traktoriga teel
#1

kas kõik traktorid peavad olema registreeritud, et nendega teedel sõita? Või on mingeid möönduseid ka? A'la valgel ajal või ohukolmnurgaga tähistatud, mingi kiirusepiirang v.m.s...
Kui auto või traktor ise on registreeritud, kas tema taga võib vedada looreha, niidukit, käru, mida iganes. Kuidas peavad olema tähistatud? Neid kõike ju ei registreerita?
TZ-4K-14 ja T-16 huvitavad täpsemalt
Vasta
#2

kas kõik traktorid peavad olema registreeritud, et nendega teedel sõita?
Jah.
Või on mingeid möönduseid ka?
Ei.
A'la valgel ajal või ohukolmnurgaga tähistatud, mingi kiirusepiirang v.m.s...
Ei.
Kui auto või traktor ise on registreeritud, kas tema taga võib vedada looreha, niidukit, käru, mida iganes.
Vt LS § 13 lg 2
Kuidas peavad olema tähistatud? Neid kõike ju ei registreerita?
Vt Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded
Vasta
#3

Lisaks sellele peab olema kehtiv ülevaatus ja kindlustus.
Vasta
#4

http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=769273
krt, midagi on siin riigis mäda.
kuda siis neid ehitusmasinaid taga võib vedada, mis ei ole kusagil registreeritud? Taga on vaid märge 30km/h
Vasta
#5

Looreha ning niiduki võiks ehk eriveosena pukseeritava seadme alla lugeda.
http://www.ark.ee/atp/index.php?id=54563

Aga muus osas on asi nii nagu eespool öeldud- traktor ja haagis peavad teeliikluseks olema loomulikult registreeritud, pluss kõik ülejäänud nõutavad dokustaadid: ülevaatus, kindlustus ning muud tuled ja viled. Elementaarne juSmile

Ainuke erinev konks on vast see, et traktor ja haagis loetakse tervikuna R-kategooria sõidukiks, mille juhtimiseks piisab B-kati lubadest. Ehk traktoriga haagisega sõites ei pea E tähete olema lubadel.
Vasta
#6

Traktoritele soovitan ikkagi teha ülevaatus, kui on asja teedel liikumiseks. Ei maksa palju (~500kr) ja ei tule probleeme politseiga. Politsei sõidab lihtsalt sul taga senikaua kuni number on kontrollitud, lehvitab ja sõidab mõõda (vahel lastakse puhkuda kah). Kindlustus on veits kallim. Töömasinad (reha, vaalutaja, press, niiduk) võid vedada iga kell. Töömasinatel ei pea olema ülevaatust. Kärul paeb, aga olema ülevaatus. Haagise ülevaatus oli ~200 kr.
Vasta
#7

Kuupäeva ei mäleta,aga uue seaduse järgi ei tohi enam B-katiga traktorit juhtida.
Vasta
#8

(27-03-2009, 23:17 PM)rauno600 Kirjutas:  Kuupäeva ei mäleta,aga uue seaduse järgi ei tohi enam B-katiga traktorit juhtida.
TõestaToungue


Tsitaat:R-kategooria mootorsõidukit võib juhtida ka isik, kellel on T-kategooria mootorsõiduki juhtimise õigus või B-, C- või D-kategooria või C1- või D1-alamkategooria auto juhtimise õigus.

T-kategooria jaoks on sama jutt ainult, et juhtimisõiguse annavad C-, D-, C1- või D1-kategooria juhtimisõigus.

Tsitaat:T-kategooria - Liigendraamiga ratastraktor või juhitava tagasillaga liikurmasin haagisega või haagiseta ja muu ratastraktor või liikurmasin, mis ei kuulu R-kategooriasse

huvitav kas TZ-4K-14 loetakse T-kategooria sõidukiks(keskliigendiga ju) ning nõuab C lube?
Vasta
#9

Eriveosena veetava pukseeritava seadme vedu



§ 25. Üldnõuded eriveosena veetava pukseeritava seadme veol

(1) Eriveosena veetava pukseeritava seadme, milleks võib olla bituumenikatel, soojak, kompressor, tõstuk jm (edaspidi pukseeritav veos), veol ei tohi suurim kiirus ületada 25 km/h.

(2) Pukseeritava veose tegelik mass ei tohi ületada veduki(-te) tegelikku massi ja korraga ei tohi vedada rohkem kui ühte pukseeritavat veost.

§ 26. Pukseeritava veose varustus

Pukseeritav veos peab olema varustatud piduritulede, tagumiste suuna- ja ääretulede laternatega, haagise tagumiste punaste võrdkülgsete kolmnurksete helkuritega ning aeglase sõiduki ja kiiruse piirangu (25 km/h) tunnusmärkidega.

§ 27. Haakeseadis

Haakeseadis peab vastama «Liiklusseaduse» § 13 lõike 3 alusel teede- ja sideministri poolt kehtestatud nõuetele. Võib kasutada konksu ja silmusega haakeseadist, kui veduki konksu ristlõike läbimõõt on 50¿1 mm või haagise tiisli veosilmuse sisemõõde on 90 ± 1 mm, silmuse ristlõike läbimõõt on 45¿1 mm ja tööpindade kulumine ei ületa 1,0 mm. Kõik haakeseadised, välja arvatud isepidurduvad, peavad olema dubleeritud julgestuskettide või -trossidega.

§ 28. Pukseeritava veose tehniline seisukord

Pukseeritava veose tehniline seisukord peab vastama valmistaja nõuetele
Vasta
#10

B, C jne. Võib küll traktoriga sõita aga ei tohi kutselise juhina tööl olla
Vasta
#11

(01-05-2009, 20:52 PM)renee Kirjutas:  B, C jne. Võib küll traktoriga sõita aga ei tohi kutselise juhina tööl olla

Millise õigusakti alusel?
Vasta
#12

Põllumehele teadmiseks

Senise kuue kategooria asemel kantakse pärast 1. juulit traktori- ja liikurmasina-juhiloale vaid kaks kategooriat. R – juhitava esisillaga ratastraktor või liikurmasin haagisega või haagiseta, mille suurim valmistajakiirus ületab 6 km/h, kuid ei ületa 40 km/h, ja T – liigendraamiga ratastraktor või juhitava tagasillaga liikurmasin haagiseta või haagisega ja muu R-kategooriasse mittekuuluv ratastraktor või liikurmasin, mille suurim valmistajakiirus ületab 6 km/h, kuid ei ületa 40 km/h.

R-kategooria mootorsõidukit võib juhtida ka isik, kellel on T-kategooria mootorsõiduki juhtimise õigus või mõne järgnevalt loetletud sõidukikategooria juhtimise õigus: B-, C-, D- või alamkategooriate C-1 ehk D-1 juhtimise õigus. See tähendab, et R-kategooria traktorit võib juhtida nii sõidu-, veoauto- kui bussijuhiloaga.

T-kategooria mootorsõidukit võib juhtida isik, kellel on T-kategooria, C- või D-kategooria ehk C-1 või D-1 alamkategooria sõiduki juhtimise õigus.

Need liiklusseaduse sätted käsitlevad liiklemist teedel, ent nende põhjal ei selgu veel, kas traktorijuht masinaga töötada oskab.


Ise oman Tz4k14 ja värske passi sisse löödi liigendraamiga. Kunagi sai liigendraami õpitud kuid examilt läbi põrutud ja sain hoopis kombaini paberid, teades kombaini kohta nii palju kui 30m kauguselt nähud kombainil näha oli Big Grin . Kuid olemas on A-B-C tähestik olemas. Kas on mul siis see juhtimisõigus liigendraamile? Sellised pisemad asjad tuleks kaalu järgi paika ka panna, väiketraktorid. Liigelda ma nagu tohiks teel, juhul kui on soov minna Kirovetsiga õhtul Clubi, kuid kui tahan midagi järele jaakitda ja tööd teha peab mul olema selle jaoks eraldi tunnistus. Saan ma õieti aru?
Vasta
#13

(22-05-2009, 08:17 AM)inc Kirjutas:  T – liigendraamiga ratastraktor või juhitava tagasillaga liikurmasin.

T-kategooria mootorsõidukit võib juhtida isik, kellel on C-kategooria sõiduki juhtimise õigus.


Tz4k14 on liigendraamiga.

Olemas on A-B-C tähestik.

Kas on mul siis see juhtimisõigus liigendraamile?
Jah

Aga see töö tegemiseks eraldi tunnistus on selline asi, et kõik on kuulnud aga keegi näinud ei ole. Kas tegu on traktoristi kutsetunnistusega? Kas nendel lugematutel kopameestel on kõigil mingid paberid? Kust maalt algab "töö tegemine"? Kas heinapallide vedamine on töö? Või puukoorem? Või lume lükkamine...

Vaadates suvalist töökuulutust cv-online's siis küsitakse ainult b-lube ja elementaarset remondiskust.
Tsitaat:Töö sisu: rullsilo tegemine. Töötasu tükitöö alusel kokkuleppel. Enamik tööst juunikuus, viibimine komandeeringus, ööbimine haagissuvilas. Vajalik varasem töökogemus traktoristina, B-kategooria juhiluba ning elementaarne remontimisoskus.
Vasta
#14

Kui traktoril on tehnilisespassis lubatud suurimaks kiiruseks 50 km/h, kas suure autokäruga tohib jätkuvalt B-kategooriaga sõita? Mida tähendavad sõiduki kategooriad nt. LM (minul kombain), T1 (traktoriks Belarus), T5. Saab nende kohta kuskilt lugeda?
Vasta
#15

(22-05-2009, 08:17 AM)inc Kirjutas:  või juhitava tagasillaga liikurmasin

Minule on seesinane punkt tekitanud küsimuse, kuidas suhtuda ehitustraktorisse, näit JCB 4 või mõni CASE või Kramer Allrad, mil küll kõik neli ratast keeratavad-pööratavad on, teeliikluseks aga tagarattad otseasendisse lukustatavad? Teeliikluses, kus juhiluba nõutav, on masin ju esirattajuhitav? Mida juriidika sellisel puhul ütleb?

loll on loll olla.
Vasta
#16

Torgin vana teemat sarvtraktori ehk motoploki kontekstis.

