Võidusõiduks kohandatud
#1

Kas keegi on leidnud pilte vanadest ratastest mis on ringrajale kohandatud? Ennast huvitaks eriti Jawa ja Pannonia rattad. Põnev oleks vaadata nii tänapäevaseid kui ka ajakohaseid modifikatsioone.

Teeksin siis otsa lahti:
[Pilt: 126212.jpg]
https://www.team-bhp.com/forum/motorbike...4-a-3.html

Ja uuem mudel:
[Pilt: rd03.jpg]
http://mysite.verizon.net/jawaman/road.htm
Sellel lehel veel Jawa mootoiga Italjet 350 twin, mis on ka väga huvitav masin.
Vasta
#2

Kohalikus mastaabis sõitis vist Jaan Küünemäe mingil hetkel tänavasõidu-Jawaga ringrada.

Küll aga ehitati kõikvõimalikke idabloki krossirattaid ümber ringraja jaoks. Lisaks muidugi periood alates 1947.aastast, kui ringrajal jõudnud nõukogude mootorrattad olidki üldjuhul ehitatud ümber tavalistest tänavamasinatest.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Kuidagit moodi sattusin sellele: http://www.jawamania.info/historie/detai...storyid=38
Teemaks seal Jawa Super-Sport. Niipalju kui ma nüüd aru sain sellest loetavamast osast lehel (ehk siis inglis-keelsest osast- tðehhide keele mõistmine on mul olematuWink )siis kasutati rattal Jawa krossi-mootorit. Ma nagu ei ole kuulnud, et keegi oleks sellisega siinmail ringi sõitnud. Oskavad targemad kommenteerida?
Natuke on OT ka muidugi.
Vasta
#4

Võidusõiduks kohandatud Jawa 350, millega võideti 350cc klassis 1961 ja 1963 Prantsusmaa meistrivõistlused:

[Pilt: 6yyn2z7m.jpg]

@Gruppen: tüüp 557 on tõepoolest krossimootor.
Vasta
#5

TK-Moto, Tðehhimaa ühe tõsisema JAWA-de tuunija kiirendustsikkel, millega sõidetakse "Socialistik dragster"-it klassis kuni 350 special.

[Pilt: 6ykzdf6z.jpg]
Vasta
#6

Eespool esitatud IÞid (Ð11 ja Ð12) on Iþevski tehasetoodang, mille puhul nö. kohandamisest rääkida ei saa. Küll on sõidetud võidu ka IÞ Planeta Spordist arendatud ringrajamasinaga. Pilti ei olnud kohe panna siia juurde, aga kes huvi tunneb, siis Gunnar Veeberi 5 aasta eest üllitatud Ida-Viru mootorispordi ajaloo raamatus on ühest sellisest masinast pilt.
(30-04-2009, 12:34 PM)kradmelder Kirjutas:  Huvitav, miks Eestis klassikutega ringrada ei sõideta?Väidetavalt pidi meil suur ja vägev traditsioon motospordis olema?Tehnikat on muuseumides ja ka erakätes küll tegelikult.Aga sõidumehi vist ei jatku?

Meie ringraja klassikutest vist suurem osa sõidukorras ei ole. Ja vanade sõitjate käes neid suurt pole. Kui aastaid pakuti võimalust meie klassikute omanikele osaleda võistlustel nii Pirital kui ka Est-Ringil, siis ei tulnud meilt kedagi, aga soomlasi oli suht palju. Kuna ise sõitsin võistlusklassis, siis loomulikult oli põhitähelepanu sellel ja klassikute sõiduks ei jäänud lihtsalt aega. Kui huvilisi oleks piisavalt, siis kohalike ringrajavõistluste juures üks veteranmasinate sõit teha ei oleks eriline probleem. Või liita tsiklid Estonia festivaliga. Mootorispordi Muuseum on valmis liituma, kui huvilisi leiduks.
Vasta
#7

Sai nädalavahetusel siis ka Kurtna muuseumis Vihuri rattad ära vaadatud...see 125-ne isend on ikka väga filigraanne töö, silm puhkas lausa detailidel. On see ka sõidukorras?
Vasta
#8

Üks pilt teemasse. Ringrajasõiduks ümber ehitatud IZ-350. Väike viktoriin ka: kes on sadulas?

[Pilt: ehitatud.th.jpg]

Muide, täna on sellise mehe nagu Johannes Tomson 95-s sünniaastapäev. Eesti ringrajasõit (eriti N.Liidu ajal) polnuks temata see, mis ta oli.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#9

(04-05-2009, 21:36 PM)vootele Kirjutas:  Sai nädalavahetusel siis ka Kurtna muuseumis Vihuri rattad ära vaadatud...see 125-ne isend on ikka väga filigraanne töö, silm puhkas lausa detailidel. On see ka sõidukorras?

Tegemist on ühega viimastest Vihuri ratastest, mis osales mõne aasta eest veel Eesti ja Skandinaaviamaade ringraja konkurentsis, sadulas Eesti kiireim ringrajasõitja Martin Pärtelpoeg. Seejärel tehti rattale täielik restauratsioon, mille käigus muuhulgas taastati esialgsel kujul raam ja gondlid. Alumine gondliosa jäi aga paraku sel hetkel puudu. Usun, et sellest ei ole praegu ka probleemi, kuna nii on tehnika paremini näha. Ja kui õlisegune bensiin sisse valada, siis võib kohe tuld anda Rolleyes
Vasta
#10

Naaberriigis täiesti müügil: http://www.ss.lv/msg/lv/transport/moto-t...hogbn.html Hinda muidugi ka küsitud.

Edit: Originaalis kohe kahe karpaga?

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#11

Mõned tänased leiud:

[Pilt: JAWA_250_a_350.jpg]

[Pilt: recese.jpg]

http://mmblack.rajce.idnes.cz/Kolstejnsk...008/#album

[Pilt: Jawa_350_rr.jpg]

http://www.comp.fi/classic_racing.htm
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne