Kitcaride tänavalegaalsusest
#1

Tere, siinne foorumipere!
Oma pikkadel eksirännakutel vastuste otsimisel olen ka siia foorumisse juhtunud. Lugenud olen siin erinevaid teemasid pikema aja jooksul, aga päris kõigele vastuseid ei leia ka siit. Seetõttu siis uus teema.
Nimelt olen mõnda aega hobiautona plaaninud mõne kitcari ehitada, nende valik on üle ilma üsna lai. Jõulisema ja ilmselt ka kvaliteetsema pakkumise poolest paistavad silma britid, aga siin jõuame ka lahknevuseni - kui paljudes riikides saab kasutada doonorautot, siis meil ilmselt sedasorti ümberehitatud autoga iial tänavale sõitma ei pääse. Aja ja rahakulu on siiski märkimisväärne, mis niisuguse hobiauto peale kulub, seetõttu ei tahaks ainult garaazinurka seisma nõndapalju ressurssi panna.
Ja siit siis ka esimene küsimus - toruraami valmistamine Eestis. Kavor on esimene märksõna, mis meenub. Aga õnnetuseks ei leia enam nende tegevusest vähemalt internetis mingeid värskeid jälgi. Inglismaalt bodykiti valmistaja käest on võimalik ka sobiv raam tellida, aga reeglina on raske rauakolaka transport ebamõistlikult kallis, samuti ei kannata nt Estfieldi raami hinnaga brittide toodangut võrreldagi. Samuti on suurem osa kit-ide tootjaid müüginumbrite suurendamise eesmärgil teinud autohuvilisele tulevase ehitamise võimalikult lihtsaks, mistõttu doonorauto on enamlevinud lahendus.
Mõningase kirjavahetuse järgi ARK tehnikaosakonnaga sai nii mõnigi asi selgemaks, kuid muuhulgas ka see, et neil pole endil päris selget ettekujutust, mida seadus lubab ja mida ei. Seetõttu on nad pigem keelaval seisukohal.
Et isiklikul engineeringul mitte väga bürokraatiasse langeda lasta, oleks mõistlik uurida, kas leidub mõistlik alternatiiv kohapeal custom raami valmitamiseks, mille hiljem ka ARK meeleheaks legaalseks saaks?
Et vältida kommentaare stiilis "see on kallis ja ehita enne aiakäru", siis olen arvestanud, et ettevõtmine maksab sadades tuhandetes, olen autoalase haridusega, vene ajal lappinud ja ehitanud kümneid "ronte". Ala ei ole seega võõras. Saabunud masu ajal kipub tegevust lihtsalt väheks ja meelelahutuslikul eesmärgil tahaks oma kätega veel midagi teha.
Kas keegi siinviibijatest on kunagi mõne projekti aluseks proovinud USA-kate BOF (Body on Frame) raame? Idee oleks valmistada mõni suhteliselt suur kupee. Isegi Golf Country raam on korra silma jäänud, aga selle vähese tootmisarvu poolest ilmselt keeruliselt leitav. Teisi mõtisklust väärivaid ideid?
Tänan, kes viitsisid lõpuni lugeda.
Vasta
#2

http://www.rexer.ee/

peaks saama piisavalt vastuseid Wink
Vasta
#3

Tänan pakkumast, ka seda lehte olen sirvinud nii ja naa. Ega ka sealt just minupoolt esitatud küsimustele vastuseid ei leia. Eesti autotootjad just eriti customeid teha ei ihalda, ei viitsi vahel mailidelegi vastata. Parimaks on nimetatud justnimelt endist Estonia valmistajate seltskonda - Kavorit. Aga nendegi ramm on justkui raugenud...

Päris ise ei ole mõtet sedasama algust enne bodykiti saabumist ette võtta, britid oskavad ainuüksi korraliku raami jooniste ja rehkenduste eest ca 2000 naela küsida. Aga eks enne alustamist peaks endale nii aja kui rahakulu võimalikult täpselt selgeks tegema, hiljem nagu kahju käega lüüa. Väidetavalt ei saa 95% kittidest üldse iial valmis, seetõttu on eeltöö ikka kohane.
Peugeoti või Toyota MR-i kallale ei luba meie seadused siin saega minna, iseehitatu peab omavalmistatud raamil olema, et arvele saada.
Leivategija ju midagi sarnast on ikka teinud, aga mismoodi tema oma "toodangu" arvele on saanud, ei tea Juula ega lapsed.
Vasta
#4

Mis mõttes meil iial tänavale ei pääse...?
Sõidavad tänaval ju, reg numbrid küljes ja puha...Lisaks veel hunnik igasugu muid väärakaid, mis on arvele saadud.

Kas Sa tahad öelda, et kui tellin endale inglisest selle kiti, panen kodus kokku, lähen treila peal ARK-sse, siis nad keelduvad seda arvele võtmast..? Ma saan aru, et protseduur on neile pisut keerulisem ja riigitöötaja ei taha oma elu raskeks teha, aga lõppude lõpuks ikkagi ju nad peavad seda tegema....
Ma ei usu, et nad saavad endale EU-s selliseid lollusi lubada, et ei teeninda või ei võta arvele...



Teine asi, millele pihta ei saanud on see raami teema...
Miks Sa valmisraami ei osta? Kui ebamõistlikult kallis see transport siis ikka on?
Tln-London ots on 2500km-i, diislipressist kastikas + treiler sõidab selle maa 4000.- eegu eest ära, tagasi sama palju...Koos ööbimise ja õllega saab kokku 12k-ga hakkama...Pole ju üle mõistuse?
(kuna olen korra sellise reisi ära teinud, siis pole mõtet hakata vaidlema, et ei ole võimalik.)

Eestis leiad mingid sepad, kes raami hakkavad keevitama, siis selgub, et seekuu ei saand teha, kuna muud tööd oli palju; siis jäi töömees haigeks, siis ei saanud materjali jne jne ja lõpuks joonistavad ikka´Sulle miski 50k arveks.
Ja tõelised jamad hakkavad alles siis peale, kui raam värvitud ja kokkupanek käsil - e. mitte midagi ei sobi mitte millelegi külge....Smile))

Palju britid oma raami eest tahavad....? (muidugi, ei usu ma hetkekski, et inglaste tehtud raamiga jamasid ei ole, ma olen selleks liialt palju inglise autosid ehitanud...)

Palju selline kitt üldse maksab? (ilma doonorautota, pean silmas e. raam, kereplastid, istmed, kellad, iluvidinad, esiklaas, + juhend...)
Vasta
#5

Arvelevõtmisest keeldumise aluseks on doonorautot hakkides lihtsalt lubamatu ümberehitus.
Jänkidelt tellitud veerev raam aga ca 15000 usd, kuna tegemist on nö custom raamiga, mille mõõte neil riiulis pole. Lisanduvad saatmiskulud. Brittide toodang näib veel kallim.
Kit ise maksab sõltuvalt valmistajast 4000 - 8500 inglise naela, mõnel siis klaaside ja interjööri vidinad kauba sees, mõnel lisaks tellitavad. Peugeotist Ferrari tegemisel pole kõiki klaase ja hingesid vaja ka, need on doonoril küljes juba olemas.
Ma pole siiski märganud, et meie teedel hulgaliselt sedasorti kitte ringi sõidaks, raamile valmistamine teeb sellise ettevõtmise ülearu kalliks. Ka ei saa ise enne bodyshelli kättesaamist kuigi palju raami valmistamiseks ära teha, kuivõrd mõõte ei ole lihtviisiliselt kusagilt võtta.
Millise hinnaga Eestis keegi sellist tööd ette võtma nõus on - ma ei tea. Eks see olegi põhjus ja ajend selle teema tegemiseks siia.
Estfieldi raam on mistahes minupoolt soovitud bodykiti jaoks selgelt liiga väike, samuti on väikeseeria tüübikinnituses täpselt märgitud, mida selle raami juures tohib ümber teha, mida mitte.
Seega jääb ikkagi veel võimalus leida mõni oskaja isik või ettevõte, kel niisuguste asjade tegemiseks tahtmist ja mõistmist.
Pakkumisi just ülemäära palju ei ole...
Vasta
#6

Ma ei saa sinu halast aru ... Rex R-12 raam on disainitud V8 pajale ja kannatab väänet ka piisavalt, sinu rahakott saab enne tühjaks, kui mootori pärast raami vaja tugevdada.

Aa miks ei sõida kite ... noh ... kuivõrd enamus "tegijaid" on suuga tegijad, siis mölaga ju tänaval ei sõida ...

Dad.
Vasta
#7

Ma ei usu et keegi sulle projekteeriks korraliku raami vähema kui 2000 naela eest. Sa justkui paistad eeldavat, et raami valmistamise teenus sisaldab endas ka selle projekteerimist, aga tegelikult see nii pole - pädevaid metallifirmasid on Eestis palju, pädevaid autoinsenere märksa vähem.
Vasta
#8

(14-05-2009, 12:12 PM)dad Kirjutas:  Ma ei saa sinu halast aru ... Rex R-12 raam on disainitud V8 pajale ja kannatab väänet ka piisavalt, sinu rahakott saab enne tühjaks, kui mootori pärast raami vaja tugevdada.

Aa miks ei sõida kite ... noh ... kuivõrd enamus "tegijaid" on suuga tegijad, siis mölaga ju tänaval ei sõida ...

Dad.

Ehk aitab arusaamisele kaasa lugemisoskus - rex-i raam on liiga väike, see on eelmises postis kirjas. Mitte nõrk. Selle muutmine ei ole isetegevuslikult lubatud. Termin - väikeseeria tüübikinnitus.
Eks neid "tegijaid" ehk sõidaks siin rohkem ringi ka, aga peale inimestele turjakargamise oskuse oleks vajalik kokkuehitatu tänavalegaalseks ka saada. Selles ei aita ei teise rahakotis sobramise "oskus" ega muidu verbaalne biitsepsipunnitamine.

Vaatab siis siia http://extremeoc.co.uk/index.php/topic,3...cseen.html
lisan siis veelkord, et sedasi ARK seda tänavale ei luba.
Lahendused? Raam. Sellepeale saab siin sõimata.

http://www.kitcentral.com/index.php?set_..._photo.php

Ma ei ütle üheski postis, et ma eeldaks raamiehitamise puhul sandikopikate eest formula 1 brigaadi disainima. Mainin pelgalt, et 10 000 ja plus usd on konkreetne hind, mis praegu letil. See kola (sadu kilogramme) tuleb ka transportida, tollid ja muu - sellele eelnevale tuginedes uuringi, et milliseid tegijaid oskate teie siin soovitada. Kavorist ei lisa keegi midagi. Mingit uut nime ka ei maini.
BOF on ka täiesti kommentaarideta.
Krt, mehed, kui ka huviliste ring nii negatiivne ja ebakonstruktiivne on, mismoodi kellelgi üldse tekiks tahtmist midagi ehitada või siis omatehtut kellegagi jagada?
Vasta
#9

(14-05-2009, 16:02 PM)omar Kirjutas:  Krt, mehed, kui ka huviliste ring nii negatiivne ja ebakonstruktiivne on, mismoodi kellelgi üldse tekiks tahtmist midagi ehitada või siis omatehtut kellegagi jagada?

Sellepärast olen negatiivne, et ma ei näe konkreetsust, vaid kõvatamist....

Kit`i saaks koju, värvitud, mootoristatud jne alates 150k eeku.
Sellestsamast surematust siis jutt...

Sina unistad siin Diablost ja Ferrarist ja otsid paaniliselt raami tegijat.
Milleks, ma ei mõista...
Alusta lihtsast.
Enne Jaguarite tegemist tegid mehed tead mida...? - Tsikli külgkorve...

Kui vaja, ma teen Sulle raami. Kui Sul on vaja 100 raami, samuti saame hakkama.
AGA mitte selle hinnaga, mis bennyhillid teevad. (kit koos raamiga 3495 poundi + km, no tere hommikust.)
Sest nad on juba 100 aastat neid teinud. Ja ammu oma pingid ja vormid tagasi teeninud....

Ja Sul pole selle raamiga midagi peale hakata....sest "olen autoalase haridusega, vene ajal lappinud ja ehitanud kümneid "ronte"." - sellest ei piisa kahjuks, et autot valmis teha, usu mind, ma olen mitu korda proovinud...Big Grin


P.S. Mul tuleb endalgi mingi konstruktori muretsemise isu vaikselt peale...
Aga see võiks olla midagi American La France 20ndate stiilis müristaja...
Summutite peale kokku (noh, rida 8 miinimum) kulutaks lausa terve meetrijagu toru...Toungue
Vasta
#10

Oeh, Omar, sa tundud küll keskmisest kirkama kriidina ja ei taha su plaani üldse maha teha, aga ikkagi, sa ajad kõik maailma asjad sassi nagu kört pärtli särk ja küsid täiesti valesid küsimusi.

Ma saan aru et sul on soov teha mingi konkreetse maailmas eksisteeriva superauto elusast rauast koopia. See keerab kogu disainiprotsessi pea peale, sest nööpide külge on vaja pintsak teha, aga okei, see ei ole võimatu.

Esiteks on sul vaja teada lõpptulemuseks oleva aparaadi strateegilisi mõõte, et konstrueerimise protsess saaks üldse alata. Strateegilised mõõdud on:
- teljevahe
- laius
- mootori tüüp, kaal, soovitav võimsus
- sõitjateruumi mõõdud, sõitjate arv ja isteasendid
- kasutatavad rehvid

See pakett toimib robustse kondikavana, millest lähtuvalt saab insener edasi tegutseda. Järgmises etapis tehakse ära need otsused:
- mootori ja transmissiooni asukohad, veoskeem
- vedrustuse tüüp ja soovitavad parameetrid (liiga pikk jutt et täpsustada hetkel)
- raami materjal ja valmistamisviis
- kere materjal ja valmistamisviis
- mingi target täismass võiks ka teada olla selles faasis

Edasi projekteeritakse vedrustus, mis võimalikult parimal moel suudab rahuldada eesmärgiks seatud nõudeid. Selle käigus otsitakse kõikidele auto komponentidele optimaalsed asukohad, mis määravad laias laastus ära raskuskeskme asukoha. Pärast vedrustuse valmimist projekteeritakse raam, mis on võimalikult kerge, võimalikult jäik ja seob kõik komponendid kokku. Vajadusel täiustatakse jooksvalt vedrustust, kui tekib konflikte asjade mahutamisel.

Viimase sammuna projekteeritakse kerepaneelid ning interjöör. Sinu puhul peab kere koguaeg ees olema, ehk ta tegelikult on igas eelnevas faasis lisapiiranguna sees.

Nüüd järgneb valmistamine, mille käigus luuakse vajalikud rakised jms, siin ilmselt pole lisaseletusi vaja.

Millise asja jaoks eelnevalt loetletutest sul firmat vaja on? Minuteada Eestis pole kohta kus kogu see kompetents ühe katuse all koos oleks, aga tõenäoliselt on kõigi alade kompetents kuskil olemas, seega su plaan ei ole täiesti ebarealistlik, aga Dadi kommentaar on kahtlemata asjakohane.
Vasta
#11

Jesper, kogu selle kompoti läbib see vend, kes ise ehitab neid kitte, et teistele müüa...
Mitte see, kes kodus vaevu ühega maha saab.



Aga kuna asi hakkas mind huvitama, siis kaevasin veidi ringi ja leidsin, et mis Ferrarisse puutub, siis on ka raam täitsa olemas: sõidab veel omal jalal vist ringi kah...
Pealegi, eksisteerib võimalus, et mõni pontumees osa sellest rahast tagasigi maksab. Noh, kellel tiiba vms vaja, mis niikuinii minema viskad...

Kere endaga on vaid see probleem, et pead ta kuidagi Inglisest siia saama...
Kuidas kõige soodsam on, juba näitasin.

Sisude asjadega peab lisaks tegelema...
Ja ma taas ei usu, et sihukesega ARK-l midagi pikalt plõksida on...
Ja ma taas ei saa aru, miks oma pikkadel eksirännakutel just kõige keerulisema ja raskema tee oled kitcari tegemiseks valinud.

Tee, mida mööda saaks käia ainult kogemustega autoinsener kel isiklik keretöökoda koos vastava sisseseadega kodus ette näidata...mistõttu ma keskmisest kirkamat kriiti küll kusagil ei näe.
Vasta
#12

(14-05-2009, 16:02 PM)omar Kirjutas:  Ehk aitab arusaamisele kaasa lugemisoskus - rex-i raam on liiga väike, see on eelmises postis kirjas. Mitte nõrk. Selle muutmine ei ole isetegevuslikult lubatud. Termin - väikeseeria tüübikinnitus.
Eks neid "tegijaid" ehk sõidaks siin rohkem ringi ka, aga peale inimestele turjakargamise oskuse oleks vajalik kokkuehitatu tänavalegaalseks ka saada. Selles ei aita ei teise rahakotis sobramise "oskus" ega muidu verbaalne biitsepsipunnitamine.

Vaatab siis siia http://extremeoc.co.uk/index.php/topic,3...cseen.html
lisan siis veelkord, et sedasi ARK seda tänavale ei luba.
Lahendused? Raam. Sellepeale saab siin sõimata.

http://www.kitcentral.com/index.php?set_..._photo.php

Ma ei ütle üheski postis, et ma eeldaks raamiehitamise puhul sandikopikate eest formula 1 brigaadi disainima. Mainin pelgalt, et 10 000 ja plus usd on konkreetne hind, mis praegu letil. See kola (sadu kilogramme) tuleb ka transportida, tollid ja muu - sellele eelnevale tuginedes uuringi, et milliseid tegijaid oskate teie siin soovitada. Kavorist ei lisa keegi midagi. Mingit uut nime ka ei maini.
BOF on ka täiesti kommentaarideta.
Krt, mehed, kui ka huviliste ring nii negatiivne ja ebakonstruktiivne on, mismoodi kellelgi üldse tekiks tahtmist midagi ehitada või siis omatehtut kellegagi jagada?

Lugesin umbes 3 korda ja ei suutnud tuvastada kus sa kirjutad, et Rexi raam on väike ... Estfield ei ole Rex ... edasi ei olnud ka täpselt kirjas mis osas on raam väike ... ühtlasi ei olnud mõeldud eelnev jutt "peale kargamisena" vaid konkreetse lühikese jutuna. Mul pole aega pikka juttu teha, kui isegi eesmärk on väga umbmääraselt kirjutatud, pole selge kas tehakse võrrimootoriga või Viperi mootoriga ... nüüd tuleb välja et tahetakse peresedaani teha Wink

Mis aga puutub ntx Rex-12 raami pikendamisse (väga vales suunas Wink, siis kindlasti oleks abiks leida endal mõni vaba tund ja rääkida otse Mati Kitsega silmast silma. Seda enam kui sa ei loe "kopikaid"!

Ehk siis tuleb ennast soojast toolist üles ajada(tean kui raske see onWink ja natukene "trenni" teha Wink

Dad.
Vasta
#13

Stihl, minuteada Fierost ei saa normaalset Ferrarit ilma teljevahe pikendamiseta, proportsioonid jäävad valed, muidugi võimalik et mu mälu petab aga seda on kerge kontrollida kui mingi konkreetne mudel uurimise alla võtta. Mingi 30 senti umbes jääb puudu. A kui ta pooleks lõigata ja sinna mingi ruumiline raam vahele aretada mis esi ja tagaosa koos hoiab, siis see on muidugi tehtav, muidugi juhitavus saab ilmselt väga kole olema.

Mis puudutab seda raami ehitamise käiku, siis ma olen tükk aega unistanud sellest et otsida kuskilt arhiivist välja mõne ajaloolise toruraamil eksoodi joonised ja nende baasil ehitada mõistlikkuse piirides täpne replika. Näiteks Lotus 49 oleks selline üpris vahva projekt, sest ta koosneb ikka suures osas mittemillestki, Fordi Modular on laias laastus sama välimuse ja mõõtudega kui Cosworth DFV, sellise kujuga vormeli transaxle on rohkem või vähem riiulikaup ja väiksemate ajastutruude pudinate otsimine ja valmistamine on just selline mõnus nokkimine. Anoh jah, see ilmselt peab ootama kuni ma vanaks saan, aega niigi pole Smile
Vasta
#14

Kui ma Lotus 49 otsingusse löön, tulevad vormeli pildid? Jesper, kas mõtlesidki originaalilähedast ringrajapilli teha, mis kunagi tänavale ei lähegi?

Aga teemasse: Minu arvates tuleks võtta aluseks mingi taoline raam ehk võimalikult tavaline redel:
[Pilt: 0605kc_02_1982_chevy_s10_frame_z.jpg]

Kõik strateegilised osad on konkreetse raami küljes, on olemas tasand mille peale keret teha. Igasugused ruumilised sõrestikkonstruktsioonid on küll kerged ja tugevad kuid projekteerimine ja muu on isetegijale tõsiselt üle pea.
Vasta
#15

Tänan siinkohal sõnavõtjaid, natuke hakkab soovikohaseid postitusi ka lisanduma.
Jesper, ma olen sinupoolt kirjeldatud sündmusteahelaga kursis, aga ma ei tahtnud kogu tegevuskava üksipulgi läbi arutada. Sellepärast ei pidanud vajalikuks ka teljevahet ja jõuallikat kirjeldama hakata. Mõne mehe arvates on see niikuinii kõvatamine, las see jääda. Asjad iseenesest peaksidki sündima kere mõõtusid (mis ei tarvitse tingimata 1:1 reaalse autoga olla) silmas pidades.
Ma ei tahtnud, et keegi teist mulle kogu asjade käigu puust ja punaseks teeb, tahtsin mõnd soovitust ettevõtte või lihtsalt asjatundliku inimese pihta. Eks mõni niisigune nimi siit juba läbi lipsas ka. Kavor ilmselt kellelgi mingeid lampe põlema ei löö, see oli tegelikult peamine sihtmärk. Et ehk keegi teab.
Ka ei maksa minupoolt lingina antud Ferrari külge väga klammerduda, see konkreetne auto ei ole mu sihtmärk.
Võibolla tõesti mõni "peresedaan", kui kusagilt teada saan, mis see on, siis oskan vastata.
See viimane redel on väga sedamoodi, millele eelnevatel aastakümnetel on ameeriklased massiliselt autosid ehitanud. See oli ka esimese küsimuse üks osa - kas keegi on katsetanud oma käega ka midagi sellele ehitada? Kas kohalikul turul kusagilt müügikuulutusi ka leiab?

Jutu mõte on see, et ma olen täiesti veendunud, et ma suudaksin endale vajaliku raami ka ise valmis pusida - sellele kuluv aeg ja närvikava oleks küll suur. Seetõttu läheksin meelsasti kohe "loomingulisema" osa juurde, mis mulle endale rohkem teha meeldiks. Selleks otstarbeks olekski vajalik leida keegi, kes raamiga pusimise tüütu töö minu eest ära teeks, enne kui ma käegalöömiseni jõuan ja kogu asi seisma jääb.

Kui siin haukumine mõnele mehele kange ehitamisena tundub ja foorumites oma kehva tuju väljaelamine ainuke isiklik saavutus elus on, siis võib oma soovituse ka vabalt kirja panemata jätta.
Pole see terve maailma foorumites mingi haruldus, et küsitakse palju ja tehakse vähe, aga inimesed kes mind ei tunne ja minust midagi ei tea võiksid minu isiksuse analüüsimisele vähem aega kulutada.
Vasta
#16

No sinna talasildadega redeli peale ju Ferrarit ei ehita Smile

Ruumilise toruraami projekteerimises pole tegelikult midagi üle mõistuse keerukat, isegi raamatus näpuga järge ajades arvutab selle ära kui huvi suur on, ja noh kui iga viimane kui kilo pole arvel siis paned igaks juhuks varuga ja kruisid vabalt. Ma kujutan ette et oskajale insenerile on see käkitegu, ja neid oskajaid on Eestis kindlasti mitmeid, iseasi on et kas neid õnnestub meelitada sellist tööd tegema. Ma muidugi praktikat ei tea veel, ise olen seal raamatus näpuga järje ajamise etapis ülalmainitud põhjustel, aga noh põhimõtteliselt algab kõik peale sellest et autol on lansekad nii ees kui taga, nende vahel "selgroog" ehk põhimõtteliselt lihtsalt jäik 3d kast esimesest tuleseinast tagumiseni ning olenevalt mootori ja muude komponentide asetusest diagonaaltoed, mis püramiidi meenutava konstruktsiooni abil võtavad ära lansekate paindumishimu sõitjateruumi suhtes. Sealt edasi on juba peenhäälestus Smile

