1978 Chevy Van 5,7 V8
#21

Produktiivne puhkus jätkub:
Sai salong lõpuni paljaks võetud. Tagumise osa põhi on ilus ja kõva, isegi värv on peal korralik. Tuli välja paar suuremat roostekollet järgmistest kohtadest: vasaku rattakoopa tagant, kütusetoru ümbrusest on täiesti mäda. Vasaku rattakoopa eest, kus oli salongi soenduse radikas, on ka täiesti hõredaks põlenud, hea et see radikas veel salongis sees püsis. Vähemalt esialgne plaan on see asi sealt lihtsalt minema visata ning põhi kinni keevitada. Voolikud teen pimedaks, kui tuju ja vajadus tekib, teen lihtsalt augud ning vean voolikud läbi. Juhtmed isoleerin, ning nii see asi jääbki.
Sai alustatud ka põhja puhastamisega, ahju kohast lõikasin ka paikamisele kuuluva osa välja. Paraku toodi 2 kuune järelkasv mõneks ajaks minu silma alla magama, nii tuli rellakas seisma panna ning muude asjadega jätkata.

Võtsin alt starteri ning kangutasin välja vahetust vajava külmakorgi. Homme lähen toon AB-st uue. Teiseks vahetasin ära jagaja rootori, jagaja kaane ning kraapisin mootorit ajaga kogunenud kõntsast lihtsalt puhtamaks.

Õhtul sai ära toodud ka üsna heas korras vasak tagauks, mis maksis täpselt 5 korda vähem, kui kasutaja badass pakkus.

Salongi müraisolatsiooni oli täiendatud ehedate jaan tatika meetoditega: polstri tagant võis leida nii ehitusvilla kui penoplasti, kõik toredasti läbi vettinud ning küprokikruvidega kinni. Kogu see ilu leidis koha prügihunnikus.

Nädalavahetusel tuleb teha üks osturetk ning varuda põhja viimistlemiseks vajalikud vahendid. Siinkohal ootan soovitusi konkreetsete tootenimetuste ning poodide osas. Jutt siis vanakooli roostesurmast (mille sudan ka ise leida), kruntvärvist (ilmselt kahekomponendiline) ning põhjamastiksist.
Vasta
#22

Päris Tore ettevõtmine tundubSmile. Jään huviga pildimaterjali ja uusi postitusi ootama.
Vasta
#23

Neljapäeval sai vahetatud külmakork ning tagasi paigaldatud starter, toodud õiges mõõdus õhufilter. Selles osas kiidusõnad American Beauty'le, algatuseks sain sealt vales mõõdus õhufiltri, ümbervahetamine toimus ilma mingi probleemita 1:1, hoolimata et tðekki polnud kaasas ning karp oli muljuda saanud.
Täna sai külge kruvitud uus uks ning jätkatud põhja puhastamisega. Aku otsad said ka mõneks ajaks külge, et kontrollida elektrisüsteemi korrasolekut. Kõik tuled põlevad, ventikas puhub, starter veab, seega korras. Signaal ei tööta, aga küllap selleni jõuame.
Põhja puhastamisel jõudsime (koos vennaga) üha uute roostekollete ja aukudeni, mis meelt just rõõmsaks ei tee. Mõtted kalduvad sellisele rajale, et tuleb hakata keredoonorit otsima või siis osta korralik pill, millele antud masin doonoriks võiks jääda. Esialgu muidugi antud masin sõidukorda, et temaga vähemalt sügiseni siia-sinna kulgeda ning seisva tehnika vead küljest ära harjutada.
Vasta
#24

Enamik põhjast on nüüd puhastatud, augukohad peale ühe välja lõigatud. Varutud on ka töö lõpetamiseks vajalikud materjalid peale põhjamastiksi. Sai varutud ruutmeetri jagu ühe maha kantud Van'i põhja, teist samapalju lihtsalt plekki ning Värvifoorumist ostetud roostesurm, happekrunt ning veoauto raamivärv.

Omajagu piinab aga sildasid puudutav küsimus: Kas G30 differ sobib G20 sillatala sisse, kas kõik nuudid ja asjad sobivad omavahel? Küsimus ajendatud siis plaanist tõsta G20 sild alla ning olemasolev differ sinna sisse.
Vasta
#25

Ma kardan et ei sobi, kuna 8p sild näeb juba oluliselt suurem välja ja möeldud rohkem nn veoautole. Samuti on 8p tagasild oluliselt vastupidavam kui 5p sild.
Miks vahetada tahad muidu, kas selleks et saada köik ühe poldiarvuga rattad alla? 8p sild on tegelikult hea asi.
5p sild kipub undama ja igusugu vead pole tal harvad.
Vaatasin tqhqst et tundsid huvi ka esisildade erinevuse kohta, niipalju kui mäletan on 8p oma toekamate vedrude, öötsade,stabika,pidurite jms.
Ma ei saa vist lähipäevil kahjuks vaatama minna, muidu on mul üks g30 mis juppideks läheb ja g20 kah paar seal körval.
Mis käigukast muidu sul all on, kui ta on g30 siis peaks olema th400 ja kardaan peaks olema vahepakuga.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#26

Ühesuguste rataste pärast jah, pealegi on 15" rehve rohkem saada, kui 16,5", siis ei peaks ka kahte varuratast kaasas tassima.
Selle tuvastasin juba visuaalselt, et sillatalad ja rattarummud on erinevad, difrikorpused näevad üsna ühesugused välja. Praeguses sillas on kiire, ökonoomseks maanteesõiduks sobiv ülekanne, mõtlesin, et kas annaks selle teise korpuse sisse paigutada.
Aga kui sild on hea, peab pikemas perspektiivis pigem esisilla (detailide) vahetusele mõtlema.
Vasta
#27

Ma enda romu hakkan ilmselt suvel lammutama, siis vöid selle silla endale sebida kui huvi on. Mul on kusjuures 16tolli ratastega.
Aga kere rooste poolest....niikaua kui tagavedrud tuppa ei tule kannatab söita küll ja veel, materjali seal jagub roostetamiseks!

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#28

Sai siis plaan valmis peetud, et tuleb ikkagi töökoda otsida, kes põhja kokku keevitaks, oma kasinate oskuste ja kidurate vahenditega loobusin peale päevast pusimist.
Kardaan on vahepukiga, käigukasti marki määrata ei oska. Kui keegi juhatab, kust markeeringuid leida ning mida need tähendavad, siis ehk oskaksin.
Vasta
#29

(16-04-2009, 12:18 PM)Steelrider Kirjutas:  Kardaan on vahepukiga, käigukasti marki määrata ei oska. Kui keegi juhatab, kust markeeringuid leida ning mida need tähendavad, siis ehk oskaksin.
Kasti saad kindlaks teha õlipanni kuju järgi. Tavaliselt neil on korpusel ka pisike informatsiooniplaadike vms. Ilmselt on seal TH-400, kuid samalt lehelt leiad vajadusel ka teise 3-käigulise kasti ID.
http://www.novak-adapt.com/knowledge/th400.htm
Vasta
#30

Roomasin veidi bussi all, käigukastiks on TH 350.
Kuna külmakork sai vahetatud, siis kallasin ka eluvedelikud kõik sisse, mis omakorda tekitas tahtmise tuli kolvi peale teha. Peale mõningast ponnistust selgus kibe tõsisasi- ei sädeme poegagi. Nüüd peab veidi nuputama, kust seda taga ajama hakata. Ei tahaks uskuda, et jagaja kaas kuidagi valesti külge sai pandud- seal lihtsalt ei anna midagi valesti teha.
Garaazile lähimas keretöökojas keerutati minu hinnapakkumisega nagu kass ümber palava pudru, hoolimata sellest, et olin kõik mädakohad mitme nurga alt üles pildistanud. Eks mingi hetk riputan need pildid siiagi.
Enne käivitamise üritust sai tuvastatud mõned lahtised juhtmeotsad, leitud nendele sobivad kohad ning vastavalt vajadusele kas vanu või uusi klemme/pistikuid sinna külge valtsitud. Selgeks sai ka, et pidurivõimendit käitavad vaakumvoolikud on mootori poolt otsast kivistunud ja pragunenud. Karpast tuleb välja veel üks (vaakum?) voolik, mis on pimedaks tehtud ning millele ma esialgu teist otsa ei leidnud. Mida selle abil käitada võiks?
Läbi on ka karterituulutuse tihend klapikambri kaanel.
Vasta
#31

Süvenesin veidike jagaja hingeellu, kuna kõik tundus korras olema, siis katsetasin teisi küünlaid ja miskit juhtmejuppi. Loomulikult selgus, et säde on olemas, jääb oodata uute küünlajuhtmete saabumist ning vb peale seda tuleb ka küünlad vahetada. Kõiki küünlaid/juhtmeid ei viitsinud täna maha kakkuda, aga starterit käiates isegi ei lubanud mitte, seega korras need asjad kindlasti ei ole.
Vasta
#32

Üle mitme aja sai bussi kallal toimetatud. Kuna oli ikkagi kange tahtmine pill käima saada, siis lasin enne uut käivituskatset sutsaka eetrit. Toimis. Kõik pütid tõenäoliselt ei käi ning tühikäiku ei ole, see on tõenäoliselt tingitud pragunenud vaakumvoolikutest. Sai ka väike proovitiir tehtud, kast toimetab kenasti, pidurid töötavad. Summuti tuleb ka alla sättida, siis peaks sama kereremonti ära sõita. AB pole bensupumpa, klapikambrikaane tihendeid ning küünlajuhtmeid veel kohale toimetanud, tänasest siis 4 nädala jooksul. Kui need asjad saabuvad, peaks ka mootor oluliselt paremini käivituma hakkama.
Vasta
#33

Jälle kodumail tagasi, aega taas vanatehnikat tuunida.

American Beauty venitamisest varuosade tarnimisel sai suhteliselt kõrini, seega hakkasin täna läbi helistama teisi USA masinate ja nende juppidega tegelevaid firmasid. Telefonile suvatses vastata ainult Top Parts, eks näis, kas nende lubatud nädala jooksul jõuavad vidinad kohale või mitte.

Kuna eile oli vaja masinat liigutada, siis vahetasin pidurivõimendi vaakumvooliku kiiresti mingi suvalise kummilutu vastu, mis varem oli lada 09 paisupaagi küljes. Vaakumvoolikud peaksid üldiselt vist ikka jäiga seinaga olema, piduripedaal jäi igatahes suhteliselt ebamäärane. Vähemalt tekkis mootori soojenedes mingi tühikäigu sarnane asi.
Vasta
#34

www.ebay.com ja otsi vajalikud jupid välja mida soovid ning ma vöin ära tellida. Üldiselt tulevad 2 nädalaga ära. Tihtipeale odavam ka kui meie "poes"
Vasta
#35

Siinkohal tekib küsimus postikulude kohta, kui nt kereplekke tellida (mõni tiib või koopa äär vms). Teine oluline aspekt on tollimaksud, kas need ei hakka kõri pigistama?
Vasta
#36

Tollivaba määr on 200euri, niiet mul on paarisajataalased asjad küll tasuta tulnud.
Ise tellin pöhiliselt rockautost ja seal enne tellimist saatekulud näha.
Kohal umbes nädalaga.
Tiivad ja suuremad asjad lähevad küll jah ilmselt mötetult kalliks.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#37

Kas sellisele masinale võiks kuskil Eestis enamkasutatavaid kereplekke saada olla (karbid või kuidas neid nüüd nimetadagi, koopa ääred jms), AB neid igatahes ei pakkunud ning mujale pole väga küsima jõudnud. Aeg lendab kohutava kiirusega, sügis ja ühtlasi kere välistööde tegemine on käega katsuda. Või peab mõne plekksepaga sõprust arendama hakkama?
Vasta
#38

www.almelo.ee äkki aitab?
Vasta
#39

shermanparts.com
vöid vaadata aga tundub kahtlane värk olevat jah nende plekkasjadega.
Eks jääb vist ikka romulateema lihtsaimaks ja mida sealt ei saa peab plekksepp välja nuputama.
Need karpide moodi asjandused on niikuinii liiga suured saatmiseks, läheks kirveks ikka.
http://www.blocket.se/kalmar/Traratt_Che...?ca=11&w=3

Seal üks müüb uusi lävepakke.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#40

Sel nädalal sain Top Parts'ist need klapikambrikaane tihendid, bensupumba ja küünlajuhtmed kätte, täna sai siis nende vahetamisega tegelema hakatud.

Esmalt otsustasin kütusevarustuse ära korraldada, seega sai pump esimesena ette võetud. Toitevoolik paagist oli asendatud mingi suvalise kummijunniga, mis sõrmede all pmst laiali pudenes (ja päris hea survega bensiini vastu nägemist pritsis). Kui toitevoolik eemaldatud ja asendatud sai, selgus, et pumbast karbussi mineva toru stuts on tollmõõdus, nr 15 võti oli väike, 17 suur. Sinna paika see asi siis praegu jäi.

Klapikambrikaasi maha võttes avanes ütlemata kole vaatepilt- mõlemad pead olid suures osas täis tõrvasarnast ollust, kanepoltide pead mattunud nii sügavalt läga alla, et esmapilgul ei suutnud kõiki kohe üleski leida. Paar tundi kruvikeeraja, kaltsu ja puhastusvahendiga tegi kogu selle loo siiski veidi viisakamaks. Kaned ise olid kinni pandud "käepäraselt"- paremal pool ainult silikooniga, vasakul oli pool ringist silikoon, pool tihend. Ise panin tihendid vahele ilma silikoonita, enne järgmist käivitamist tahan mootorile teataval määral välispesu ka teha, siis on edasised lekked tuvastatavad.

Kui järg jõudis küünlajuhtmeteni, hakkas juba vaikselt hämaraks minema, vahetatud sai ainult parema poole juhtmed. Kalpikambrikanega suguühtes olles sai ka küünljuhtmed lahti võetud ja tõenäoliselt segamini aetud, sellega seoses sooviksin teada süütejärjekorda, kõige parem miskit internetiskeemi juhtmete paigutusega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne