14-06-2009, 19:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-06-2009, 19:48 PM ja muutjaks oli emsa.)
(14-06-2009, 18:59 PM)PETSS Kirjutas: Eestis sõitsid ja sõidawad senini weokarallit GAZ 51,52.Wenes tehtud piltideelt näha ka ükikuid ZIL 130.Kas siinmail ka ZIL id sõitnud ja kuidas näewad foorumlased weokarallit Eestis lähitulewikus ette?Mõtlen seda aega kui 51,52 enam niisama lihtsalt võtta pole.Nii kurb kui see ka pole, vanadel GAZidel baseeruv veoautosport on vähehaaval hääbumas. Krossis jagub veel osalejaid ja õnneks on ka noori tulnud ala juurde, ralli poolel aga midagi rõõmustavat ei ole. Kuni võistlejaid niipalju, et korraldajatel võimalik üritusi läbi viia, ala veel elab. Kaasaegsete autodega veoautosporti siinsetes oludes hästi ette ei kujuta, kui isegi maailma autospordis on veoautosport (esindatud põhiliselt ringrajal) hääbumas. Tootjad on kaotanud ala vastu huvi ja puht fanatsimist kaua ei liigu. Kui kellelgi on häid ideid, kuidas veokad autospordist ei lahkuks, tasuks neid kindlasti ka alaliidu ja veokakomiteega vahetada. Üks mõte, mis EALis vaikselt idanenud, on seotud autode mitmevõistlusega, kus saaks kasutada tänapäevast tehnikat.
(14-06-2009, 19:04 PM)EdR Kirjutas: Venes on vist spetsaalne ZIL-130 klass olemas ja see automark paistab sealmail olevat populaarsem kui meil. Meil vanasti olid GAZ-51 ja 52-d,hiljem lisandusid ka 53-d aga ZIL-i nagu polegi olnud? Või olid kunagi ammu nii 70-tel aastatel?
ZILid on ka Eestis eraldi võistlusklass olnud. Autokrossis 1975-77; talikrossis 1975-79, 1980 mitmevõistluses. Rallis ja rallikrossis on ZILidel osaletud ja ka siin-seal videtud. ZIL-130 klassis on võidetud ka N.Liidu Meistrivõistluste kuld autokrossis (1970 a. Tõnu Evert). Lisaks veel mõned kahvatumad medalid. Paraku tänapäeva veoautospordi reanimeerimiseks ei sobi ka ZILide klass.