Kõhutunne ütleb, et sarvtraktoriga teel kulgemine militsionäärivanadele ei meeldi. Valetan - väga meeldib, sest tegemist on isemajandava organisatsiooniga Wink  Või...?

Kogu suur ja lai Riigi Teataja ei sisalda sõna motoplokk. Mis asi ta siis seaduse mõistes on? Originaalratastega Kutaisi (kiirus 5,98 km/h) pole isegi mootorsõiduk.

 40) mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk. Mootorsõidukiks ei loeta mootoriga jalgratast, pisimopeedi, maastikusõidukit, trammi ega sõidukit, mille valmistajakiirus on alla kuue kilomeetri tunnis;

Tegemist ei peaks olema ka traktori ega liikurmasinaga:

34) liikurmasin on ratastel või roomikutel liikuv, teatud kindla töö tegemiseks ettenähtud mootorsõiduk, mille valmistajakiirus on suurem kui 6, kuid väiksem kui 40 kilomeetrit tunnis. Liikurmasinaks ei loeta auto alusel valmistatud eritöömasinat;

86) traktor on rataste või roomikutega põllu- või metsatööks ettenähtud mootorsõiduk, millel on vähemalt kaks telge ja mille valmistajakiirus on vähemalt kuus kilomeetrit tunnis. Traktoriks ei loeta auto alusel valmistatud eritöömasinat;

Kõige lähemal on vast:

36) maastikusõiduk on mootori jõul maastikul liikumiseks ettenähtud liiklusvahend, mis ei ole käesoleva seaduse tähenduses mootorsõiduk;

Selle klausli all on eelkõige silmas peetud ATVd?

Oskab keegi kommenteerida? Või on kogemusi Smile
Vasta
#17

(01-06-2016, 22:26 PM)oltsberg Kirjutas:  Mis asi ta siis seaduse mõistes on? Originaalratastega Kutaisi (kiirus 5,98 km/h) pole isegi mootorsõiduk.

 
Ma pimesi pakun, et too imeliikur on üksik kariloom ja tema juhti peaks nimetama ajuriks või noh karjaseks. Mõnes kohas tohib üle tee minna ja mõnes kohas mitte. Üldiselt on parem panna tee äärde kahele poole märk kariloomad teel. Kindlasti mitusada meetrit või mitu kilomeetrit lisatahveldisega. Siis peaks kurjad onud maha rahunema ja kontoorasse instruktsiooni küsima minema. Ära unusta piitsa, kutsari töövahendit, sellest võib abi olla nii ühe kui teiste nüpeldamisel.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#18

Konks vist peitub siin: 

"§ 73.  Tehnonõuded mootorsõidukile ja selle haagisele, nõuded varustusele ning nende nõuetele vastavuse kontrollimine

 (1) Liikluses kasutatav mootorsõiduk ja selle haagis ning nende varustus peavad vastama õigusaktidega kehtestatud tehnonõuetele. Mootorsõiduk ja selle haagis peavad olema nõuetekohaselt varustatud.
 (2) Liikluses kasutatav mootorsõiduk ja selle haagis peavad olema läbinud tähtaegselt tehnonõuetele vastavuse kontrolli.
Vasta
#19

Meil enam majandis T-16 ei tehtud üv see aasta, Eriotstarbeline pöllutööriist ja asi jokk, 20km/h märk taga, tuled peaksid ikka põlema. Aga sellel kasti pole vaid kartuli muldaja kõhu all, kui kast siis võib hakata jutt koormate vedamisest ja ei lähe nii lihtsalt.
Vasta
#20

(02-06-2016, 00:03 AM)veix__ Kirjutas:  Konks vist peitub siin: 

"§ 73.  Tehnonõuded mootorsõidukile ja selle haagisele, nõuded varustusele ning nende nõuetele vastavuse kontrollimine

 (1) Liikluses kasutatav mootorsõiduk ja selle haagis ning nende varustus peavad vastama õigusaktidega kehtestatud tehnonõuetele. Mootorsõiduk ja selle haagis peavad olema nõuetekohaselt varustatud.
 (2) Liikluses kasutatav mootorsõiduk ja selle haagis peavad olema läbinud tähtaegselt tehnonõuetele vastavuse kontrolli.
No siit annab edasi närida. 
(1) Mis siis kui motoplokile tuled-viled-pasunad külge kruvida?
(2) Millist värvi läheb ülevaataja nägu, kui kodanik vurab kohale motoplokiga ja üritab kanali peale sõita?
Lihtsaim lahendus oleks vast liikuval motoplokil kõrval kõndida, mitte peal sõita. Siis peaks see olema täpselt sama palju transpordivahend kui aiakäru.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne