Postitused: 4
Teemad: 7
Liitus: May 2009
Maine:
0
Taastada tarvis Jawa 354 paak milles paar head mõlki sees. Kuid millne taastus meetod annaks hea tulemuse, et paak kannataks ka kroomia juurde viia? Kroomia juba täidaks vasega väiksemad lohud ja ebatasasused. Soovitatud paak lahti lõigata vanadest keevitustest ning pärast vasega uuesti kokku lasta. Endal vasega töötlemis võimalus puudub. Ehk on siin targematel head soovitust anda?
Kui kellegil soovitada iskut kes sellise delikaatse operatsiooni ära teeks, siis siia vabalt väikse soovituskirja üles panna.
Postitused: 1,230
Teemad: 80
Liitus: May 2007
Maine:
20
18-05-2009, 15:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-05-2009, 15:22 PM ja muutjaks oli
gruppen.)
Kas lihtsam ei oleks mõlgivaba paak leida sarnases konditsioonis(loe: mitte läbiroostetanud)? Minu teada peaks 61.a. paak sama olema mis natukese hilisemate (mõtlen 65.a. ja nii kroomitud paagid) väljalasete oma. Kui keegi seda fakti kinnitaks siis oleks igatpidi tore.
Postitused: 4
Teemad: 7
Liitus: May 2009
Maine:
0
Mõlgivaba paak oleks igati hea leid, kuid kahjuks hetkel veel ei ole õnne olnud leida sellist. On leida olnud rohkemate või vähemate mõlkidega paaki.
On võimalik tellida ka taastatud ja kroomitud paagid, kuid nende hind on kõrge ning kvaliteet teadamata. Seetõttu hetkel otsin kas korralikku paaki või juba leitud paagi taastamiseks võimalusi.
Postitused: 354
Teemad: 23
Liitus: Oct 2004
Maine:
0
18-05-2009, 18:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-05-2009, 18:14 PM ja muutjaks oli
arvi100.)
Pane siia oma Jawa paagi foto(d) koos mõõtmetega.Mul on neid kaks
tükki,mälujärgi loppis küll ei olnud.Saaksid ühe omale,tasuta.
1985 Lada 1300 SL
Postitused: 85
Teemad: 12
Liitus: Sep 2008
Maine:
1
Seda probleemi annab väga lihtsalt lahendada Spotteriga.Kes ei tea on tegemist autode keretöödel kasutatava masinaga.Väga lihtsalt saab igasugu teravaid ja laugeid mõlke eemaldada.Kui abi vaja siis andke julgelt teada.Ise olen juba nii mõnedki Motaka paagid sirgu ajanud!
Postitused: 203
Teemad: 19
Liitus: Oct 2005
Maine:
2
Paagi taastamine suhteliselt keeruline töö. Olen ise ka mõned teinud. Kui varasemad kogemused puuduvad ei soovita tegema hakata, tulemus tuleb kindlasti kehvem, kui spetsialisti poolt tehtult. Oma Jawa-le ostsin ka paagi Tsehhist, sest minule tuleb see odavam, kui ise teha. Kui oled töötu ja paake rohkem käes, võid ka ise proovida. Kui suudad teha ainult mõlkide väljavõtmise,siis vana kroomi eemaldamine, eeltöö ja kroomimine kvaliteetse spetsislisti juures võib maksta ca 5000.-EEK. Tsehhist saab valmis paagi odavamalt. Viimane kord ostsin ka ühe valmis paagi müügiks, kui huvi on ,võta ühendust. Sel laupäeval läheb see Nõos müüki, st. kui pikalt mõtled, võid ilma jääda. Võin pakkuda veel uusi summuteid ,kodaraid ,velge ,lenksu jms.
Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun
www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Postitused: 48
Teemad: 1
Liitus: May 2009
Maine:
0
Sepikul on õigus, autodel võetakse uste ja poritiibade pealt suvalisi mõlke välja tehnoloogiaga, mis ei kahjusta isegi mitte värvi. Üks selline firma on näiteks Mõlgiexpert tel. 55 684225. Autodel maksab üks detail 500-700 krooni, sõltumata mõlkide arvust ja tehakse ära paari tunniga.
Keevitada ei soovita küll mingil juhul, sest terasplekile jäävad pärast pinged sisse ja vibratsioon ning rooste söövad seda kohta väljaspool järjekorda.
Postitused: 441
Teemad: 45
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
19-05-2009, 11:05 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-05-2009, 11:21 AM ja muutjaks oli
argo1974.)
Selle paagi võib põhimõtteliselt maha kanda, sest üks mõlkidest liiga sügav (plekk välja veninud) ning embleemi kohal.
Olen kunagi ise Jawa paagi õmblustest lahti võtnud, mõlgid välja pinninud (õnnestus nii hästi, et hiljem piisas üksnes välispinna kergest lihvimisest) ja õmbluse uuesti vasega kinni jootnud. Ropp töö, parem korralik toorik sebida.
@Kass
Olen saanud üht militaar-NSU paaki lähemalt uurida ja spotteriga nii paksu pleki puhul vaevalt midagi ära teeb. Võib-olla õnnestuks, kui mõlgikohta samaaegselt kuumutada ... Kui mõlke on vähe, siis oleks vast mõttekam need lokaalselt välja lõigata, sirgeks pinnida ja tagasi keevitada. Täpselt tehes pole tarvis hiljem üle jootagi. Kui siiski, siis pigem vasega (küll kõrgem temperatuur, aga paak on ju "rauast").
Postitused: 5,055
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
161
Spotteriga jah NSU paagi juures midagi teha pole, plekk on paks (militaaril ja tsiviilil sama), külgpind on kitsas ja kumer, nii et mõlk jääb sinna korralikult sisse kui mingi kõva obaduse saab. Seda ei anna üldse võrrelda mingi autoukse või poritiiva suure pinna ja pehme plekiga.
Eks uuematel motikapaakidel ka ehk plekk õhem ja külgpind suurem, aga paak ikkagi pinges suletud süsteem, seal on vastupanu teine kui autopleki suurel pinnal.
Mis tsiklite paake hr. Sepik on spoterdanud ?
Postitused: 85
Teemad: 12
Liitus: Sep 2008
Maine:
1
Sepik on teinud tänapäeva motaka paake! Täpselt ei mäleta,aga vast Kawasaki ja honda bike-id.Aga kuna ise olen juba üle kuue aasta plekuna leiba teeninud ja igasugu mõlkidega kokku puutunud siis põhimõtteliselt ei ole need mõlgid hullud midagi,aga siin on tegemist ju kroompinnaga,mis peab pärast ilus välja ka nägema,nii et pärast spottimist sinna ju pahtlit ei pane.Seda ka veel,et jutt õige,et paagi plekk on tunduvalt paksem auto omast´kui autol on ca 0,8 siis motakal julgelt 1mm.Siin on juba suur vahe sees kui lihtsalt mõlk välja tulla tahab.Aga kui kannatust ja oskust siis saab vaikselt meelitades enamvähem heaks.Ei tahagi kiidelda,et teeb kõik sirgeks probleemideta,aga paremaks saab![/align]
Postitused: 623
Teemad: 12
Liitus: Feb 2006
Maine:
8
Olen seda teemat siin juba mõnda aega jälginud. Huvi pärast mõõtsin supleriga ühe Iþ mootoratta paagi materjali paksuse ära. Oli teine 1,8mm koos kerge värvikihiga. Ise olen üht paaki mõlgivabaks teinud. Sai heebliga muljutud ja väljast gaasipitsiga kuumutatud, et plekk pehmem oleks. Lõpptulemus pahteldamist ei vajanud. Sai paksu pritspahtli ja krundi kihi. Kroompinnaga paagi vbl annaks samamoodi siledamaks teha. Tõsi on ka see, et vasetamisega töödeldakse enne kroomivanni panekut. See vasega mängimine kah omaette teema. Väiksema terava mõlgi vbl kannataks kemppiga täis keevitada. Kui õige keevitusmehe kätte viid, peaks tulemus kaa hea olema ja lekkima ei tohiks hakata.