07-02-2009, 15:43 PM
Oli neljapäeva õhtu kui ma pakkusin kaasfoorumlasele Marauderile oma Moskvitsi ning järgmine hommik oligi ta oma autoga platsis ning viis Moskvitsi minema. Eelnev õhtu meenus mulle veel, et mulle pakuti sügise keskpaigas ühte säärekat, väidetavalt pidavat poolest vända tiirust käima minema kuid värv oli halb. Rääkisingi samal õhtul, et tulen kohe peale Moskvitsi müümist masinale järele. Mõeldud, tehtud. Koju jõudes kupatasin venna Peugeoti 205'e rooli ning võtsimegi suuna Kärdla poole. Sinna jõudes võrr käivituski koheselt ning siis enam ümbermõtlemist ei olnud. Kui masin käes tuli ka esimene probleem lagedale, nimelt Peugeoti see ei mahu ning oma kodukohani on 19 kilomeetrit minna. Aga kuna vanaema ning vanaisa elavad praktiliselt kõrvaltänavas, siis saigi sinna põristatud. Parkisin masina vanaisa Moskvitsi kõrvale ära ning läksime vennaga tuppa. Meie imestuseks polnud kumbki masinat näinud ega kuulnud ning siis otsustasin, et ei hakka muret tegema ning ütlesin, et lähen saan sõbraga kokku. Uks kinni, võrr näppu ning majast 50 meetri kauguselt käivitasingi. Kui jõudsin ca. Kärdla ringteeni, lõppes masinal kütus ning järgnev teekond mõõdus lükates. Vahepeal üritasin mitmele inimesele helistada, kuid keegi ei vastanud või olid siis tööl. Lõpuks, kui olin umbes 5 kilomeetrit masinat lükanud, helistas kaasfoorumlane Tiit tagasi ning nõustus järgi tulema ( tänud siis temale.
) . Koju jõudes tegin masinast paar pilti ning kohapeal seisust väikse video ning panin ta sooja ruumi seisma.
Lisan paar pilti, milline ta nägi välja peale ostmist.
![[Pilt: 042625967039aa.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/170/251/042625967039aa.jpg)
![[Pilt: 0426259695c350.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/170/251/0426259695c350.jpg)
Ning video peale ostu.
- http://www.youtube.com/watch?v=_ltMpbhSiCQ
Järgmisel päeval uurisin masinat lähemalt, selgus et orginaalist on puudu porilapatsid, õige tagutuli, ketikaitse, peegel ning veel paar pisemat asja. Avastasin veel, et üks mootorikinnitus oli pooleks ja see sai siis koheselt vahetatud. Eelmine omanik ütles, et mootoris on uued kontaktid, magnedo ja sidur. Silindris oli kaks kriimu, arvatavasti oli kolvirõngas või midagi purunenud. Kuna ilmad olid halvad ning võrriga oli pea võimatu sõita, siis otsustasin masina vähegi paremasse kondinatsiooni seada ning hakkasingi paari päeva pärast lammutama. Esiharki lahti võttes, oli üks laager pooleks ning kuulid jooksid kohe välja.
Laager nägi välja selline.
![[Pilt: 0428261256b778.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/171/152/0428261256b778.jpg)
Ning masina jõudsin nii palju ära lammutada päeva lõpuks. Pildil on ka näha, kuidas masin eelnevalt värvitud oli. ( nimelt ühes tükkis )
![[Pilt: 042787761e28cc.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/171/75/042787761e28cc.jpg)
Vahepeal kui masinat nokitsesin, sai ostetud paar uut juppi.
![[Pilt: 042853813e07b4.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/171/207/042853813e07b4.jpg)
![[Pilt: 04271646332d3c.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/170/432/04271646332d3c.jpg)
![[Pilt: 04317520908823.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/172/350/04317520908823.jpg)
Kui masin sai värvitud, hakkasime seda koos kaasfoorumlase KoBa'ga kokku laduma. Siis aga avastasin paar värvi viga esikahvlil ning tagumisel porilaual ning tuled ja paar väiksemat vidinat jäi külge panemata. Järgmine päev panin masina kokku, kuigi peegel jäi peegli kinnituse tõttu külge panemata ning seejärel viisin masina välja. Algul läksin lükates bensiini jaama ning seejärel võtsin auto pagasnikust tavalist mootori õli ning proovisin käima. Masin käivitus jälle nii nagu tavaliselt, kuigi õli sai veitsa palju ning tossas hirmsasti. Jõudes 500 meetrit sõitu teha kadus jõud ning masin hakkas podisema. Minu hooletuse tõttu oli küünal lahti. Sai siis see korralikult kinni pandud kuid masinal oli endiselt jõud kadunud ning mootor läks hirmus tuliseks. Lõpuks hakkas ka taguratast kinni viskama ning siis otsustasin masina ära panna. Tegin päeva lõpuks ka pildi.
![[Pilt: 043956385c2779.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/175/412/043956385c2779.jpg)
Paar päeva hiljem tekkis ka silindri vahele õhk ning otsustasin silindri ära vahetada koos kaanega ning nüüd asi toimib jälle. Vahepeal sain taguratta enamvähem korralikult ringi aga nüüdseks on sama probleem tagasi. Arvatavasti on laagrid kinni või siis läbi. Mõnigad nädalad tagasi murdus ka väntade keti pinguti täielikult ning nüüd peab mingi päev ülekande ära tegema, et uue kätte saaks.
![[Pilt: 043955199e8807.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/175/410/043955199e8807.jpg)
Praeguseks vist kõik. Kindlasti jäi midagi mainimata kuid kogu juttu saab jälgida vanaisavokist. Hetkel on asi rahade taga, tarvis oleks uus kolb ning rõngad tellida ja vända süsteem korda teha. Arvatavasti tuleb ka uus värv, kuna hetkel on värvitud taaskord pintsliga ning mina sellega rahul ei ole, kui ilmad soojemad siis saab sõbra juures kompressoriga värvitud. Saladuskatte all võin õelda et värv ei jää samaks.
Kevin.

Lisan paar pilti, milline ta nägi välja peale ostmist.
![[Pilt: 042625967039aa.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/170/251/042625967039aa.jpg)
![[Pilt: 0426259695c350.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/170/251/0426259695c350.jpg)
Ning video peale ostu.
- http://www.youtube.com/watch?v=_ltMpbhSiCQ
Järgmisel päeval uurisin masinat lähemalt, selgus et orginaalist on puudu porilapatsid, õige tagutuli, ketikaitse, peegel ning veel paar pisemat asja. Avastasin veel, et üks mootorikinnitus oli pooleks ja see sai siis koheselt vahetatud. Eelmine omanik ütles, et mootoris on uued kontaktid, magnedo ja sidur. Silindris oli kaks kriimu, arvatavasti oli kolvirõngas või midagi purunenud. Kuna ilmad olid halvad ning võrriga oli pea võimatu sõita, siis otsustasin masina vähegi paremasse kondinatsiooni seada ning hakkasingi paari päeva pärast lammutama. Esiharki lahti võttes, oli üks laager pooleks ning kuulid jooksid kohe välja.
Laager nägi välja selline.
![[Pilt: 0428261256b778.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/171/152/0428261256b778.jpg)
Ning masina jõudsin nii palju ära lammutada päeva lõpuks. Pildil on ka näha, kuidas masin eelnevalt värvitud oli. ( nimelt ühes tükkis )
![[Pilt: 042787761e28cc.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/171/75/042787761e28cc.jpg)
Vahepeal kui masinat nokitsesin, sai ostetud paar uut juppi.
![[Pilt: 042853813e07b4.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/171/207/042853813e07b4.jpg)
![[Pilt: 04271646332d3c.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/170/432/04271646332d3c.jpg)
![[Pilt: 04317520908823.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/172/350/04317520908823.jpg)
Kui masin sai värvitud, hakkasime seda koos kaasfoorumlase KoBa'ga kokku laduma. Siis aga avastasin paar värvi viga esikahvlil ning tagumisel porilaual ning tuled ja paar väiksemat vidinat jäi külge panemata. Järgmine päev panin masina kokku, kuigi peegel jäi peegli kinnituse tõttu külge panemata ning seejärel viisin masina välja. Algul läksin lükates bensiini jaama ning seejärel võtsin auto pagasnikust tavalist mootori õli ning proovisin käima. Masin käivitus jälle nii nagu tavaliselt, kuigi õli sai veitsa palju ning tossas hirmsasti. Jõudes 500 meetrit sõitu teha kadus jõud ning masin hakkas podisema. Minu hooletuse tõttu oli küünal lahti. Sai siis see korralikult kinni pandud kuid masinal oli endiselt jõud kadunud ning mootor läks hirmus tuliseks. Lõpuks hakkas ka taguratast kinni viskama ning siis otsustasin masina ära panna. Tegin päeva lõpuks ka pildi.
![[Pilt: 043956385c2779.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/175/412/043956385c2779.jpg)
Paar päeva hiljem tekkis ka silindri vahele õhk ning otsustasin silindri ära vahetada koos kaanega ning nüüd asi toimib jälle. Vahepeal sain taguratta enamvähem korralikult ringi aga nüüdseks on sama probleem tagasi. Arvatavasti on laagrid kinni või siis läbi. Mõnigad nädalad tagasi murdus ka väntade keti pinguti täielikult ning nüüd peab mingi päev ülekande ära tegema, et uue kätte saaks.
![[Pilt: 043955199e8807.jpg]](http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/175/410/043955199e8807.jpg)
Praeguseks vist kõik. Kindlasti jäi midagi mainimata kuid kogu juttu saab jälgida vanaisavokist. Hetkel on asi rahade taga, tarvis oleks uus kolb ning rõngad tellida ja vända süsteem korda teha. Arvatavasti tuleb ka uus värv, kuna hetkel on värvitud taaskord pintsliga ning mina sellega rahul ei ole, kui ilmad soojemad siis saab sõbra juures kompressoriga värvitud. Saladuskatte all võin õelda et värv ei jää samaks.
Kevin.
Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!
www.vanaisavokk.forumotion.com