Postitused: 208
Teemad: 22
Liitus: Nov 2008
Maine:
0
0n saanud ka vahetatud aga imelikke kolinaid pole olnud.
ŽJumsil ja mtz il suht sama mootor.
Kui on hülsid eri tasapinna peal või kaan kõver siis sinna see dosool läheb.
Siis peaks ka emulsjoon karteris olema või siis läheb otse korstnasse.
Postitused: 1,585
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
(10-06-2009, 22:08 PM)renee Kirjutas: 0n saanud ka vahetatud aga imelikke kolinaid pole olnud.
ŽJumsil ja mtz il suht sama mootor.
Kui on hülsid eri tasapinna peal või kaan kõver siis sinna see dosool läheb.
Siis peaks ka emulsjoon karteris olema või siis läheb otse korstnasse.
Vaata Jumsil ja MTZ-5-l on samad mootorid, ülejäänutel mitte. Siin sama teooria, et kõik sisepõlemismootorid on üpris ühesugused.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 204
Teemad: 46
Liitus: Jul 2007
Maine:
4
jumzil ja mtz sobivad ainult kolvid ja hülsid 1:1 le.Eelmine aasta sai kodus samuti jumzile kap mootori remont tehtud.Siiani pole veel ühtegi kolinat.Kui kusagil mujal lekke kohta pole siis võib plokkis mõra olla,kui talvel on vesi sisse jäänud,endal tuligi selle vea pärast plokk ära vahetada.
Postitused: 103
Teemad: 2
Liitus: Nov 2007
Maine:
1
12-06-2009, 01:06 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-06-2009, 01:08 AM ja muutjaks oli
Andres_k.)
JUMZ kopa mootorivahetus sarnaneb rohkem sõiduauto mootori vahetusele, ja ei ole keeruline. Traktorit pooleks võtta ei olegi vaja.
Vaid 2 erinevust:
kõik tükid on suuremad
mootori ümber on miljon õli täis voolikut, mis tuleb hiljem jälle surve all olevat õli pidama saada.
Siduriketta vahetus toimus meil just maja ees, mootori tõstmiseks kasutasime prussidest kolmjalga.
a.
kopp mitte ees, vaid taga
P.S.
siduriketaste tsentreerimise puujunni treisime ise, kirsipuust.
Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja
Postitused: 38
Teemad: 12
Liitus: Oct 2008
Maine:
0
oot oot!!!!
kas ma sain nüüd õigeste aru, et jumsaku mootor tuleb maha traktorit poolitamata??? mitte nagu belarusil?
Postitused: 1,585
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
ZIL-i sidurivõll sobib ka, nuut on sama.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 208
Teemad: 22
Liitus: Nov 2008
Maine:
0
Üldiselt ei tule mootori mahavõtmiseks tervet traktorit poolitada.
Keerad mootori käigukasti otsast lahti ja eest raami küljest ka.
Veel tuleb lahti ühendada mõned voolikud, juhtmed, jne.
Vist ka radiaator tuli maha võtta muidu pole ruumi mootorit ettepoole nihutada. Aga ikka lihtsam kui saha raame ja muid hüdro jubinaid küljest kruvida.
Postitused: 208
Teemad: 22
Liitus: Nov 2008
Maine:
0
Jumzi taga rehvid on sama mis MTZ 15,5 - 38 ja esi rattad 9,00 - 20.
Esimestele ratastele sai ka kunagi ajutiselt T 40-ne omi peale venitatud, tundusid nagu tiba väiksemad olema sise mõõdult.
Otsin isegi vanu rehve oma 82-le,mis ei ole mõrades ja punnis.
Taga rehvide hind vist oli uuest peast mingi kolme tonni ringi, esimesed odavamad.
Postitused: 208
Teemad: 22
Liitus: Nov 2008
Maine:
0
Tuleks veljed ringi keevitada siis lähevad 53-e omad peale, vähemalt üks mu tuttav nii tegi kuna tal oli hunnikuga neid rehve ja ei raatsinud ära visata.
Postitused: 1,585
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Mootori maha võtmisega tuleb üks väike probleem ette, seda juhul, kui ei taha raame lahti harutada. Esisild jääb segama. Tehtud seda asja üpris ammu aega tagasi, aga segab esisilla kinnitus rinna ehk raami esimese osa külge. Asjast saab üle gaasilõikaja või kui ruumi piisavalt siis relakaga, tuleb poolviltu natuke maha lõigata. Kui muidu aru ei saanud, siis mootorit maha võttes näed ise.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 208
Teemad: 22
Liitus: Nov 2008
Maine:
0
Isiklikult mitu korda mootorit maha võetud ja midagi lõikuma ei pea.
Postitused: 38
Teemad: 12
Liitus: Oct 2008
Maine:
0
...et siiski! kas mitte 53-l ei oleka velg 20 tolli nagu jumsakul, et peaks ju ka velgesid ümber tegemata peale minema???