Mulle väga meeldib K1 Attacki raam, see on väga hea näitlik materjal selle jutu juurde:
http://memimage.cardomain.com/ride_image..._large.jpg
http://www.halerconcepts.com/attack/frame.jpg
http://www.halerconcepts.com/attack/frame2.jpg
Auto ise on siis selline:
http://www.halerconcepts.com/attack/roed_5.jpg

Aga vedrustuse geomeetria on palju keerukam ja palju olulisem, kui see õnnestub kuskilt maha viksida on 80% tööd tehtud.

Lotus 49 on vormel jah, läks tiba teemast välja, vabandused.
Omar, ma ei saa endiselt aru misasja sul vaja on? Mida sa pead silmas "pusimise" all? Kas sul on vaja inimest kes sinu poolt antud tööjoonise viiks metalli?
Vasta
#17

(14-05-2009, 20:37 PM)omar Kirjutas:  Sellepärast ei pidanud vajalikuks ka teljevahet ja jõuallikat kirjeldama hakata. Mõne mehe arvates on see niikuinii kõvatamine, las see jääda.
....
See viimane redel on väga sedamoodi, millele eelnevatel aastakümnetel on ameeriklased massiliselt autosid ehitanud. See oli ka esimese küsimuse üks osa - kas keegi on katsetanud oma käega ka midagi sellele ehitada?

Kui ei pea vajalikuks, siis pole ju ka sul millegi üle ju viriseda.
Hetkel ei leidnud üles aga siis oli keegi sm, kes tegi vist Datsunist võrrimootoriga poes käimise abivahendi ... või siis teine äärmus, Märt Arne poolt ümber ehitatud Lincon Zephyr http://www.unicweb.ee/Projektid/index.ph...ic&forum=2 (ilusti lahti seletatud ja pildimaterjaliga varustatud) ... see aga ei ole enam kitcar-i idee vaid hoopis teine ooper.

Kitcar-i tänavalegaalsuse eest vastutab muide kit-i valmistaja, kui anda vastus pealkirjale.

Seega mõtle oma küsimused läbi ja esita korralikult, kui soovid saada vastuseid oma tegelikule probleemile.

Dad.
P.S. Tänapäeval nimetatakse http://extremeoc.co.uk/index.php/topic,3...cseen.html tüüpi ümberehitusi "nõukogude inimese autoks"
Vasta
#18

Lansekad ehk poolraamid on iseehitajale kahtlemata keerulisem viis, kuivõrd unibody jäikus saavutatakse kõiki komponente eos väga täpselt kalkuleerides. Kerepaneelidena mistahes plaste kasutades me hiljem jäikusele midagi olulist juurde ei lisa. Isiklik eelistus kaldub redeli või toruraami poole.

Jesper, sinu antud lingid on väga inspireerivad. Omaltpoolt pakun vaatamiseks Rootsi koolipoisi projekti siin - pole asja, mida ta ise ei teeks

Redelile Ferrarit vast ei ehita, seepärast on ka venitatud Fiero just Ferrari replikeerijate hulgas populaarne, et mootor on "õiges" kohas. Mind huvitaks küll esimootoriga tagaveoline.Corvette on ka hea näide. Seetõttu ma redeli ideed sugugi maha ei mataks. Nende täiustamine peaks ka seadusesilmale meelepärane olema... Huvitav, kuskohast sellise raami hinnast mingi ettekujutuse saaks?
Kogu vedrustuse idee saab ka eelnimetatud linkidelt, samuti on üsna täpseid Lamborghini koopiaid üksipulgi netis lahti lahatud. Sellelesamale spetisaliseerunud NAERC sai koguni mahuka kohtuasja AUDI poolt kraesse. Koopiad olid liiga täpsed...
Eks see kõik ole lõpuks kättevõtmise asi.
Mul on meeles mõlkuva auto kohta ka üsna häid "skeleti" fotosid, ilmselt saaks ka sealt kaunis hästi aru, mida ja mismoodi teha.
Üleüldise kodurahu huvides ma siis siia konkreetse auto andmeid lisama ei hakka.
Aga ega kittide ehitajad alati väga tagasihoidlikke eesmärke ei sea, McLaren F1 poola moodi. Esiotsa ei tundu ka see kuigi keeruline.
Vasta
#19

(15-05-2009, 01:28 AM)krss Kirjutas:  ...ning vähemalt Soomes peaks sellise ka arvele veel saama (mõnda aega tagasi veel sai).

Kas Soomes mitte protsente ei loeta?
Vasta
#20

Isetegemise aluseks on lihtsus ja odavus.

Alusta sellest, millise võimsusega mootorit sa tahad: Pane http://www.mobile.de detailotsingusse ainult auto võimsus ja hakka hinda tõstes vaatama, milliseid autosid sa saama hakkad.

Näiteks 147 kw / 200 ps klassis saad sa 500 euro eest mingi bmw 535 või 735.
Näiteks 184 kw / 250 ps klassis saad sa 1000 euro eest mingi Audi V8 või bmw 740.
Näiteks 222 kw /302 ps klassis saad sa 2500 euro eest mingi bmw750 või mercedes s500.
Mõistlik oleks vaadata 1000 euro eest Audi V8, kuna nii saab lisaks võimsale mootorile ka nelikveo pealekauba.

Nii saad sa lisaks mootorile ka käigukasti, veermiku, pidurid, valuveljed ja palju muud - kui hobiauto projekt peaks ebaõnnestuma, siis lähed olemasoleva doonorautoga rullnokkadega foori taha tõmbekaid tegema.

Nüüd, kus sul on mootor olemas, tead sa täpselt, kui palju tuleb raamis mootorile ja muudele detailidele ruumi jätta.

Nüüd hakkad duuralumiinium (vene D16T sulam, või lääne analoog 2024 seeria sulam) torudest lihtsat redeli kujulist raami tegema, võttes eeskujuks 1960 aastate Mercedese veoautode raami, mis on ehitatud torude peale (sellise tugevusarvutused on väga lihtsad ja erikaal üllatavalt hea).
Sisuliselt moodustavad raami 2 suure läbimõõduga õhukeseseinalist alumiiniumist toru, mis on õhemate torudega ühendatud.
Alumiiniumtorude kilohind on vahemikus 50-100 eek /kg.
Arvestades, et raam kaalub ligi 100-200kg kulub alumiiniumi peale 5-20 tuhat.
Ilmselt oskad ise keevitada ja kokku monteerida, ning ongi sul sõitev raam olemas - edasi konstrueerid istmete ümber metallist turvapuuri ja lisad vajadusel plastist keredetaile.

Kuna sellise lihtsa toruraami tugevusarvutus on ülimalt lihtne, siis pole erilist probleemi vastavate arvutuste tegemisel - kui tugevusarvutused on tehtud, siis ei tohiks ka dokumentide väljastamisel probleeme tulla.

Selline isetehtud auto jääb eelkõige "tõmbekate" tegemiseks, kuna maanteel üle 90 või 110 kmh sõita ei tohi - seega pole mõtet eriti rõhku panan aerodünaamikale ja plastist voolujoonelistele keredetailidele, kuna võimsa 250 hj mootori korral on 100 kmh sõites õhutakistus tühiselt väike ka viletsa aerodünamika korral.
Võttes toruraami pikkuseks ulmelised 5 meetrit (lihtne arvutada), siis kuluks kahest torust koosneva raami peale 10 meetrit toru.

Näiteks 100 mm välisläbimõõdu, 94 mm siseläbimõõdu ja 3 mm toru paksuse korral kaalub jooksev meeter Al toru 2.5 kg.
Näiteks 150 mm välisläbimõõdu, 142 mm siseläbimõõdu ja 4 mm toru paksuse korral kaalub jooksev meeter Al toru 5.0 kg.
Näiteks 200 mm välisläbimõõdu, 184 mm siseläbimõõdu ja 8 mm toru paksuse korral kaalub jooksev meeter Al toru 13 kg.

Ehk kahest torust koosnev Al-raami põhiline kandev osa kaaluks vaid 25-130 kg, seega pole mõtet siin kaaluga kokku hoida.
Siia lisandub muidugi istmete ümber oleva turvaraami kaal.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne