Silindrite puurimine
#1

Tahaks teada , et kas kuskil Pärnu kandis saab puurida silindreid?
Vasta
#2

(20-04-2009, 20:12 PM)kristofer14 Kirjutas:  Tahaks teada , et kas kuskil Pärnu kandis saab puurida silindreid?

Sõnasta oma pealkiri informatiivseks ja siis on sul lootust ka vastus saada.
Vasta
#3

Uuri Noorte tehnikamaja (Raba tn. 1) Motoringist. Ei tea, kas Askold ise ka silindreid puurib, aga nõu oskab kindlasti anda, et kus saaks.
Vasta
#4

Möödunud jõulude ajal sai uuritud pärnus puurimise võimalusi. Kõik ,kes kunagi on teinud, täna minu teada enam ei tee.
Vasta
#5

Mootorratta silindriga saab iga treial hakkama.
Vasta
#6

Ise sain ka just oma jawa silindritega ühele poole. On olemas mingi kolme haruga "jubin"Big Grin(see vist mõeldud rohkeb hoonimiseks) mis käib trelli otsa. Aega võtab, asja saab ja treipinki pole vaja.
[Pilt: spring_hones.jpg]
Vasta
#7

Selle kolme haruga jubina nimi on hoon ja selle kasutamine järgmise remontmõõdu saamiseks on väga küsitav. Hoonimine tähendab siiski ainult lihvimist.
Vasta
#8

Hoonimine on ka vajalik, aga alles pärast puurimist. Silinder kulub ovaalseks, samuti kulub ülaosast rohkem kui alt. Õige ristlõike saab taastada puurimise teel. Pärast seda tuleb alles hoon mängu. Sellega lihvitakse silindri seinad peegelpinnaks.
Nii on mulle raamatutest meelde jäänud, endal neid tööriistu muidugi pole. Pärnu kandi puurijaid ka kahjuks ei tunne.
Vasta
#9

Silindri töötlemisel oleneb, kui palju on vaja sisepinda maha võtta, et saada vajalik mõõt või siis silinderi tööpind jällegi "silindriliseks", et eelpoolnim. ovaalsused ja koonilisused kaoks. Kui eemaldatav pind on suur (kui suur, mina ei ütleToungue), siis treitakse läbi. Kui ei ole suurSmile, siis spetsialistid ikkagi vastava pingi olemasolul kasutavad sarnast hoonimispead, mängides erinevate luiskudega, jämedamatest peenemateni. Muidugi on pea spetsiaalne, spetsiaalses pingis, käib üles -alla ja pöörleb ümber telje ja pink ise keeruline ja kallis. Muidugi saab ka lihtsamalt, aga jah, drelli otsas..., see rohkem selline vabaaja veetmise võimalusRolleyes
Vasta
#10

Kass´i jutule veel niipalju juurde, et kirjeldatud luiskudel on (teoreetiliselt, ise näinud ei ole) ka lukustus kindla diam. peale. Ülal toodud fotol kujutatud aparaatidel surutakse luisud vedru mõjul kogu aeg vastu silindri pinda ning nii ühtlasi kopeeritakse kõiki pinna ebaühtlusi, tulemuseks on suurem ava, kuid täpselt sama ovaalne kui ennegi..

Väikeste (võrri-) silindrite puhul olen näinud ka sellist lahendust, kus utiilne kolb treitakse 0.5mm võrra väiksemaks ning valispinnale kinnitatakse liivapaber. Paberi kinni hoidmiseks lõigatakse "tööpinnale" lõhe. Kolb kinnitatakse trelli otsa. Sel meetodil eemaldatakse silindri tööpinnalt kõige rohkem materjali kõige väiksema diameetriga kohalt. Muidugi, sellist meetodit ei saa kvaliteedi poolest võrrelda puurimisega.

PS! Palun parandage teema pealkirja, natuke piinlik on!
Vasta
#11

Lukustus on olemas jah. Kuigi ka ise näinud ei oleWink Olen küll näinud konkreetselt hoonipead mis läbimõõtu pidi sobis "vanale kolmepoolesele jawale", kuid mille omanik müügi asemel otsustas vahetada asja vanarauast saadud sentide vastu. Jõudu siinkohal talle!
Erinevatest luiskudest (mis sinna hoonipeasse käivad) meelitaks isegi vast pildi väljaRolleyes.
Muidu võib aga puhastamiseks kasutada ka sirelikaigast peene liivapaberi ja treipingiga.
Silindri suuremaks ajamisega saab korraliku treipingi ja tera olemasolu korral (treial, muuseas, oleks ka vajalik- soovitatavalt suure algustähega) ka "kodustes tingimustes" hakkama. Kui tera nii hea ei ole või on lihtsalt tahtmine mitte rõngaid iga saja kilomeetri tagant vahetada siis pärast sellise kaika-liivapaberi sümbioosiga saab silindri peegliks küll. Peensustesse ei hakka laskuma kuidas täpselt. Kes saab treipingiga hakkama see saab isegi aru, kes ei saa - sellel pole ju ka vaja teada.Cool
Sõidab siiani ja on kahtlemata ainuke Riga-22 maakohas mis läheb üle saja välja.

Ahjaa teemasse ka nüüd natuke: Pärnus mulle teadaolevalt puurijaid pole enam. Viimati sai Marsruudis Savi tänaval puuritud ühte tarvilist mootori-blokki aga peale seda kaotati see koht ära igastahesSad
Vasta
#12

herr Askoldi juurde vast jah kõige mõtekam minna...iseasi kas ta aega leiab..ja kui leiabki ja saab seal teha sis varu aega ja kannatust samuti Toungue
Vasta
#13

Oma kaitseks võin öelda, et tahtsin Jawa ruttu sõitma saadaToungue(Ilm ju lausa nõuab seda)..Pealegi lõpptulemusega olen rahul...Kuigi ei saa ikkagi nii täpne nagu võiks olla. Kui vaba raha leidub, siis tuleks ikka lasta asjatundjatel tehaWink
Vasta
#14

Saksakeelne video ETZ 250 silindri puurimisest ja hoonimisest:
http://mopeten.tv/30-motoreninstandsetzung/

Isiklikult olen lasknud mitmeid kordi Liguril Karksi-Nuias silindreid puurida. Täpsus on olnud alati +/- poole sajandiku piires, hoonimisjälg nagu pildiraamatust. Aknaservad tuleb hiljem ise ära faasida, Ligur seda ei tee.

Kuigi nõuka ajal kasutati, pole lukustatavat hooni silindri jaoks tarvis. Nende kasutusala on pigem mõnesajandikuse ovaalsuse/koonilisuse eemaldamine, näiteks kepsusilmades.
Hoonimistehnika eelviimaseks sõnaks olid kobarhoonid (hoon näeb välja nagu WC-hari, millel iga harjase tipus pisike hoonimiskivi - akendega kahetaktiliste jaoks muidugi kõlbmatu), viimaseks laserhoonimine.
Hoonimise eesmärk on ajada silinder mõne sajandiku ulatuses mõõtu ja anda tööpinnale ühtlase õlikile püsimiseks vajalik karedus (sile pind soodustab mikrotilkade, st ebaühtlase õlikile teket).

Vene ajal sai häda sunnil vana 350 Jawa silindreid küll treipingis üle lastud. Nendel ulatub hülss alt pikalt välja ja saab hõlpsasti padrunisse kinnitada.

Üldiselt, kiire sõitmasaamine on kiire p...emineku eeldus. Minu puberteedieas päädis see Jawa mootori kolmekordse laialilammutamisega päevas. Tõsi, millagi sai pidevast käimajooksmisest, teeäärsetest remonditöödest, iganädalasest käekõrval jalgsimatkast ja ilase suuga vahtimisest, kuidas isa oma Jawaga kümneid tuhandeid kilomeetreid paljalt hooldustöid tehes läbi sõidab, kopp ette.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne