Postitused: 4,169
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
Et siis Vene tehnika.
See, et maailma inimesed on väga piiratud silmaringiga sõltumata raha hulgast ja omanduses olevast autost, ei muuda tõika, et väga palju Vene tehnikast on kordi unikaalsem ja põnevam, kui nende ihaldatud asjad. "Väismaa" inimene ei saa mitte kunagi aru Volga fenomenist, autoostuloast, sitast sepiku tegemisest etc. Tema jaoks on vaid ja ainult üks tingimus: pappi on osta mida tahad!
Vana auto puhul on väga harva selle tehniline pool oluline, peamine on ikka hind. Kui on kallis, tähendab, et see peab olema põnev ja täiuslik. Näiteks seesinane 500K, mis on küll oma aja kohta päris tegija aga ei midagi erilist. Selles autos pole mitte ühte sellist lahendust, mida keegi kuskil enne ei oleks juba ära teinud. Sel autol puudub isegi "Lugu", lihtsalt tehti selle hetke maailma rikastele ja võimsatele (peamiselt Kolmanda Reichi tegelased) uhke mänguasi. Kompressori ümber ei saa teha filmistsenaariumit, sest temas puudub igasugune aines. Teha saab filmi sellega sõitnud inimeste ümber, seda küll.
Samas saab paljude Vene autode ümber kirjutada sellised lood, et suisa paha hakkab! Küll auto tekkimisest, küll nende eluajast. Meenub kohe miski Vene film "kopikast" aka Lada2101'st, mis jooksis põhiteemana läbi filmi ja ajastute. Muidugi on maailmas palju "looga" autosid, kõik "esimesed" on looga. Kuid kõikide suurte tootjate kolmandad ja edasi mudelid on juba tavalised, sõltumata kui head nad iganes olid. See oli lihtsalt asjade loomulik käik, milles ei ole minu jaoks midagi erilist.
Ja siis on mõned erilistest erilisimad, milledest omakorda on kõige erilisem Preston Tucker ja tema Torpedo. 37 toodanguliinil kokkupandud masinat, 13 hiljem valmisosadest koostatut ja 1 ideeauto; kogu see LUGU seal ümber, ideed, teostused jne, vaat see ongi ERILINE. Selliste autode kõrval on IGA mersu, Jaguar, beemvee jne igav ja tavaline laiatarbekaup. Tuckeri puhul on veel ka number väike aga see polegi kõige olulisem. LOOD on veel mõnede autode ümber, kohe tuleb filmina lugu John DeLoreanist aga küll kunagi tuleb lugu ka Malcolm Bricklinist.
Muuseas, Eestist tuleks autentne ja tõsieluline film teha TARK-tehasest ja Estonia vormelist. Sest sellel on LUGU taga. Aga ka Brundzast, täiesti imetabasest tegelasest, kel tuli mõte ehitada maailmatasemel ralliautosid. Teades, et sinna ta nendega ei pääse... aga näe, pääses!
Postitused: 57
Teemad: 1
Liitus: Dec 2004
Maine:
0
TARK vormelid on tegijad, kahjuks ei seostu tehnika talveralliga. Minu teada tegelevad vormelite loojad koolides hetkel ka noortega, lisaks on mingid sponsorid, kes noorte projekte toetavad.
Seega asi on suht loogilise jätku saanud ja olen üsna kindel, et säilinud toodangut keegi enam metallihunti ei vii.
Lugudega "lääne" tehnikat on ikka kõvasti, põrnikas, BMW-lt M1, Jaguarilt C, D, Mersu oli paljudes asjades maailmas esimene. Bugatti Royale jms. kõrvale ei saa midagi muud oma loo poolest, seitsmendast Royalest võiks hunniku filme ja raamatuid teha.
Kas asi mitte selles pole, et enamus eesriide taga olnud inimesed lihtsalt ei tea neid lugusid.
Samamoodi puudub Vaz 2103-l või 06-l mingi eriline lugu, 01 oli ju esimene.
Arvan, et Volga fenomen pole midagi arusaamatut, mujal on palju sellist tehnikat, mis oli veel kättesaamatum inimestele. Suurt vahet pole mis põhjusel.
See sitast saia tegemine ja sellega hästi esinemine on asi mida meie kaasmaalastest teatakse, Mättik näiteks hetkel. Aga selliste asjadedega tuntust korjata pole noorematel enam põhjust, olud on muutunud ja au jäägu vanadele tegijatele. Meil on samad võimalused kuuris Bugattit elustada mis mujal.
Ma ei näe mingit põhjust just vene tehnika, busside jms. kolhoositehnikaga tegelemise propageerimisele.
Kindlasti on busside võidusõite mujal maailmas proovitud ja pole midagi välja tulnud. Jalgratta leiutamine on aastal 2009 üsna võimatu.
Vana kolhoositehnikat on igal pool ja need pole kuskil kõvad ajaloolise väärtusega ja hinnatud (mitte ainult rahaliselt) asjad. Samas on mingi seltskond kes neid säilitab ja nii see peabki olema, kindlasti on tulevikus meil ka.
Minu viimaste andemete järgi mängib Brundza nüüd väheste ustega Bentley ja muu sellisega.
Selle mehe ja Estonia filme ja kirjandust vaataks isegi suure huviga, aga mitte taksovolga värki.
Postitused: 57
Teemad: 1
Liitus: Dec 2004
Maine:
0
Lisan veel, et aastal 2009 on nii suvalise vene kui lääne tehnika omandamiseks vaja ainult natuke ettevõtlikust ja cashi. Muid põhjuseid oli nõukogude liidus ja samamoodi ka mujal.
Postitused: 200
Teemad: 13
Liitus: Feb 2008
Maine:
4
Nymmik, sa ei kujuta ilmselt ette kui suurt vaeva on vaja näha näiteks MK7 ukseluku leidmiseks. Ühte me Stihliga polegi aastate jooksul suutnud leida.
Vaev läheb ju iga päevaga suuremaks ju ning ei kujuta ette seda ei Nymmik, mina ega vanajumal ise ka !!!
IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.
Postitused: 75
Teemad: 37
Liitus: Jan 2004
Maine:
0
[quote=villuro]
Ma ei näe mingit põhjust just vene tehnika, busside jms. kolhoositehnikaga tegelemise propageerimisele.
Ei saa ka mitte vait olla. Miks mina tegelen vene tehnikaga? Arvatavasti selle pärast , et vähemalt minu jaoks on tegemist nostalgiaga. Ma saan aru, et igaühe jaoks on tema omanduses auto see kõige parem ja ilusam, aga samas on igaühes sees ka paras annus edevust. Ja sõidetaksegi ringi oma kätetööga ja eksponeeritakse seda kus iganes. Samas pead ka mõtlema sellele, kus sa parajasti elad - antud juhul Eestis. Ma olen ka sõitnud igasuguste aparaatidega, aga täiesti rahulikult julgen väita et kui sa jääd kuskil külapoe juures oma mark-mis-iganes-veebruariga seisma, arvatakse külameeste poolt et "ilgelt lahe välismaa auto", tavaküsimused et palju benssu võtab, palju maksis ja palju välja läheb. Ja kui sa lähed samasse olukorda vene tehnikaga, mis , noh ütleme on natuke roostes, koliseb ja ei läigi nii hästi on inimeste suhtumine hoopis teine- näed mul omal oli selline, naabril ja tollel teisel sealt naaberkülast kah jne. Inimesed lähevad väga jutukaks, hakkavad heietama mälestusi, agaramad pakuvad ka oma keldritest tuttuusi tagaporitiibu jms. Minu jaoks ongi see asja mõte - tegeleda asjadega MEIE minevikust, mitte NENDE minevikust.
Mälestusi osta ei saa. Nad tulevad ise sinu juurde, antud juhul selle vana ja mõttetu vene tehnika juurde.Talveralli ongi minu (ja arvatavasti ka paljude teiste) jaoks üks täpselt selline üritus.
Anto
Postitused: 762
Teemad: 42
Liitus: Jun 2005
Maine:
8
Panen siis ka teemast mööda,ehk moded korrastavad hiljem teema ära.
Alustuseks ütlen,et minule meeldib kõiksugune tehnika,mis meeldib tema omanikule.Praktiliselt on iga liikur võimalik huvitavaks teha ja rääkida , ilma omaniku jututa on tehnika üks tükk metalli ja kui neid on palju nagu muuseumis,ei teki mingeid tundeid,hakkad hoopis taastamis vigu otsima.
Mis puudutab meie ajalugu,siis autonduses on loomulikult suurim tähtsus vene tehnikal. Kui tutvustan näiteks sakslasele eesti raba,siis ei vii ma teda sinna mitte land roveriga, vaid ikka uaz-ga. Sest sakslasele saab uaz huvitavaks rääkida. Samas on võimatu rääkida see sama uaz või näiteks ka m-427e huvitavaks mõnele 80 aastasele eesti vanatehnika huvilisele - see saadab su ,teate ise kuhu. Mõnele noorele eesti vanatehnikapoisile on aga mosse juba täitsa pesueht uunikum.Minule endale on sentimentaalne vääetus nii gaz 21-el ,millega vanaisa mind sõidutas kui ka 3 seeria jaguaril ,mida poisikesena kataloogis uuena pakuti ja see täiesti ulme tundus.
Saan neist kõigist aru ja teen vastavas seltskonnas juttu ka vastavast tehnikast. Seega oleme ikka sõbrad edasi ja mis ei meeldi sellest räägime ikka teiste seljataga , nii on ema mind õpetanud ja eestlasele omane.
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Minu meelest käib siinne temaatika väga hästi Uunikute Talveralli kontekstiga kokku, sest nii saame asjast järjest parema ürituse edasi arendada.
Kergelt oli tunda küll, et lääne autode omanikud ei suhtunud just päris jumaldavalt nõukogude laiatarbe autode osalemisse Uunikute Talverallil. Mina ise osalesin laiatarbe Ladaga ja nautisin talvist sõitu asjaga, millega pole ammu sõita saanud ja minu jaoks oli see sellisena päris huvitav kogemus. Loomulikult ei tormanud keegi mind nätsutama ja teatama, et "ossa poiss kui lahe Lada"! Paar tüüpi muidugi olid, kes Põltsamaal kommenteerisid "VAU, puhas "kuus"", tegelikkuses oli nendegi hääles tunda kerget sarkasmi. Igastahes ei toimunud sellel talverallil minu maine kujunduse osas erilist edasiminekut. Ilmselt oleks mulle tähelepanu pööratud, kui oleks tulnud Packardi või Kraz-iga, esimene oleks naistele ja teine meestele meeldinud, vastavalt siis kumbadega oleks tahtnud õhtuotsa vadrata. Igastahes need aparaadid käisid mul enne Uunikute Talverallit peast läbi kui potensiaalsed "rallikad".
Mina olen oma vanatehnikaelu keerdkäikudega sõitnud nii Muhu kui Horchiga (mõlemaga kahjuks küll ainult slepis) ja jõudnud sinnani välja, et põhimõttelist vahet ei ole, peale tarbekasutamise lõppu on üks vanatehnika kõik. Lääne tehnikat harrastada on odavam, sest see on kvaliteetsem. Väikesed autod mulle hetkel huvi ei paku, aga suurte busside puhul, kus on massi, vormi ja pinda, tuleb hinna vahe eriti hästi esile. LAZ bussi saab kätte kilohinnaga, kuid hilisem tööde maht ületab Volvo bussi kümnekordselt, sest Volvo insenerid said rohkem palka ja nende ideed olid toimivamad. Kogu see eelmiste põlvede otsustamise võime kajastub tänasel päeval minu rahakotis. Loomulikult tahaks LAZ-iga sõita, sest see on nostalgiline, aga selle restaureerimise töö (rahastamise) võiks keegi teine ahv peale minu ette võtta.
Minu ennustuste kohaselt jääb mõne aja pärast nõukogude tehnika Uunikute Talverallil vähemusse, sest selle kvaliteedi tagamine nõuab rohkem üksikisikust harrastaja tööd ja see teadupoolest maksab. Mersude ja Bentleyde puhul on juba tehases suurem osa tööst ära tehtud ja seega on nende harrastamine (muidugi võrdsel kvaliteedi tasemel) odavam, kui nõukogude tehnika harrastamine. Ei tasu võrrelda korralikult restaureeritud lääne tehnikat ja rulliga värvitud nõukogude tehnikat.
Pigem tuleks rõhuda tulevikus igasuguste avalike ürituste osalejate puhul autentuse põhjendustele, mitte niivõrd tehnika päritolule ja väljalaske aastale. Hea näitena sai sellegi ürituse alguses keelu üks sahaga Bemm, sest osalemise põhjendus oli nõrk, samas teised Bemmid said osaleda. Kui aga keegi valmistab järgmiseks Talveralliks ette üsnagi autentses tuuningus sahkadega Bemmi, siis see on ju uunikute mõistes huvitav eksemplar. Samuti osales Sigulle, mis olid ikka päris koledad peldikud, aga oli ka Sigulle, millel oli vaid paar nüanssi puudu, et olla täiuslikud.
Kui tahetakse ürituse kvaliteeti saada suuremaks, siis tuleb protsesse suunata. Enne järgmist Uunikute Talverallit tuleks esiteks teha kvaliteedi ja stiili seminar koos eksamiga ja seejärel jagada osalejad sportlasteks (piiratud kogus) ja matkajateks. Matkajatele pole kiiruskatseid vaja ja ürituse sujuvus läheb ühtlasemaks ja kiiruskatetele jagub omade hulgast publikut. Seni on minu meelest suurim viga olnud see, et peale enda tegemiste ei ole üritusest mingit pilti, ehk siis teisi ei ole võimalik näha enne kui lõunapausil ja õhtul.
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 1,075
Teemad: 57
Liitus: Mar 2004
Maine:
10
no maeitea, käin pidev kemplemine vene ja läänetehinka vahel. Minu meelest on ka vene tehinka lahe aga ise ma ei ole sellest huvitatud just tehnilise igavuse poolest. krt, no siiski talveralli omapära on üritus ise ja ka seal kulgeva autopargi omapära. paraku on nii, et venetehinkat on meil veel lademes (ehk kui ei meedi seisukord, saad võtta kuurialt parema) mida paraku ei saa rääkida lääne tehnika kohta, need masinad mis liikusid ca 15a tagasi, neid lihtsalt pole kuskil. See kui palju kellegi stange maksab on vast liiga sürr arutelu, sest peale mõne üksiku masina, suremjagu ralliajaid ei oma piiramatuid ressursse.
Ma osalesin volvo I seeria volvo 343ga - no mõttetu auto aga milla te nägite viimast, jah juppe on saada nagu jõge, aga poole lihtsam oleks olnud ju osaleda mossel.
No minujaoks on küll suurem nostalgija mingi välismaa teh järele (olen sünd 1974 ja nostalgilisemana tuntub nii mõnigi vaukshall või opel kui mosse)
Postitused: 4,169
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
11-03-2009, 20:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-03-2009, 20:19 PM ja muutjaks oli
PlyVal64.)
No "paneme siis paremaks" ja näiteks Eestis olnud ja loodetavalt ka alles wankel-mootoriga Lada 2105. Ma pakun välja, et TVR eriseeria LeMansi auto on on sama haruldane...
Või siis GAZ 61-73, mida püütakse Eestis kokku saada, äkki isegi õnnestub hr.Levollil see trikk ära teha. Kui õnnestub, siis on selline auto kordi kõvem sõna, kui "mul hambus olev" mistahes M-B 500K! KORDI kõvem, kuigi võib olla kümneid kordi odavam.
Ehk nii siin- kui sealpool raudset eesriiet oli hulgaliselt sigapõnevat, sigaharuldast ja aastal 2009 üli-üli-üli raskelt restaureeritavat tehnikat! Paneme siia veel ka GAZ 64 või M-422, puukerega Alma-vaguni!
Tavaline Mosse on täiesti samaväärne tavalise 911'ga, tavaline 2101 tavalise Alfaga, tavaline kõrvadega sapikas tavalise R4, Põrnika, Mini vms jne.
Ja kui ma kunagi viitsin/suudan/tahan maja tagant M-402 koos 100% originaaltehnikaga rajale tuua, peab "Läänlane" vastu rajale tooma Porsche 356B Speedsteri! Need autod on HARULDUSELT aastal 2009 samaväärsed, pigem on M-402 flatheadiga palju haruldasem. Isegi sellel tohutul Venemaa autopõllul ei ole seda mudelit ja vana OTSIB sellist üle Venemaa taga! Miks, sest kõik asendasid nõrgukese MZMA-402 mootori M-407 OHV pajaga ja pisike malmikärakas rändas prügimäele.
PS: kuna 402 on jalus, olen lubanud selle viia Varjupaika. Aga ka sinna läheb ta tingimusega, et kui keegi tõesti taastab originaali MZMA-402 tehnikat vajavat autot, siis sealt saab selle. 7 aastat tagasi sõitsin sujuvalt omal jõul ümber kvartali, ainult 1. käik tahab tegemist. Ehk paja sisu oli ideaalne.
Postitused: 4,169
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
11-03-2009, 23:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-03-2009, 04:47 AM ja muutjaks oli
PlyVal64.)
Dad, asi ongi selles, et Renel on olemas päris palju õigeid ja autentseid detaile! K.a. õige mootoriplokk (mingi imeväike erinevus) jne. Lisaks oligi see auto kokku pandud puhta käsitööna, kasutades sel hetkel olemasolevaid detaile Gorki tehases. Eks enamus olid pärit GAZ 64 arsenalist, midagi tehti käsitööna just selle auto jaoks jne. Lisaks on Rene oma puhas ja õige GAZ11, millest 61-73 ehitati. Kuna on reaalselt võimalus minna ja uurida ka kahte allesolevat isendit, siis on KÕIK VÕIMALIK. Nagu absoluutse enamuse väga vanade näituserestoga autodega... aga ka uuematega, kus enamus osi on siiski uusfabritseeritud. Lätlased on mihklid seda tegema ja selles pole midagi taunimisväärset! Ei ole absoluutselt mitte mingit vahet, kas tehakse 1:1 replica vahekastist, poolelliptilistest lehtvedrudest või kere puuraamist. Puit on aga peaaegu kõigil sellist kerekonstruktsiooni omavatel autodel tänaseks uute tislerite poolt välja vahetatud. K.a. enamus Horche ja Mersusid.
Lihtsalt küsimus jääb, kas on mõtet? Kas püüda saada GAZ11 ideaalseks või see ümber ehitada 61-73'ks. Kui on võimalus, miks mitte?