kellal on pealmine osa puudu, milline see võiks välja näha..?
Vasta
#8

-OTT- Kirjutas:Jalgratta kellal on pealmine osa puudu, milline see võiks välja näha..?

Vähemalt osade Omegate kellakate oli pronksist, peal süvistet kiri punasega "Omega". Kas see oli kõikidel nii, seda on hetkel raske öelda. Erenpreisi osas pean ma üle vaatama oma erakogu eksemplarid (mul on üks naiste- ja üks meesteratas), kas seal on kelli küljes.

Tegelikult oleks kõige õigem vist näidata Sinu tehtud pilte Janisele (Läti vanajalgrattahuviline, sealse eramuuseumi omanik ja suur kollektsionäär) ja küsida temalt. Kui ma temaga millalgi kontakteerun, eks siis viitan talle sellele foorumiaadressile (kui see just VÄGA ei põle). Mingit teavet on ka Janise raamatus, kuid kindlasti mitte ammendavat.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

Pakun, et antud poolik kell ei ole "margikell", st ei Erenpreisi ega Omega oma vaid "tavaline".
Vasta
#10

No mõned kellekapslid jällegi Andrei Mjatievi kogust, ka Omega kell.
http://www.old-velo.ru/zv.shtml
See neljaleheline ristik on kelladel masslevinud (nagu klassikud ütlevadSmile ), mina ei tea kas see on ka Unioni firma toodangust midagi ?
Vasta
#11

kass Kirjutas:... neljaleheline ristik on kelladel masslevinud (nagu klassikud ütlevadSmile )...

Mina tegelikult ka ei tea, millise firma oma see neljalehelise ristikuga kell (märk hooval) on. Tean vaid seda, et see oli 1930ndatel siinmail (Eesti, Läti, Saksa) ülimasslevinud ning pealegi eri kuju ja suurusega kellade korral, vähemalt neil, mis minule sattunud. Ja tean lisaks seda, et paljud erikujulise kapsliga kellad (minumeelest seesama Omegagi, vaatan oma laoruumist järele) olid mehhanismuse ja hoova osas samuti neljalehelise ristikuga. Ju siis valmistas see tehas kellaaluseid neile firmadele, kes tahtsid oma spetsiifilist kapslit Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#12

valdo Kirjutas:
kass Kirjutas:... neljaleheline ristik on kelladel masslevinud (nagu klassikud ütlevadSmile )...

Mina tegelikult ka ei tea, millise firma oma see neljalehelise ristikuga kell (märk hooval) on. Tean vaid seda, et see oli 1930ndatel siinmail (Eesti, Läti, Saksa) ülimasslevinud ning pealegi eri kuju ja suurusega kellade korral, vähemalt neil, mis minule sattunud. Ja tean lisaks seda, et paljud erikujulise kapsliga kellad (minumeelest seesama Omegagi, vaatan oma laoruumist järele) olid mehhanismuse ja hoova osas samuti neljalehelise ristikuga. Ju siis valmistas see tehas kellaaluseid neile firmadele, kes tahtsid oma spetsiifilist kapslit Smile

Minu mälu mind ei petnud. Käisin hetk tagasi ühes oma laoruumidest ning Omega pronkskapsliga kellal (kapsel selline nagu pildil http://www.old-velo.ru/aks/zv14.jpg) 1937. aastast ON alus ristikulehemärgiga. Ja mehhanismus sees on ka selle ristikulehega firma oma (olen ca 5-6 sellist kella tehniliselt korrastanud ratta üldise restaureerimise käigus, tunnen detailid une pealt eksimatult ära).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne