Tolle omaaegse markeeringu alusel akut otsida pole mõtet. Pealegi on 420 A käivitusvoolu ikka pagana vähe talvele mõeldes. Eriti omaaegse starteri voolukasutusele mõeldes... Pole ime, et masinad talvel käivituda ei tahtnud.
Iga enesest lugupidav 100 Ah aku annab välja 700+ A külmkäivitusvoolu. Juba mainitud nimekamad tootjad suudavad oma parematest (kahjuks ka kallimatest) mudelitest välja võluda 900 A kanti. Varta kohta on viimasel ajal kuulda nurinat, ka minu igapäevaautol olev Varta Blue Dynamics pole käitunud just kvaliteettootja akule kohaselt
.
See CCA (külmkäivitusvool, A) on palju olulisem diiselmootori käimasaamiseks, kui mahutavus Ah.
Kui raha pole takistuseks, siis soovitan Optima geelakut ja Tðehhi kiirekäigulist starterit. Selline kombo lööb vähegi käivituva diisli meie oludes (nii paarikümne miinuskraadiga) muretult käima.
Tõsi, kohviveskisse ei tee tuld ka see...
Akulaadija puhul tasub eemale hoida omaaegsetest kooperatiivitoodetest (need võivad olla väga head aga võivad olla ka täielik saast) ja kõige odavamatest Hiina mudelitest. Üldeiselt hakkab 500 eeguga juba saama viisakaid asju. Kui tahta käivitusabi funktsiooni, hakkavad hinnad 1500. Jälle, odavaimad on saast. Kangiseaduse eest ei pääse kuhugi...
Ise soovitan CTEKi - väike ja aeglane küll, aga pliiakude jaoks parim... Tõsi, 100Ah akut laeb mitu päeva ja käivitusabi kah pole. Aga see-eest ei tapa akut ega lase ennast maha tappa.