m72 ja ampermeeter
#1

tere. tahan emmile(6V) ampermeetrit peale panna, et laadimisel silm peal hoida(seda pisikest tulukest tule sees ei näe ju sõidu ajal korralikult). äkki keegi annab nõu?
Vasta
#2

Sel juhul sobiks küll voltmeeter paremini, aga enamus voltmeetreid 12V, kuigi ka sealt võimalik näitu lugeda. Ampermeeter ühendatakse jadamisi aku ahelasse.
Vasta
#3

tänud traps. aga arseni palu soovitas just ampermeetrit motopiiblis. hea vaadata kui rulli keerad, näitab paremale ehk plussi, siis laeb. näitab nulli või miinuse poole, siis tagumine aeg koju kimada. olen toppma jäänud keset linna mitu korda just geneka pärast...akul jaksu on, kui laadimne lõpeb jõuan koju vabalt. oluline on näha kuna ta jupsima hakkab. 6 voldise peale ei ole ma kunagi kindel. õli täis ja sada jama.





siin se reo on
Vasta
#4

(29-06-2009, 20:50 PM)kass69 Kirjutas:  tere. tahan emmile(6V) ampermeetrit peale panna, et laadimisel silm peal hoida(seda pisikest tulukest tule sees ei näe ju sõidu ajal korralikult). äkki keegi annab nõu?

No aga pane! Jadamisi enne akut, nagu 6. klassi füüsikatunnis õpetatud.

Ehk see traat, mis muidu igasugustest vahvatest tarvititest akuklemmi kulgeb, pane kulgema ampermeetrisse ja sealt siis edasi akuklemmi.

Kuhu Sa ampermeetri kinnitad, seda pead ise vaatama.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#5

tänan, Valdo. mul 6. klassis(1993-1994) õpetati mingit jama ainult, füüsikast/mehaanikast mitte tuhkagi. äkki saaksid täpsemalt seletada et mis kuhu ja kuidas

ja ampermeeter läheb lenksu peale, täpselt keset vahtimist. kõik aeg nina all.






et oleks kontroll Smile
Vasta
#6

(30-06-2009, 00:12 AM)kass69 Kirjutas:  äkki saaksid täpsemalt seletada et mis kuhu ja kuidas

Aga ma seletasin ju piidsavalt täpselt. Aga OK, püüan siis veel pikemalt.

Sul on akul kaks klemmi. Ühe klemmi küljest läheb juhe üsna otse keresse, teise küljest läheb juhe tarvititesse. Kuna Sa rääkisid "emmist", siis ma eeldan, et tegemist on M-72-ga, millel läheb aku plussklemm keresse ja miinusklemmist kulgeb juhe tarvititesse ehk siis ülejäänud elektrisüsteemi. (Päris uutel ja moodsatel autodel ning mootorratastel on küll vastupidi, miinusklemm läheb keresse on keres ja pluss läheb tarvititisse, aga see selleks.)

Kui soovid oma tsiklile lisada ampermeetri, pead võtma selle juhtme, mis kulgeb akust tarvititesse (M-72-l siis miinusklemmi küljest), tegema selle juhtme katki ning panema talle vahele ampermeetri, nii et vool, mis enne läks otse mööda juhet akust tarvititesse, läheb vahepeal läbi ampermeetri. Tehniliselt võiks see välja näha selliselt, et selle juhtme, mis varem kulges tarvititest akuklemmi, pead akuklemmi asemel viima ampermeetri ühe klemmi külge. Ja ampermeetri teisest klemmist viid uue juhtme akuklemmi. Nii läbib kogu akusse minev ja akust tulev vool ampermeetrit ja Sa näedki, kas aku laeb või tühjeneb.

(30-06-2009, 00:12 AM)kass69 Kirjutas:  ja ampermeeter läheb lenksu peale, täpselt keset vahtimist. kõik aeg nina all.
et oleks kontroll Smile

Siin ei oska muud soovitada, kui et pead ise leidma talle koha ja tegema kinnitused. Vanemal Jawal näiteks asetseb ampermeeter paagil, emmil paikneb keset paaki aga hoopiski tööriistakast.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#7

Veel üks sõbralik soovitus ja mõte. Tegeled tagajärjedega, mitte põhjustega. Sul tuleks välja uurida, miks generaator jupsib (kas harjad kulunud, kollektor must, probleem pingeregulaatori juhtmete kinnituses või pingeregulaatoris endas). Samas soovitaks ikkagi voltmeetrit, mis on täpsem mõõteriist, kuigi ise ei ole tarvikute müügimees. See aeg, kui motopiibel kirjutati, voltmeetreid mõõteriistadena ei olnud veel kasutusele võetud. Neid peaks saama tellida digitaalse näidu kujul suvalisest tsikli varuosade kataloogist või -poest ja juhtmeid ei ole ka vaja siis läbi lõigata ja uusi otsi teha ning ühendamine väga lihtne. Aga kui ampermeeter, siis olgu ampermeeter, lihtsalt see oli minu arvamus.
Vasta
#8

tänud valdole ja trapsile
Vasta
#9

+ veel see et ampermeetrist (pigem tema shundist) käib kogu vool läbi. Mistõttu tekivad lisa pingelangused, ja kuidagi tuleb see juhtmestik silma all oleva A-meetrini sokutada.
Aku pingel silma peal hoidmine teeb ju sama välja.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#10

(01-07-2009, 23:37 PM)Tegelane5 Kirjutas:  Aku pingel silma peal hoidmine teeb ju sama välja.

Nagu teemaalgataja ütles- ampermeetril silma peal hoides saab laadimise lõppedes veel koju sõita- tühja akuga mitte. Sellest kogu see teemaBig Grin

Kas keegi mäletab kunagi olid sellised laadimise indikaatorid(nõukogude toode), mis autodel sigaretisüütajasse käisid- punane/roheline tuluke oli peal. Mis põhimõttel need töötasid? Mõõtsid pinget lihtsalt?
Vasta
#11

(02-07-2009, 09:11 AM)Huck Kirjutas:  Nagu teemaalgataja ütles- ampermeetril silma peal hoides saab laadimise lõppedes veel koju sõita- tühja akuga mitte. Sellest kogu see teemaBig Grin

See on ju voltmeetri pealt kah kohe näha, kui laadimine ära kaob Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne