Kiiver olemas, gaas ,pidur ja sidur töötavad, seega starti.... aga enne veel uued amordid ja puksi ja kuulliigendite ring. Kleepsutuuninguga pean siis suve ootama, ei saanud valmis.
NB! Kas keegi teab, kus saab magnetalust kleepsu jaoks, mida saaks uksele kinnitada??? NB!
team nr 36 sai ka oma kleepsutuuningu just kätte! Õhtul läheb siis kleepimiseks ja ülehomme hakkame parvetama kilulinna poole! (oli plaan mööda jääd matkata, aga nägin pilte, kus paistab mitmedsajad meetrid puhast vett, nii et jää jääb teist aega ootama). Tehniline pool on as is, geneka pärast kunagi auto jäi seisma aasta tagasi, nüüd see genekas nagu töötab ja on juba nädal aega töötanud, mis autot igapäevases kasutuses kasutatud on. Loodame (ptui, ptui, ptui), et ei pea ralli ajal teist genekat peale kruvima hakkama Sidur kah kunagi jamas, keerasime peale, nagu töötaks
Nädalajagu olen juba tegevusetult kodus istunud, kuna järelkasv otsustas haigeks jääda, kuid eelmine pühapäev õnnestus siiski käia lumisel jäärajal masinat proovimas. Lõpptulemusena suutsin kuidagimoodi tuledevahetuskangi ribadeks lüüa ja alloleval pildil üritangi päästa veel, mis päästa annab:
Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638, Velorex 16, 2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Ekipaazid nr 33 ja 92 valmistuvad aktiivselt. 33 tahab veel pisut keevitust homme, 92 tahaks üle värvimist,seda vist ei jõua enam teha. Aga me ei lase ennast sellest kõigest kõigutada, meil on kiivrid olemas. Ja tahe on suur. http://pilt.delfi.ee/my_picture/5514159/
Kiivrid pärit naabrimehe garaazist ja balti jaama turult.
Meie ettevalmistused algasid sel korral auto soetamisega jaanuari keskel. Auto tuli hoovi treileriga ja ei käivitunud.
Esmasesse vahetusse läksid sulanud ampermeeter armatuuris ja läbi kärsanud genekas,sapakalt sai aku peale pandud, lisaks üks klemm ka ja ......hurrraa, toimus esimene käivitus! Tossas nagu hull, klapid klõbisesid, sai esimene tiir külavahel tehtud. Linnast sai toodud kotiga igasgu esma vidinaid: uued küünlad, küünlajuhtmed, bensufilter, bensiinivoolik, puuduv suunatuli, piduriõli ning kokku lahti sai näpitud ka süütelukku– uue käivituse tulem oli juba parem. Krt radikas siriseb, mis muud kui maha ja tinutus ja peale ja tosool sisse, peab.
Samal ajal sai tagavedrusid mööda Eestit taga aetud, auto all olevad olid lausa läbi paindunud. Vedrude vahetuseks sai sõbra käest garaazi nuiatud paariks päevaks, no mõne õlle eest ikka saab. Üldiselt võib siinkohal mainida, et kõik muud tööd on autol ära tehtud hoovipeal lumehanges!
Auto süda ei andnud veel rahu ning lahti sai võetud karbuss ning sai timmitud ujuki taset, süüde sai hilisemaks – toss kadus ära. Klapid sai ka regullitud...tulemus kõrvale hää. Kiireid ringe tehes oli nüüd auto särtsakas ja esimest korda tuli pähe, et võiks pidureid kasutada, aga neid nagu polnud.
Kulunud MS rehvid sai vahetatud täiskõrgete naastrehvide vastu, selleks puhuks sai ostetud ka teine jooks velgi ning need läikimagi löödud. Ühesõnaga pool Volgat oli pidevalt toas laiali erinevate küljest ära kruvitud juppide näol – aga kõik see ju Talveralli nimel!
Kuu aega tõsiseid talverõõme Volgaga lumes ja eile sai ARKis käidud autot näitamas ja registreerimas, tehtud kindlustus ja ülevaatus. Enne linnasõitu sai hommikul veel külge kruvitud kojamehed, vahetatud pidurivaakumvõimendi membraan, kõik sai õhutatud. Kontrollides selgus, et tulede lüliti otsad andnud, no ega siis midagi, jupp küljest ära, jälle tuppa, natuke liiivapaberit ja timmimist ja peale tagasi, korras.
Maanteele jõudes selgus, et 75km/h pealt hakkab jõnksutama ja hakkima ning jõudu pole, krt kas ujuki tase sai liiga madalaks mõlgub peas...või on süüde hiline. Kui kriitiline piir üle pressida, siis u 92km/h saab jälle normaalselt sõita. See ongi nüüd teema, mis tuleb laupäeva hommikuks lahendada...ja koju tagasi jõudes olid pidurid ka kuhugi kadunud....
Krt ma sain värvi mehe käest tünga, ta lubas et taga luugid ja kapott ning tiivad saavad täna hommikuks tiba toba värvi alla ja saan külge kruvida aga tegelt pidin täna hommikul ise püstol pihus, närvid krussis värvi auto tetailidele peale kandma ning reede hommikul saan ehk hakkata külge kruvima.
Kui starti jõuan siis see on kyll kuradi NIBIN NABIN.
Meie ajame taga veel naelikuid
Seeeest on aga aku laadima lükatud ja kaasa tuleb igaks juhuks diisel 24 aku, millega vajadusel koju tagasi kasvõi starteri jõul sõidame.
Samuti on see hea lisaraskuseks, et pidamist rohkem oleks.
Mina määrisin täna aga suusad ära, homme tuleb siks järgi meile ning juba stardime tallinna poole, missest et enamusajast tuleb siksi käima lükata, sest starter võtab taha siis kui tahab aga ikkagi...
Talverallil näeme raaissk!!
Nii kindel on see, et naelu me ei saanud... Otsime ikka naelrehve laenuks auguvalemiga 5*108 offset 25, ava ei mäleta aga volvo 244-le vaja, kui kellegil peaks olema võimalus, siis oleks väga tänuväärt.
Päikest.
Ps kui me peaksime mitte leidma vajaminevat, siis palju nõdrameelseid veel rajale lamellide või mõne muu mittenaelalisega minemas?
Mul on masina pidamisega kõik korras, kuid täna õhtuks kadus mul ja kaardilugejal igasugune pidamine... Mingi taud liikvel vist...
Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638, Velorex 16, 2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Meil Audil ka esi(vedaval)sillal mõni nael, taga poolkulunud lamell,aga eks kogu vastutus ju tihendil,mis rooli ja istme vahel. Polnud nõuk. ajal ühtegi nael ega talvekummi,kõik sõitsid ja olid rahul!
Ettevalmistuse hulka kuulub ka Talveralli põhiteema esimese postituse püsiv jälgimine ja seal leiduvate värskete piltide ja tekstide iseendale väljatrükkimine Just lisandus kaks uut asja!