Iseehitatud põkale uus elu.
#1

Minu sõber sai enda valdusesse ca. 25 a. tagasi ehitatud aiatraktori,millele me otsustasime eluvaimu sisse puhuda.Tegemist on nõukogude ajastu agregaatidest valmistatud aparaadiga.51 käigukast,tagasild,zid mootor ja muud vidinad.Peale kontaktide puhastamist ja mõningast nöörist sikutamist käivitus põka ja 15 a. seismist sai läbi.Esimene proovisõit tehtud sai meile selgeks, et põka vajab väheke kobedamat mootorit raami vahele.Zid mootoriga oli palju undamist, aga olematut minekut.Meil tekkis kohe mõte,et kui paigaldaks põkale Fordi 1,8 td mis vedeles küüni taga.Nüüd ma siis proovin koos piltidega teile jutustada loo kuidas vanale põkale uus elu antakse.Loodan, et keegi saab siit inspiratsiooni ja vanad põkad ei lõpeta mitte vanarauas, vaid pannakse uuesti tööle.Piltidega palun veidike kannatust, kuna olen alles värske foorumi kasutaja.
Vasta
#2

Kahjuks ei ole originaalist ühtegi pilt. Esimene töö mis teha tuli oli raami pikendamine, muidu ei oleks uus mootor ära mahtunud. http://fotoalbum.ee/photos/moscito
Vasta
#3

Soovin edu ja jaksu Big Grin
Vasta
#4

Esisild nägi remonti vist siis kui see valmistati. Kuna käändtelje puksid olid olematud st. neid ei olnudki ja telje avad ovaalseks kulunud Sad. Ainuke mõõt taastamiseks oli 25 mm telje läbimõõtu keskohast. Selle järgi otsisime ja sobitasime uued pronkspuksid metallpukside sisse mis igaüks sobitati eraldi sillas olevatesse silmadesse, kokku siis neli.Pean mainima, et esisild on vist selle valmistaja poolt ise ehitatud. Silla saime korda ja jäime ise rahule, äkki sai parem kui varemWink. Veljed olid rummu külge ühendatud polt-mutter kinnitusega, kuna rummul oli keere maas. Selle lahendasime Scorpiolt võetud spilkadega, mis pärast aukude 13 mm peale puurimist sobisid sinna ideaalselt ja pikkust ka parajalt.Nüüd on veel vaja leida teised veljed ja rehvid, siis on esisild täiesti valmis.Vanad on väga halvas seisus.Kui kellelgi peaks leiduma Võrumaal vana villise 16 tolli rehve ja velgi andke teada. http://fotoalbum.ee/photos/moscito/sets/...e=lastpage
Vasta
#5

Nagu plaanis oli panime zid mootori asemele Mondeo 1,8 td 66 kw mootori. Väike kartus oli, et tänu pikale väljas seismisele ja pumba tööks aju puudumine ei mõju mootori töötamisele hästi. Esimesed käivitused toimusidki lonkava töötamisega ja valget suitsu oli terve ilm täis (põlemata küte). Peale pisikest mõtlemist ja pumba mudimist kadus see valge tomu ja mootor hakkas tööle nii nagu peaksWink. http://fotoalbum.ee/photos/moscito/sets/...e=lastpage
Vasta
#6

See mis meie jaoks tundus olevat kõige keerukam töö, lahenes üllatavalt lihtsalt (mootori ja käigkasti ühendamine).Hammashattad suhtega 1:2 leidsime koluhunnikust, mis sobisid kokku juba olemasoleva vene ketiga.Ülemise hammasratta jaoks sai võetud mondeo käigukasti peavõll, laagripukina kasutasime scorpiolt saadud tagumist rattalaagrit.Kartus, et ülekanne 1:2 saab liiga kiire osutus asjatuks.Esimese käiguga jäi kiiruseks 2 - 3 km/h. Neljanda käigu max kiirust ei õnnestunud proovida, aga see on kiire Big Grin http://fotoalbum.ee/photos/moscito/sets/...e=lastpage
Vasta
#7

Talvetest Big Grin
http://www.youtube.com/watch?v=VR7oEh8Sris
http://www.youtube.com/watch?v=ZT5uC6kWw5o
Vasta
#8

Selleks oli siis põka vaja elluäratada?
Vasta
#9

Nüüd on põkal ka korralik haakeraud küljes, mille saime vanarauast .Oli plaan vanarauast päästa terve isetehtud traktor, aga see jõuti nii lömmi ajada, et saime ainult haake.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne